Data publikacji:

Jaki fitness trening wybrać na siłowni?


W codziennym życiu próbujemy znaleźć czas dla siebie, jednak nie jest to takie proste. Coraz więcej czasu spędzamy w pracy, także każde wolne staramy się jak najlepiej spożytkować. Co najczęściej wybieramy? W naszym rankingu w końcu leżenie na kanapie przestało być na pierwszym miejscu. Zaczął je przeganiać… fitness! Bez dwóch zdań — sport to zdrowie i to w końcu zaczęliśmy dostrzegać. Siłownie zaczęły tętnić życiem, a fitness trening pęka w szwach!

Jaki fitness wybrać?

Siłownie oferują nam coraz więcej zajęć. Kiedy zaczynamy swoją przygodę kompletnie nie wiemy, na jaki fitness trening powinniśmy pójść. Dlatego chcemy przedstawić Wam najnowsze trendy ćwiczeniowe, które pojawiły się na świecie.

#Trening siłowy
Patrzenie na podnoszenie ciężarów w ostatnich latach bardzo się zmieniło. Mówiło się, że przez taki trening można sobie wyrobić tylko przysadzistą, wielką figurę. Mięśnie nienaturalnie zostaną wykształcone, a my będziemy wyglądać, jak roboty. Dobrze, że takie patrzenie przechodzi do lamusa.  Taki fitness trening pomaga na naszą postawę i wzmocnienie całego ciała. Kobiety ćwiczące podnoszenie ciężarów czują się cudownie, a jeszcze lepiej wyglądają. Co więcej, taki sport wspomaga przyrost masy kostnej, dlatego polecany jest nawet kobietom z osteoporozą. Oczywiście taki fitness i dobranie obciążenia musi odbywać się pod kontrolą lekarza.

#Fitness funkcjonalny
W Londynie znany, jako functional fitness, podbija to miasto. Dlaczego ludzie tak go pokochali? Są to zajęcia o wszechstronnym działaniu. Zwiększają kondycję naszego ciała, ale też używają mięśnie, które na co dzień pozostają w spoczynku. Dzięki takiemu treningowi poprawiamy gibkość i koordynację ruchową. Sprawia to, że ryzyko urazów w trakcie codziennych czynności zmniejsza się. w Anglii siłownie zaczęły nawet wprowadzać “inteligentny sprzęt”, który dobiera poziom trudności na podstawie umiejętności i zaawansowania treningowego, na przykład podczas spinningu.

#Wodny fitness
W dalszym ciągu nie słabnie zainteresowanie wodnym fitness treningiem. Pływanie od lat uznane jest za idealny trening, więc idealnie można je połączyć z ćwiczeniami aerobowymi. Nowoczesne siłownie zaczynają dostrzegać ten trend i rozwijają swoją przestrzeń dodając baseny. Oferują tam zajęcia HIIT ( High Intensity Interval Training — trening przedziałowy o wysokiej intensywności). Jest to niesamowicie skuteczny trening! Spala kalorie w dynamicznym tempie, poprawia postawę oraz wzmacnia mięśnie.

                                                                                                  Tekst: Natalia Świrska