Dieta grejpfrutowa - dobra dla Ciebie, czy nie?

Dieta grejpfrutowa zaczyna zdobywać coraz większe rzesze fanów. Na czym polega i skąd takie wielkie zainteresowanie akurat teraz? Zaraz wyjaśnimy.



Grejpfrut

Owoc, którego pokochały miliony. Jest niskokaloryczny, daje poczucie sytości, ponieważ jest bogaty w wodę. To nie koniec bogatego składu. Znajdziemy tam również beta-karoten, witaminę C i włókna roślinne. Dzięki tym składnikom idealnie działa także na naszą skórę redukując uciążliwy cellulit. Grejpfrut też świetnie pobudza nasz metabolizm, sprawdza się jako składnik dań fit.

Idealne na ciepłe dni 

Lato jest to najlepszy czas na zaczęcie tej diety. W ciepłe dni mamy zmniejszone łaknienie, dzięki czemu łatwiej będzie nam się dostosować do przyjmowania zmniejszonej liczby kalorii. Dieta ta doskonale odprowadza wodę z organizmu, dzięki czemu nasz brzuch staje się bardziej płaski nawet po kilku dniach. Nie ukrywajmy, w tym okresie szczególnie nam na tym zależy. Mamy też dostęp do świeżych warzyw i owoców — co jest niewątpliwym plusem.

Tylko przez 2 tygodnie

Z racji tego, że jest to dieta o bardzo małej kaloryczności — dziennie przyjmujemy od 1300 -1500 kcal —  maksymalny czas, który możemy ją stosować wynosi 2 tygodnie. Dlaczego? Dłuższe stosowanie może osłabiać nasz organizm i powodować ubytki na zdrowiu.

Nie tylko grejpfrut!

Dieta grejpfrutowa to tak zwana monodieta — dominująca w jeden produkt bazowy, którym w naszym przypadku jest grejpfrutem. Nie oznacza to jednak, że przez dwa tygodnie będziemy musieli tylko jeść ten owoc. Podczas diety możemy jeść inne zdrowe i niskotłuszczowe produkty, a nawet pić jedną filiżankę kawy! Unikamy smażenia — staramy się dusić lub piec nasze posiłki. Odstawiamy sól całkowicie, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie. Jednym z ważniejszych praktyk, które musimy robić podczas odchudzania to pić co najmniej 2 litry płynów dziennie.

Przykładowy dzień z dietą

Śniadanie: pół szklanki soku grejpfrutowego bez cukru, ciemna bułka z szynką drobiową,
Drugie śniadanie: jogurt naturalny z ziarnami zbóż
Obiad: pół szklanki ryżu połączonym z pokrojonym grejpfrutem, pierś z kurczaka pieczona razem z brokułami
Podwieczorek: Połówka grejpfruta 
Kolacja: jabłko, grahamka z serkiem śmietankowym