Data publikacji:

Jak ukryć boczki?

Tak zwane boczki to problem wielu kobiet i to nie tylko tych, które zmagają się z nadwagą. Tkanka tłuszczowa w bocznych partiach pleców nie wygląda najlepiej zwłaszcza w przypadku noszenia obcisłych ubrań, takich jak sukienki czy dżinsy. Choć boczki są uciążliwe, warto zdawać sobie sprawę, że mamy szanse z nimi wygrać. Na początku dobrze jest zainwestować w bieliznę wyszczuplającą, jednak dopiero dzięki diecie i ćwiczeniom możemy spalić tłuszcz w problematycznych miejscach.

Niezawodny sposób na boczki?

Jeżeli wylewająca się ze spodni tkanka tłuszczowa spędza nam sen z powiek, a nie mamy wiele czasu, gdyż przed nami ważna impreza, możemy spróbować zakamuflować nadprogramowe kilogramy przy pomocy odpowiedniego stroju. Jak ukryć boczki w obcisłej sukience? Okazuje się, że wcale nie jest to takie trudne. Z pomocą przychodzi nam bielizna wyszczuplająca. Możliwości jest wiele. Możemy założyć na przykład:

  • body,
  • halkę wyszczuplającą,
  • majtki z wysokim stanem.

Body wygląda jak kostium kąpielowy z tą różnicą, że posiada zapięcie w kroku. W ofercie wielu firm z bielizną znajdziemy specjalne body wyszczuplające. Jest ono zaprojektowane w taki sposób, żeby optycznie wyszczuplać brzuch, niwelować boczki, a często także zmniejszać lub podnosić pośladki. Kiedy je zakładamy, nasze ciało wygląda znacznie szczuplej. Dodatkowo tkanka tłuszczowa nie odznacza się nawet pod najbardziej obcisłą kreacją. 

Alternatywą dla body jest halka wyszczuplająca. Swoją konstrukcją przypomina ona body – obciska ona talię, brzuch i pośladki, sprawiając, że sylwetka wygląda szczuplej niż w rzeczywistości. Boczki są całkowicie niewidoczne, dlatego możemy o nich zapomnieć. Kobiety, które wybierają halki wyszczuplające cenią sobie fakt, że ten rodzaj bielizny wyszczuplającej nie odznacza się na pośladkach (jest to niekiedy problem w przypadku body), dlatego można założyć go pod naprawdę obcisłą sukienkę.

Jeżeli chcemy założyć kreację z bardzo skąpą górą – duży dekolt, odkryte plecy, najlepszym wyborem mogą okazać się majtki wyszczuplające z wysokim stanem. Dzięki nim skutecznie zamaskujemy brzuch i boczki.

Jak ukryć boczki – dieta jest ważna

W przypadku wielu kobiet boczki są efektem nadprogramowych kilogramów. Żeby się ich pozbyć należy zastosować dietę. Wiele kobiet w tym miejscu popełnia błąd. Wybierają one dietę z bardzo ograniczoną zawartością kalorii, co sprawia, że chudną zbyt szybko. Takie postępowanie prowadzi wprawdzie do spalenia tłuszczu, problematyczne boczki znikają, jednak ciało traci jędrność, na skórze często pojawiają się nieestetyczne rozstępy. Warto zaakceptować fakt, że nie pozbędziemy się boczków w ciągu tygodnia. Jeżeli pracowałyśmy na nie przez wiele miesięcy, a często nawet lat, na ich zrzucenie dajmy sobie nieco więcej czasu.

Znacznie lepszym rozwiązaniem od restrykcyjnej diety jest noszenie wysokiej jakości wyszczuplającej bielizny i racjonalne odżywianie. Pamiętajmy, że dieta, która pomoże nam schudnąć zdrowo i trwale jest bardzo zróżnicowana, a redukcja kalorii nie jest w jej przypadku radykalna. Pamiętajmy, żeby nasz odchudzający jadłospis zawierał:

  • duże ilości warzyw,
  • nieco mniej owoców,
  • pieczywo i makarony pełnoziarniste,
  • nieoczyszczony ryż i kasze,
  • nabiał,
  • tłuste ryby morskie,
  • pestki i orzechy,
  • zdrowe tłuszcze.

Dieta przyspieszająca spalanie boczków nie powinna zawierać słodyczy, produktów z dużą zawartością niezdrowych tłuszczów trans, czy choćby słodzonych napojów gazowanych. Warto zrezygnować także z picia dużych ilości alkoholu (zawiera on wiele pustych kalorii).

Stosowaniu dobrze zbilansowanej diety powinno towarzyszyć picie dużej ilości wody. Warto pić przynajmniej dwa litry wody dziennie, jednak należy pamiętać, żeby nie spożyć jej w ciągu kilkunastu minut. Jeżeli zależy nam na prawidłowym nawodnieniu organizmu musimy pić niewielkie ilości wody przez cały dzień.

Sposób na boczki - ćwiczenia

Niezwykle ważnym elementem walki z boczkami są ćwiczenia. Istnieje wiele ćwiczeń, które pozwolą zredukować tłuszcz z bocznych części pleców. Przy regularnej aktywności fizycznej boczki znikają bardzo szybko. Jeżeli nasza kondycja fizyczna nie jest najlepsza, zacznijmy od zwykłego spaceru, a następnie truchtu. Już ta niewielka aktywność fizyczna przyczynia się do spalania boczków. Dobrym pomysłem jest także steper i rowerek stacjonarny, które pozwalają na ćwiczenia bez konieczności wychodzenia z domu. Należy zdawać sobie sprawę, że spalanie tłuszczu rozpocznie się dopiero wtedy, kiedy wysiłek będzie intensywny (dla każdego oznacza to coś innego).

Na boczki pomogą takie sporty jak pływanie lub joga. Kluczem do ich efektywności jest systematyczność.

Idealnym przyrządem do ćwiczeń dla osób, które mają skłonności do powstawania boczków jest hula-hop. Ćwiczenia z niepozornym kółkiem szybko zaowocują talią osy i wyraźną redukcją boczków. Żeby cieszyć się efektami takiego treningu należy pamiętać o regularnym jego wykonywaniu.

O zgrabną talię możemy zadbać również bez żadnych akcesoriów. Świetnymi ćwiczeniami są na przykład nożyce. Żeby wykonać je poprawnie należy położyć się na plecach, a ręce ułożyć wzdłuż ciała. Następnie unosimy nogi pod kątem trzydziestu stopni i wymachujemy nimi naprzemiennie. Ruchy nogami mogą być pionowe lub poziome. 

W zmniejszeniu boczków pomogą nam zwykłe skłony. Jest to ćwiczenie zarówno proste, jak i skuteczne. Żeby je wykonać musimy stanąć w rozkroku, a następnie naprzemiennie dotykać rękami stóp.

Przeczytaj również