Data publikacji:

Jak przygotować ciało do wiosny 2019?

Wiosna 2019 zbliża się wielkimi krokami. Zimą, wiele osób prowadzi domowy tryb życia, dodatkowo zakrywając ciało ciepłymi ubraniami. Wraz z nadejściem pierwszych, ciepłych dni, często okazuje się, że twoje ciało nie wygląda tak, jakbyś tego chciał… jak przywitać wiosnę pięknie i w dobrej formie? Zrobisz to dzięki tym prostym sposobom!
To, że w okresie zimowym stronisz od sportu i intensywnej pielęgnacji ciała, jest całkowicie normalne. Krótsze dni, niskie temperatury i ogólna, senna aura, nie zachęcają do dbania o siebie. Wielu najchętniej zaszyłoby się pod kocem, aż do nadejścia pierwszych, ciepłych dni. Gdy jednak wiosna już daje o sobie znać, nie brakuje osób, które uświadamiają sobie, że w chłodniejszym okresie nieco się zaniedbały. Jak wkroczyć w wiosnę w doskonałej formie? Najlepiej zacząć przygotowania do niej wcześniej.

1. Pij więcej wody

Wiosnę 2019 powitasz pełen energii, jeśli będziesz dostatecznie nawodniony. Zimą wiele osób pije znacznie mniej – jako, że temperatury są niskie, pragnienie zazwyczaj nie doskwiera. Nie oznacza to jednak, że twoje ciało nie potrzebuje wody. Powinieneś dostarczać mu jej tyle, co dotychczas – co najmniej 1,5 l dziennie. Jeśli masz problem z wypiciem butelki wody „z gwinta”, dziel ją na szklanki lub zainwestuj w butelkę, która umożliwi ci dodanie do wody ulubionych owoców, co uatrakcyjni jej smak. Dodatkowo, poręczną butelkę możesz zabrać ze sobą w dowolne miejsce.

2. Oczyszczanie od wewnątrz

W wiosnę wkroczysz pełen energii, jeśli przeprowadzisz mały detoks. Wystarczą odpowiednie zioła stosowane regularnie, a po pewnym czasie odczujesz, że zimowa senność odchodzi do lamusa. Warto pić napary z czystka, pokrzywy, morwy białej, jak również z zielonej herbaty. Wybieraj zioła w formie suszu – te zawierają najwięcej dobroczynnych składników. Gadżetem przydatnym do przygotowywania naparu okaże się zaparzacz do ziół.

3. Więcej świeżych warzyw

Im bliżej wiosny, tym więcej pojawia się sezonowych produktów, które dostarczą ci cennych mikroelementów. Przed wiosną warto uzupełnić niedobory – postaraj się sięgać po świeże warzywa codziennie. Wiele z nich możesz hodować w domu (np. kiełki). Niech zielenina stanowi podstawę twojego jadłospisu.

4. Odstaw słodycze

Czekoladowy batonik dodaje energii tylko na krótki czas. Zaraz potem pojawi się ospałość, związana z gwałtowną zmianą poziomu glukozy we krwi. Okres przedwiosenny to idealny czas na pożegnanie niezdrowych, sklepowych słodyczy. Wybieraj te, które zawierają wartościowe węglowodany złożone, stopniowo uwalniające energię (np. ciasteczka owsiane). Wiele ze zdrowych słodyczy możesz przygotować w domowym zaciszu.

5. Zadbaj o cerę

Niezależnie od tego, czy jesteś kobietą, czy mężczyzną, po okresie zimowym twoja skóra z pewnością wymaga regeneracji. Niskie temperatury sprawiają, że skóra staje się bardziej skłonna do podrażnień, a brak dostatecznej ilości promieni słonecznych wpływa niekorzystnie na jej koloryt. Co możesz zrobić? Stosuj kosmetyki energetyzujące, zawierające wyciągi owocowe, witaminy A, E, C. Zapewniaj skórze regularny peeling i dogłębnie ją nawilżaj. Pamiętaj, że koniec zimy to ostatni czas na zabiegi z kwasami – warto je wypróbować, jeśli chcesz złuszczyć martwy naskórek i przywrócić skórze zdrowy blask.

6. Wróć do aktywności fizycznej

Wiele osób zimą odpuszcza uprawianie sportu. Nie da się ukryć, że pogoda nie zachęca do aktywności na zewnątrz, a zmęczenie odbiera chęci do wypadów na siłownię. Niebawem jednak się to zmieni, a ty powinieneś zacząć przygotowania już teraz. Mogą to być ćwiczenia w domu lub wypad na basen 1-2 w tygodniu. W tym okresie, możesz jeszcze odwiedzać lodowisko. Opcji jest naprawdę wiele!

7. Zadbaj o stopy

Schowane w ciepłych skarpetkach i grubych butach, w okresie zimowym bywają pomijane. Mało kto decyduje się na regularny pedicure zimą. Jeśli chcesz, by wraz z nadejściem cieplejszych dni prezentowały się dobrze, zadbaj o stopy już teraz. Warto stosować peelingi, ścierać martwy naskórek tarką, zadbać o paznokcie, wyciąć narośnięte skórki.

8. Zacznij depilować ciałol

Mowa nie o klasycznym goleniu maszynką, a metodach gwarantujących długotrwałe efekty. Przełom zimy i wiosny to dobry czas, by wrócić do depilacji woskiem. Dotyczy to zarówno pań jak i panów. Chcesz efektów, które utrzymają się przez naprawdę długie miesiące? Wybierz depilację IPL – innowacyjną metodę usuwania włosków światłem. Zamiast odwiedzać kosmetologa, zainwestuj w depilator IPL i wykonaj zabieg samodzielnie – w domu.

9. Bierz zimne prysznice

Kąpiel w zimnej wodzie chyba nikomu nie przeszłaby przez myśl, gdy za oknem mróz. Co innego, gdy na horyzoncie wiosna – aby zadbać o swoje ciało przed jej nadejściem, możesz stosować chłodne prysznice. Jeśli sprawia ci to trudność – zacznij od ciepłej wody, a prysznic zakończ, polewając ciało zimną. Czemu służy ta praktyka? Po pierwsze: to doskonały sposób na „obudzenie się” rano. Po drugie: prysznic w niskiej temperaturze jest zdrowy dla twojej skóry. Naprzemienne prysznice z kolei działają zbawiennie na układ krążenia.

10. Wysypiaj się

Wielu osobom we znaki daje się tzw. wiosenne przesilenie. Ospałość i złe samopoczucie dokuczają wówczas bardzo dotkliwie. Sytuacja pogarsza się, gdy w grę wchodzi zmiana czasu. Jeśli chcesz znieść przejście w nową porę roku lepiej, dbaj o zdrowy sen. Nie chodzi tylko o to, by spać minimum 8 godzin, ale i o to, by spać w odpowiednich warunkach. Wietrz sypialnię przed snem, zadbaj o wygodny materac i dobrze dopasowaną poduszkę.

Te 10 prostych nawyków z pewnością sprawi, że wiosnę powitasz w doskonałej formie. Masz inne metody na to, by przygotować swój organizm do wiosny 2019?

Autorka: Joanna Stanuch