2017-04-18

3 naturalne suplementy na nadwagę 

Ważne, czy nie? Jest to kwestia sporna. Same suplementy nie dają za wiele, ale w połączeniu z dietą mogą podwoić nasze efekty. Suplementy to nie są magiczne tabletki kupowane w internecie, dzięki którym możemy schudnąć 10 kg w tydzień i przy tym nabawić się poważnych problemów zdrowotnych. To są rzeczy, które sprawią, że będziesz lepiej się czuła, a Twoje ciało przyjmie zmiany z radością. Patrzcie, jak sprawić, żeby efekty odchudzania były jeszcze bardziej widoczne!

BŁONNIK

Pobudza naszą przemianę materii i dzięki temu możemy wydalić niepotrzebne resztki z organizmu. Reguluje ukrwienie jelit, pobudza wydzielanie soków trawiennych, które pomagają wchłaniać składniki pokarmowe. Co dla nas najważniejsze, zapewnia uczucie sytości, które w czasie diety jest niezbędne. Niedobór może prowadzić do licznych chorób na przykład nowotworu jelita grubego, żylaków odbytu, czy pospolitych zaparć. O czym wiele osób zapomina — nie wszyscy powinni go zażywać. Osoby, które mają wrzody żołądka i dwunastnicy, czyli prawie co 3 osoba po 30 roku życia, powinny sobie go odmówić. Zapytacie — ile powinniśmy go jeść. Tutaj znajdziecie odpowiedź:

ilość błonnika [g] = masa ciała [kg] / 2

Pamiętajcie, że błonnik występuje w wielu produktach. Nie musicie tak naprawdę kupować dodatkowych suplementów, jeśli wasza dieta jest bogata w pełnoziarniste pieczywo, otręby, owoce suszone, bakalie, czy kasze — to w zupełności wystarczy.

CHROM

Często pomijany, a tak ważny! Ilu z nas kiedyś czuło wilczy głód i uczucie, że zaraz musi zjeść całą tabliczkę czekolady Milki? Każdy. Chrom hamuje uczucie głodu i przyśpiesza spalanie tłuszczów. Na jego niedobór szczególnie narażone są osoby, które nadużywają alkoholu, czy mają schorzenie nerek. Jeśli często czujesz rozdrażnienie, ból głowy, zmęczenie i wzrasta Ci cholesterol, to może być znak, że powinnaś zażyć więcej tego pierwiastka. Gdzie go można spotkać? Do diety dodaj pełnoziarniste pieczywo, ryby, brokuły, czy chude mięso.

KWAS LINOLOWY

Tajemnicza nazwa, ale co się za nią kryje? Należy do kwasów nienasyconych, który powinien pokrywać 30% dziennego zapotrzebowania na tłuszcz. Jest bardzo ważny w procesie odchudzania, ponieważ przeciwdziała w efekcie jo-jo. Zwiększa masę mięśniową i buduje tkanki. Możemy go znaleźć na przykład w mleku krowim, produktach mlecznych, w mięsie wołowym, czy w słoneczniku.
Tekst: Natalia Świrska