Dieta Kopenhaska- dla kogo?

Dieta kopenhaska — z jednej strony jest bardzo restrykcyjna, a z drugiej niesamowicie skuteczna. Wielu dietetyków bardzo ją krytykuje zważywszy na sposób odżywiania i liczbę przyjmowanych kalorii. Jednak dieta zyskuje coraz więcej fanów, ponieważ można dzięki niej schudnąć od 7-20 kilogramów w bardzo krótkim czasie.


1.Na czym polega i z czym się wiąże dieta kopenhaska? 

Nazywana jest także dietą duńską, bądź trzynastodniową, ponieważ tyle czasu powinniśmy odżywiać się w ten sposób. Przyjęło się, że powstała ona w Klinice Mayo lub w Szpitalu Rządowym w Kopenhadze, jednak żadna z tych instytucji nie przyznaje się do tego. Jest to dieta niskokaloryczna i niskowęglowodanowa, dlatego też powoduje bardzo szybką utratę dużej ilości kilogramów i redukuję tłuszcz zebrany w organizmie. Nie można jej przerwać choćby na jeden dzień — w momencie, kiedy tak się stanie, musimy zatrzymać odchudzanie i zacząć nowy cykl jeszcze raz mniej więcej za 3 miesiące.



Nazywana jest także dietą duńską, bądź trzynastodniową, ponieważ tyle czasu powinniśmy odżywiać się w ten sposób. Przyjęło się, że powstała ona w Klinice Mayo lub w Szpitalu Rządowym w Kopenhadze, jednak żadna z tych instytucji nie przyznaje się do tego. Jest to dieta niskokaloryczna i niskowęglowodanowa, dlatego też powoduje bardzo szybką utratę dużej ilości kilogramów i redukuję tłuszcz zebrany w organizmie. Nie można jej przerwać choćby na jeden dzień — w momencie, kiedy tak się stanie, musimy zatrzymać odchudzanie i zacząć nowy cykl jeszcze raz mniej więcej za 3 miesiące.


2. Jedz tylko 600-800 kcal dziennie



Podczas diety kopenhaskiej spożywa się bardzo mało kalorii. Nie jest to liczba wystarczająca na pokrycie potrzebnej ilości energii dla organizmu. Badacze natomiast wyszli z założenia, że kiedy chcemy zgubić dużo kilogramów, musimy wytworzyć deficyt kaloryczny. Chcemy doprowadzić do momentu, kiedy organizm będzie korzystał ze zgromadzonych rezerw tłuszczu. Udaje się to, tylko należy pamiętać, że podczas takiego odżywiania tracimy też glikogen i wodę — nie spalamy samej tkanki tłuszczowej.


3. Bądź na diecie 13 dni i jedz tylko 3 posiłki dziennie


Możemy stosować dietę kopenhaską tylko przez 13 dni — jest to optymalny czas do wypracowania konkretnych efektów w naszym ciele. Niedopuszczalnym jest, żeby odżywiać się w taki sposób dłużej niż ten okres — wtedy wypłuczemy organizm z niezbędnych witamin i minerałów. Możemy jeść tylko 3 posiłki dziennie. Śniadanie powinno być przygotowane między 8 a 9, o13 obiad, a od 16 do 18 możemy zjeść kolację. Jest to ogromnie ważne, żeby przestrzegać i pilnować tych godzin.


4. Nie uprawiaj sportu


Aż trudno w to uwierzyć, ale podczas diety kopenhaskiej nie jest wskazane uprawianie sportu. Dlaczego? Dieta nie pokrywa dziennego kalorycznego zapotrzebowania, kiedy zaczniemy ćwiczyć spalając dodatkowe kalorie, będziemy czuli się słabi, zmęczeni gorzej niż zwykle i nasze samopoczucie również nie będzie najlepsze.

Autor: Natalia Świrska