15 ćwiczeń na poprawę owalu twarzy

Proces starzenia, to nie tylko utrata jędrności skóry, to przede wszystkim wiotczenie mięśni. Grawitacja jest nieubłagana. Z upływem czasu mięśnie stopniowo opadają, a owal twarzy przestaje być wyraźnie zaznaczony. Chcesz opóźnić ten proces i dłużej zachować młodzieńczy wygląd? Ćwicz mięśnie twarzy. 
Ćwiczenia nie tylko pomogą pozbyć się drugiego podbródka, podniosą kąciki ust, lekko wymodelują policzki, a także poprawią ukrwienie skóry. Twoja twarz odzyska młodzieńczy blask i witalność. Zanim zaczniesz, pamiętaj że jednorazowa zabawa nie przyniesie efektów. Tak jak w przypadku każdego treningu, tutaj również liczy się regularność. Ćwiczenia zawsze wykonujemy w serii, około 10 minut dziennie. 

Likwidujemy podbródek, wygładzamy szyję:

1. Wyciągnij głowę w górę i złóż usta w dzióbek. Powtórz kilkakrotnie.
2. Pozostając z uniesioną głową kilkakrotnie napnij mięśnie szyi i rozluźnij.
3. Oprzyj podbródek na dłoni i uciskaj ją około 10 sekund.
4. Połóż dłonie na czole i próbuj odchylić nimi głowę do tyłu. Z kolei głową stawiaj opór.
5. Oprzyj koniec języka na górnych, przednich zębach i zaciskaj szczęki. 
6. Zamknij usta, dotknij językiem podniebienia i poruszaj nim w lewo i prawo. 

Upiększamy uśmiech, wzmacniamy mięśnie wokół ust:

7. Weź głęboki oddech i wymawiaj ciągiem samogłoski a, o, u, e, i, - głośno, wyraźnie akcentując.
8. Zamknij usta i spróbuj kilkakrotnie uśmiechnąć się jak najszerzej potrafisz. 
9. Połóż dłonie na kącikach ust i próbuj maksymalnie je rozszerzać. Ustami blokuj tej ruch, próbując zrobić dziobek. 
10. Złóż usta w tzw dzióbek i spróbuj kręcić nimi kółeczka. 

Odmładzamy górną część twarzy:

11. Zacznij od delikatnego przemasowania opuszkami palców okolic oczu. Połóż palce wskazujące wzdłuż brwi, delikatnie kieruj się w stronę kącików oczu, zjedź w dół i zatocz okręg.
12. Otwórz szeroko oczy, popatrz w dół, w górę, w prawo i w lewo. 
13. Rozluźnij gałki oczne na chwilę. Następnie znowu otwórz szeroko i wykonaj nimi ruchy okrężne. Ćwiczenie powtórz z zamkniętymi oczami. 
14. Unieś palcami brwi. Samymi mięśniami twarzy próbuj unosić i ściągać brwi. 
15. Zamykaj oczy, a potem mocno otwieraj jednocześnie unosząc brwi.
Już po kilku dniach regularnych ćwiczeń zaczniesz zauważać delikatne zmiany. Na długotrwały efekt trzeba będzie poczekać dłużej. Nie zniechęcaj się jednak. Gra jest warta świeczki. 
Autor: Małgorzata Zdziebko - Zięba