Data modyfikacji:

6 porad, jak szybko schudnąć po świętach przed sylwestrem!

Koniec świąt oznacza jedno — spuchnięty brzuch od nadmiernego jedzenia. Jak szybko możemy wrócić do formy i swojej sylwetki? Jak szybko spalić nadmiar niechcianych kalorii i zacząć zdrowo się odżywiać? Jak schudnąć po świętach przed sylwestrem? Przedstawiamy kilka porad!

Statystycznie podczas świąt przybieramy około 2 kilogramy. Jednak rekordziści, po kilku dniach siedzenia przy stole, stając na wadze widzą nawet 5 kilogramów więcej. Do problemu niedopinających się spodni dochodzi jeszcze uczucie rozleniwienia, zmęczenia i ociężałości, a nierzadko także takie dolegliwości jak wzdęcia i zaparcia. Co robić, by szybko wrócić do „normalnej” wagi i dobrego samopoczucia? Jak szybko schudnąć? Ratunkiem może okazać się dieta poświąteczna.

1. Jak schudnąć to o poranku!

Zapewnimy sobie od najwcześniejszych godzin prawdziwy, oczyszczający detoks. Tak naprawdę to, jak zaczniemy dzień jest najważniejsze. Potocznie nazywa się to “zaprogramowaniem funkcjonowania” na cały dzień. O poranku nasz organizm potrzebuje wsparcia, ponieważ całą noc trawił ciężkostrawne potrawy. Wielokrotnie pisaliśmy o zbawiennej mocy szklanki ciepłej wody z cytryną, cynamonem, czy kurkumą. Zapewni przyspieszony metabolizm przez cały dzień.

Czasami mimo długiego snu po przebudzeniu dalej czujemy się ociężali — w takiej sytuacji najlepiej wypić kubek ciepłej wody z łyżką octu jabłkowego i szczyptą cynamonu. Tak przyrządzony napój zapobiegnie bólom żołądka i wzmocni układ trawienny.

2. Poświąteczny post pomoże schudnąć!

Podczas świąt spożywaliśmy duże posiłki w małych odstępach czasu. Dajmy naszym brzuchom wolne po tym czasie — jedzmy potrawy w małych ilościach. Przepisem na brak poczucia ciężkości są lekkostrawne posiłki w formie płynnej. Najlepiej przygotowywać je ze składników bogatych w sporo błonnika.

Śniadanie zjedzmy na słodko. Może to być zarówno koktajl owocowo-warzywny wzbogacony miodem, jak i przepyszna owsianka z pełnoziarnistych płatków z konfiturą. Na obiad proponujemy zupę krem z warzyw — dodajmy dużo czosnku, marchwi, czy pomidorów — niech to także będzie naturalny antybiotyk chroniący przed chorobami. Oczywiście, napój przygotowany rano powinniśmy popijać przez cały dzień — wtedy jeszcze szybciej zobaczymy efekty!

3. Owocowo-warzywne schudnięcie!

Jak już wyżej wspominaliśmy, nie zapominajmy podczas detoksu, żeby zaopatrywać nasz organizm w witaminy i wartości mineralne. Dlaczego owoce? Po pierwsze część z nich poprawia metabolizm ( na przykład grejpfrut), a po drugie posiadają także właściwości odtruwające. Oprócz dodawania owoców do śniadań, na przegryzkę przed obiadem proponujemy sałatkę owocową.  Najlepiej żeby jedzone produkty nie były przetworzone i pozostawały sezonowe — wtedy mamy pewność, że są świeże.

Nie dodawamyj gotowych sosów do sałatek, chyba, że zrobionych własnoręcznie z cytryny, czy miodu. Nie zapominamyj także o warzywach, takich jak marchewka, która może idealnie zastąpić słodycze do przegryzania. W chwilach słabości spróbuj sięgnąć po kostkę dobrej gorzkiej czekolady lub łyżeczkę masła orzechowego.

4. Aktywnie schudnij!

Samą dietą nie doprowadzimy naszej sylwetki do dobrej formy w tak krótkim czasie bez ćwiczeń! Wysiłek fizyczny powinien odbywać się codziennie w tej poświątecznych czasie przed sylwestrem. Powinniśmy ćwiczyć co najmniej godzinę czasu. Starajmy się zróżnicować treningi — jednego dnia pobiegajmy, drugiego zróbmy trening siłowy, a trzeciego rozciągnijmy zbite mięśnie podczas pilatesu.

Możemy zacząć myśleć o noworocznym sportowym celu. Co byśmy chcieli osiągnąć? Dla jednych to będzie przebiegnięcie półmaratonu na wiosnę, dla innych ćwiczenie dla dobrego samopoczucia — nie jest to ważne. Liczy się fakt, żebyśmy się ruszali i nie zostawiali naszego organizmu na pastwę losu!

5. Schudnąć dzięki zamiennikom!

Najważniejsze jest to, żeby w tym czasie ustalić sobie surowe, niezmienne zasady. Podczas świąt najedliśmy się do syta, pofolgowaliśmy sobie ze słodyczami — jeżeli chcemy do sylwestra zgubić te kilogramy, musimy wprowadzić rygor. Nie pozwalamy sobie na spożywanie łakoci, opychanie się przekąskami, paluszkami, czy chipsami, czy jedzenie ponadprzeciętnie dużo sałatki warzywnej z majonezem.

Od tego momentu w każdym produkcie musimy odnaleźć jego zdrowsze, mniej kaloryczne zamienniki. Cukier zmieńmy na rzecz ksylitolu, jedzmy chudy nabiał, pełnoziarniste produkty, mało tłuszczy. Pamiętajmy też o tym, żeby spożywać posiłki w określonych porach( co 3-4 godziny) w małych porcjach, wtedy nasz organizm na bieżąco będzie je mógł przetrawić.

6. Jak schudnąć to w dobrym nastroju!

Pamiętajmy, że większość sukcesów zależy od naszego podejścia do sprawy. Jeżeli będziemy zmotywowani i naprawdę będziemy chcieli zgubić trochę tłuszczu to na pewno nam się uda. Nie zamęczajmy się głodówkami, czy przesadnymi dietami — to może spowodować tylko niepotrzebne efekty uboczne dla naszego zdrowia.

Podchodźmy do tego czasu z uśmiechem, bo na pewno dzięki takiemu sposobie odżywiania, uzyskamy większą ilość energii do działania!

Tekst: Natalia Świrska