Data publikacji:

Brak tego składnika obniża drastycznie męskie libido


Mówi się, że dieta ma wpływ na wiele aspektów naszego życia. Jednak nie zdajemy sobie sprawy, że na funkcjonowanie seksualne także. Niedobór tylko jednego składnika może doprowadzić do drastycznego spadku męskiego libida. I nie są to ostrygi, czy kawior...

Libido określa pociąg seksualny, który ma na celu zaspokojenie erotycznych potrzeb. Na jego poziom wpływa wiele czynników. Libido może osłabić niemal wszystko. Przykładowe sytuacje, które to powodują to bezsenność, problemy w pracy, niestrawność, czy nawet zmiana pogody! Niestety niskie libido może też oznaczać zaburzenia równowagi hormonów. Błędnym jest postrzeganie, że libido zależy od charakteru danej osoby. Człowiek pewny siebie, gwałtowny może mieć mniejszy poziom niż osoba spokojna, skryta, czy łagodna.

Dieta znacznie zwiększa libido
Ludzie często zapominają bądź nie wiedzą, że libido bardzo mocno wiąże się z dietą. To, co i jak jemy, ma wpływ na nasze życie seksualne. Naukowcy potwierdzają, że dobre i zdrowe odżywianie może podnieść męskie libido.

Wnioski są zaskakujące. Dietetyk Emma Derbyshire, która zajmuje się badaniami dotyczącymi wpływu diety na życie seksualne, potwierdza: “ za niskie męskie libido odpowiada niedobór... cynku”. Szczególnie dotyczy to wegan, czy wegetarian, bo taki obniżony poziom mają zazwyczaj osoby, które nie jedzą czerwonego mięsa.

Dlaczego cynk wpływa na męskie libido i jakie ilości powinno się go spożywać?
Dzieje się tak dlatego, że ten pierwiastek ma bezpośredni wpływ na produkcję testosteronu, który jest hormonem występującym u panów. Odpowiada właśnie za poziom libido i sprawność seksualną. Badania dowodzą, że średnią ilością cynku, jaką mężczyźni powinni dziennie przyjmować wynosi 9,5 mg.

Na co jeszcze wpływa cynk w diecie?
Libido utrzymane na odpowiednim poziomie na pewno jest mocnym argumentem, jednak to nie wszystko. Brak cynku ma wpływ także na męską płodność — może powodować problemy. Pary, które starają się o potomstwo powinny pamiętać, żeby nie zaniedbywać spożywania tego pierwiastka.

Czy to znaczy, że wegetarianie i weganie zawsze będą mieli niższe libido?
Oczywiście, że nie. Odpowiednia suplementacja, która zastąpi spożywanie mięsa w połączeniu ze zbalansowanymi posiłkami w zupełności wystarczy. Jeżeli chodzi o osoby, które jedzą produkty ze zwierząt — nie zapominajmy o regularnym, jednak nie za częstym spożywaniu czerwonego mięsa. Dodatkowo obie te grupy powinny wspomagać męskie libido takimi produktami jak: migdały, czosnek, owoce morza, czy sezam.

Jak jeszcze innymi sposobami zabezpieczyć się przed spadkiem libido?
Zdecydowanie powinniśmy być aktywni fizycznie. Brak czasu i długotrwała praca powodują, że ludzie nie uprawiają żadnych sportów. Skutki są tragiczne — pomijając otyłość, brak siły, to nasz organizm staje się mniej wydajny i spada nam krążenie w organizmie. Uprawianie sportu wpływa też na nasze samopoczucie i docenienie własnego ciała, co też ma duży wpływ na życie seksualne.

Jakie sporty uprawiać?
Na wzrost libido najlepsze są takie ćwiczenia, które wspomagają układ krążenia. Poleca się szczególnie bieganie, pływanie, czy jazdę na rowerze. Drugim sposobem są treningi siłowe skupiające się na nogach — zwiększają produkcję testosteronu.

Naukowcy z Uniwersytetu Duke idą nawet o krok dalej. Opublikowali badania, w których jasno opisany jest fakt, że zrzucenie nadwagi może się znacząco przyczynić do wzrostu męskiego libido. Statystyki mówią, że osoby otyłe 25 razy częściej zgłaszają problemy, niż te z ustabilizowaną wagą.

Prosta rzecz, ale jak ważna — przebywanie na słońcu. Światło z niego dostarcza cennych korzyści dla organizmu. Szczególnie chodzi o występujących w promieniach witaminę D, która wpływa na układ odpornościowy oraz wiele innych funkcji.

Co więcej, słońce walczy z niskim libido jeszcze w inny sposób. Promienie  obniżają produkcję melatoniny, która wydzielana jest w czasie snu i negatywnie wpływa na libido. Produkuje także testosteron, który również jest niezbędny.

Jak napisaliśmy na początku artykułu, na poziom libido wpływa wiele rzeczy. Dieta jest bardzo ważnym elementem, ponieważ powinna dostarczać określonych składników organizmowi. Zdrowe życie idzie w parze ze sportem, który też jest ważnym czynnikiem. Pobudza krążenie, wytwarza testosteron oraz, co szczególnie ważne — produkuje endorfiny, dzięki którym znakomicie się czujemy. Słońce działa podobnie.

To jest właśnie kolejna rzecz, która ma niesamowity wpływ na poziom libido — emocje. Jeżeli czujemy się źle sami ze sobą, jesteśmy zmęczeni, czy nie mamy mocy do działania, to nigdy nie będzie dobrze w stu procentach dobrze. Nasze nastawienie odgrywa znaczną rolę i może spowodować, że ani dieta, ani sport w tej kwestii nie pomogą.

Pamiętajmy, że z męskim libido nie ma żartów — dbajmy o nie na bieżąco. Nie dopuśćmy do jego spadku, ponieważ proces odbudowy zajmuje trochę czasu. Jeżeli problem utrzymuje się dłuższy czas i żaden z wymienionych sposobów nie pomaga — należy zwrócić się do lekarza, żeby szczegółowo zbadał przypadek