10 ćwiczeń, które pomagają szybciej schudnąć

W domu, na siłowni, w sali zapewniającej motywację do działania lub w lesie. Gdzie warto ćwiczyć? Oczywiście odpowiedź nasuwa się sama — wszędzie! Jak jednak ćwiczyć, aby osiągnąć zamierzone efekty? Tutaj sprawa jest już bardziej skomplikowana, bo pewne zestawy ćwiczeń rzeczywiście powodują szybki spadek wagi, trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób ćwiczyć i jaką aktywność wybrać spośród wielu możliwości.

Trening aerobowy, szybka redukcja wagi, zdrowy styl życia czy trening interwałowy to dla was wyrazy nieznane i dawno niewidziane w słowniku? Nic straconego, wystarczy wziąć się do pracy i efekt gwarantowany.

W ten sposób myśli niewiele osób, bo większość nie znajduje motywacji do zmiany stylu życia. Noworoczny toast nie zawsze jest dobrym momentem na podejmowanie decyzji o odchudzaniu, podobnie jak nadejście wiosny, choć na każdym kroku można przeczytać o dietach cud, a ćwiczenia na odchudzanie mają mieć magiczną moc.

Decyzje podejmowane pod wpływem impulsu nie zawsze są najlepszą motywacją. Ważne jest, aby wszystkie działania związane z postanowieniem utraty niechcianych kilogramów były dobrze przemyślane. Co jednak, gdy motywacja wcale do nas nie przychodzi, a my sięgamy po kolejny ulubiony batonik?

Motywacyjna metoda małych kroków

Brak motywacji do działania to w każdej dziedzinie zapowiedź fiaska. Nie inaczej rzecz ma się z odchudzaniem i wyrobieniem sobie nawyków zdrowego stylu życia. Kanapa i pilot nie są dobrymi sprzymierzeńcami w walce z niechcianymi kilogramami, jednak metodą małych kroków można zrobić ten wielki — czyli wreszcie zacząć ćwiczyć! Jak się do tego zabrać?

Przede wszystkim należy stworzyć listę priorytetów, czyli tego, co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. To pierwszy krok w dobrym kierunku. Organizm powoli przyzwyczaja się do zmian, także tych związanych z innym sposobem odżywiania oraz wysiłkiem fizycznym.

Ćwiczenia na odchudzanie to dopiero drugi etap planowania zmiany nawyków. Znużenie i zniechęcenie po kilku dniach lub tygodniach ćwiczeń to nic niezwykłego, ale metoda małych kroków to naprawdę duży krok dla naszego organizmu.

Codziennie poświęcajmy 10 minut na ćwiczenia, które sprawiają nam przyjemność. Każdego dnia wydłużajmy je o 2 minuty. Po tygodniu rozgrzewka będzie już nieco dłuższa, a my prawie nie zauważymy zwiększenia wysiłku wkładanego w wykonywanie ćwiczeń.

Pod okiem trenera

Wiele osób decyduje się na współpracę z trenerem personalnym. Nie tylko gwiazdy i celebryci mają swoich trenerów, bo trend jest na tyle skuteczny, że trenerzy personalni mają dziś pełne ręce roboty. Nic w tym dziwnego, bo ćwiczenia na odchudzanie wykonywane pod okiem specjalisty przynoszą bardzo dobre rezultaty.

Dużą popularnością cieszą się tzw. trening aerobowy oraz trening interwałowy. Ustalenie priorytetów oraz tego, co chcemy osiągnąć, pozwoli trenerowi dobrać odpowiednią dietę oraz zestaw ćwiczeń.

Pod okiem specjalisty unikniemy często zdarzających się kontuzji, a ćwiczenia będziemy wykonywać poprawnie. Spotkanie z trenerem personalnym ma określić drogę, jaką trzeba przebyć, aby uzyskać zamierzone efekty. W ten sposób dowiadujemy się dokładnie, na czym będzie polegał nasz trening i czego możemy się spodziewać.

Jeżeli nasza motywacja jest równa zeru, a metoda małych kroków na nas nie działa, wtedy decyzja o współpracy z trenerem personalnym będzie strzałem w dziesiątkę. Tego typu usługi nie są jednak tanie i z tym na pewno musimy się liczyć Efekty są jednak widoczne i odczuwalne, więc może jednak warto zdecydować się na współpracę z trenerem personalnym?

Trening aerobowy

Nazywany treningiem tlenowym, trening aerobowy zyskuje wciąż nowych zwolenników nie tylko wśród trenerów personalnych. Treningi te polecane są osobom, które chcą schudnąć, a także tym chcącym poprawić swoją wydolność. Skąd pochodzi nazwa tego treningu?

