Jak schudnąć na wiosnę, czyli ćwiczenia w plenerze

Nadchodzi wiosna – wreszcie możemy schować grube ubrania do szafy, wyjść na dwór i cieszyć się piękną pogodą. Jest tylko jeden problem – jak schudnąć? Wiosna to przecież także czas konfrontacji z zimowymi zaniedbaniami. Być może przez częste podjadanie i brak ruchu straciliśmy formę i przybraliśmy nieco na wadze. Jednak nic straconego – wiosna to czas powrotu do aktywności.

Jak schudnąć szybko i skutecznie? Odpowiedź jest prosta – trenujmy na dworze. Ćwiczenie w otoczeniu natury pomoże nam się zrelaksować i uspokoić. Co więcej, ćwicząc na powietrzu, doskonale wpływamy na koordynacje ruchową, kondycję i krążenie krwi. Lepiej dotleniony organizm jest bardziej wytrzymały i szybciej redukuje tkankę tłuszczową. Po czasie spędzonym na dworze poczujemy się więc zdrowsi, szczuplejsi i pełni energii.

 

Siłownia na powietrzu – jak schudnąć skutecznie i szybko?

Zadaszone siłownie mają swoje wady – nie każdy lubi tłok i głośną muzykę, a ceny karnetów nie należą do najtańszych. Dlatego coraz popularniejsze staje się nowe rozwiązanie -  siłownia na powietrzu. W całej Polsce przybywa miejsc, w których można ćwiczyć pod gołym niebem - na ogół mieszczą się one w parkach i przy terenach zielonych.

Najpopularniejsze sprzęty, z którymi można się spotkać w siłowni na powietrzu to orbitrek, biegacz, wahadło, twister, wioślarz, drabinka czy motylek. Dzięki nim możemy ćwiczyć mięśnie i stawy bioder, nóg, brzucha, ramion, pleców czy grzbietu. Za sprawą regularnych ćwiczeń kilka razy w tygodniu szybko zaczniemy wracać do formy. Popularne stają się także trampoliny do ogrodu. Do treningu nie potrzebujemy wiele – wystarczy wygodny dres i buty sportowe.

Joga – park? Świetny pomysł na ćwiczenia

Zainteresowała cię joga? Park to idealne miejsce aby rozpocząć ćwiczenia. Dlaczego? Wyobraźmy sobie, że stoimy boso na trawie, widzimy niebo nad głową, wdychamy świeże powietrze, czujemy promienie słońca na twarzy. Uprawianie jogi w plenerze nie tylko pomoże nam zachować kondycję -daje nam też poczucie swobody i szczęścia. Obecnie jogę w parku możemy uprawiać w prawie wszystkich większych miastach w Polsce.

Joga od kilku lat staje się coraz popularniejsza – uprawia ją już kilkaset tysięcy Polaków. Te spokojne ćwiczenia rozciągające i relaksacyjne mają wspaniały wpływ na nasze ciało i duszę. Jeżeli szukamy sposobu, by wymodelować sylwetkę, a zarazem wyciszyć się wewnętrznie, joga to coś dla nas. Nie wymaga ona od nas specjalistycznego sprzętu do ćwiczeń. Wystarczy nam mata i wygodny strój, a także trochę pozytywnej energii.

Jak zacząć biegać w terenie?

Jeśli szukamy sprawdzonego sposobu na to, by stracić kilka kilogramów, trochę się poruszać i odzyskać formę, możemy wybrać najpopularniejszy sport w Polsce - bieganie. Według badań Sponsoring Monitor w Polsce biega już ponad 36% osób aktywnych fizycznie.

Jak zacząć biegać? Długie dystanse mogą nas szybko zmęczyć i zniechęcić. Dlatego lepiej zacząć od zwykłego kilkunastominutowego joggingu - jeśli poczujemy zadyszkę, możemy przeplatać go marszem. Z czasem warto coraz bardziej wydłużać trasę i zwiększać tempo.

Jeżeli mamy do wyboru truchtanie wokół bloku i wybranie się do pobliskiego parku lub lasu, zdecydowanie warto spróbować biegania w terenie. Dzięki bieganiu po miękkiej nawierzchni zmniejszamy ryzyko kontuzji. Co więcej, bieganie na zróżnicowanym terenie wzmacnia mięśnie nóg, a świeże powietrze poprawia samopoczucie ich właścicielowi.

Czego potrzebujemy do treningu? Na początek wybierzmy specjalne butyi wygodne ubranie do biegania. Możemy również zdecydować się na modne gadżety biegaczy – zegarek do mierzenia czasu, pokrowiec na telefon i słuchawki. Jak zacząć biegać? Musimy wyjść z domu, wykonać krótką rozgrzewkę rozciągającą i… ruszyć przed siebie!

Jazda na rowerze – skuteczny sposób na piękną sylwetkę

Jazda na rowerze to rozrywkowy sposób na odchudzanie, a także poprawę kondycji i zdrowia. To idealna forma aktywności dla osób, które mają dużo energii. Dzięki regularnym treningom spalimy skutecznie tkankę tłuszczową ud, brzucha, czy pośladków oraz wymodelujemy sylwetkę. Wzmocnimy też odporność układu oddechowego i krwionośnego. Jazda na rowerze wspomaga nasz metabolizm, dzięki czemu szybciej spalamy kalorie, a pedałowanie wzmacnia mięśnie nóg.

Jeżdżąc po mieście, jesteśmy skazani na ścieżki rowerowe, które w wielu miastach są wąskie i krótkie – a co gorsza, często wchodzą na nie piesi. Z kolei jezdnie musimy dzielić z samochodami. Dlatego, jeśli chcemy poczuć się naprawdę wolni, warto wybrać się za miasto. Tam bez ograniczeń możemy mknąć przed siebie, zostawiając z tyłu zbędne kilogramy i inne problemy. Czego potrzebujemy, żeby zacząć jeździć? Oprócz roweru musimy zaopatrzyć się w kask, okulary, bidon i wygodne buty.

 

Jazda na rolkach – jak chudnąć i dobrze się bawić?

Jazda na rolkach - mimo, że kojarzy nam się z dzieciństwem - jest coraz chętniej wybieranym przez dorosłych sportem. Dlaczego? Ponieważ w czasie jazdy prawie bez wysiłku wprawiamy w ruch mięśnie nóg, pośladków, brzucha, pleców i rąk. Trening na rolkach pomaga pozbyć się cellulitu, poprawia koordynację ruchową, nie obciąża stawów i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia.

Jazda na rolkach jest nie tylko bardzo efektywnym treningiem, ale też świetną zabawą – w trakcie jazdy praktycznie nie odczuwamy zmęczenia, nie jesteśmy spoceni ani zdyszani. Po prostu suniemy przed siebie, gubiąc po drodze zbędne kalorie. Czego potrzebujemy, żeby zacząć trening? Na początek wystarczą rolki, kask i ochraniacze.

Sara Antczak

Pisaniem zajmuje się od zawsze. Debiutancką powieść „Wolny i De Klesz” wydała w 2011 roku, kolejną, pod tytułem „Klatka”, rok później. Lubi wszystko co wiąże się z ucieczką od rzeczywistości - zwłaszcza uwalnianie się z zamkniętych pomieszczeń, pogo i książki Chucka Palahniuka.

Ostatnio dodane artykuły