Aero — czyli powietrze, jest kluczowym elementem tego treningu. Wszystkie ćwiczenia na odchudzanie i nie tylko, wchodzące w jego skład powodują, że mięśnie otrzymują maksymalny dostęp do tlenu.

Kiedy mięśnie są dotlenione, a tak dzieje się podczas treningu aerobowego, zwiększa się spalanie tłuszczu, co w procesie odchudzania ma ogromne znaczenie.

Ćwiczenia wchodzące w skład tego treningu są bardzo zróżnicowane. Można wykonywać je w domu lub w salach fitness, gdzie znajdziemy ogromny wybór różnego rodzaju ćwiczeń, dzięki którym na pewno nie będziemy się nudzić podczas treningu.

Trening aerobowy może przybierać różne formy. Prawdziwym faworytem w treningach tego typu jest oczywiście bieg.

Bieg prosty to tani i skuteczny sposób, aby pozbyć się nagromadzonych kilogramów. W jego trakcie pracuje całe ciało, więc efekty są widoczne już po kilku tygodniach joggingu — mówi Anna Świątek, instruktor fitness i doradca żywieniowy.

Biegaczy możemy spotkać na każdym kroku, a w większych i mniejszych miastach powstaje coraz więcej miejsc, w których można bezpiecznie uprawiać ten rodzaj treningu.

Wymówki stają się więc coraz mniej wiarygodne, a obietnica zdrowej i szybkiej utraty wagi wydaje się bardzo kusząca.

Jeżeli jednak trening aerobowy kojarzy się wam wyłącznie z bieganiem, nie macie racji. Skakanka, ćwiczenia na stepach, czy nawet coraz bardziej popularna zumba na pewno przypadną wam do gustu.

Trening interwałowy

Wysoka intensywność ćwiczeń przeplatana z ich niską intensywnością to kwintesencja treningu nazywanego interwałowym.

Trening interwałowy polecany jest osobom, które są bardzo niecierpliwe, czyli tym chcącym w krótkim czasie pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Zmieniając intensywność ćwiczeń, trening ten możemy wykonywać podczas różnego rodzaju aktywności fizycznej. Na czym polega tego typu trening? Podczas wykonywania ćwiczeń następują krótkie okresy wysiłku, który jest bardzo intensywny, oraz dłuższe okresy wysiłku umiarkowanego.

10 ćwiczeń, które pomagają szybciej schudnąć

Trening interwałowy oraz trening aerobowy to doskonałe sposoby na spalenie tkanki tłuszczowej oraz poprawienie wydolności organizmu.

Jakie ćwiczenia można wykonywać samodzielnie, aby przyspieszyć proces odchudzania? Wspomniana już skakanka to świetne narzędzie do treningu.

Skakanka angażuje do pracy całe ciało, spala tkankę tłuszczową i wzmacnia mięśnie — wylicza Anna Świątek.

Co poza skakanką? Ćwiczenie o nazwie squat. Jest to przysiad, który jest idealny dla osób, które chcą poprawić wygląd pośladków i nóg. Na jakie ćwiczenia wskazuje jeszcze Anna Świątek?

Burpees — ćwiczenie, które mocno angażuje mięśnie rąk, brzucha, nóg. Jak je wykonać? Z pozycji stojącej wykonaj przysiad z rękami na ziemi, przejdź do pompki, unieś korpus, podciągnij nogi z powrotem do pozycji wyjściowej.

Kolejne ćwiczenie to słynny już plank, który angażuje mięśnie głębokie brzucha. Jest to doskonałe ćwiczenie dla osób, które nie mogą wykonywać brzuszków. Podeprzyj się na przedramionach, nogi rozstaw na szerokość bioder, napnij mięśnie brzucha.

Unoszenie nóg w zwisie na drążku to ćwiczenie dla osób zaawansowanych, świetnie kształtuje brzuch oraz ręce. Od drążka przechodzimy do leżenia i wykonujemy ćwiczenie polegające na rozstawieniu nóg i rąk w kształcie litery X. Należy je unosić jednocześnie, a następnie ponownie wrócić do leżenia.

Kolejne ćwiczenie proponowane przez Annę Świątek to tzw. łyżwiarz, wysmukla ono nogi i kształtuje pośladki. Jak wykonać to ćwiczenie? Przeskocz z prawej nogi na lewą, trzymaj plecy proste i spinaj pośladki.

Do treningu możemy także dodać elementy siłowe, np. ciężarki. Pływanie też może być alternatywą dla osób, które z rożnych względów nie mogą wykonywać ćwiczeń fizycznych.

Ostatnio dodane artykuły