Data publikacji:

Jakie są pierwsze czynności, które wykonujesz po wstaniu? Jeżeli któreś z tych, to koniecznie musisz je zmienić!

Poranki nie należą do najprzyjemniejszych momentów w ciągu dnia. Zazwyczaj strasznie się przeciągają, biegamy i nie mamy na nic czasu. Jak sprawić, żeby nasze poranki były efektywne i przyjemne? Oto kilka porad.


#1 Drzemka 

Naukowcy udowodnili, że przycisk z drzemką utrudnia nam wstawanie. Przycisk ten niestety jest złudny dla naszego ciała. Pięć czy nawet dziesięć minut drzemki nie sprawi tego, że będziemy bardziej wyspani.

Wręcz przeciwnie — jeżeli w ciągu  tego dodatkowego czasu wejdziemy w głęboki sen, nie jest możliwym go dokończyć. To spowoduje, że będziemy bardziej zmęczeni.


#2 Owijanie się kołdrą

Lubicie spać na gąsienicę? Spod kołdry wystaje Wam tylko głowa? Jak się budzicie to dalej tak leżycie? Proponujemy zmienić ten nawyk na pożyteczne rozciąganie rąk, kręgosłupa, czy nóg. Podobno badania wykazały, że osoby budzące się i mocno rozciągające w charakterystyczne V, są bardziej naładowani energią przez cały dzień.

#3 Facebook i Instagram

Od razu po wyłączeniu budzika wchodzisz na portale społecznościowe? Przesuwasz news feeda  i sprawdzasz co u Twoich znajomych? A może wchodzisz na maila i czytasz wszystkie, które zostały przesłane do Ciebie w nocy i nad ranem?

Oducz się takiej czynności. Zorganizuj czas rano tylko dla siebie — zjedz śniadanie, poczytaj gazetę, czy weź prysznic. Nic się nie stanie, jeśli odpiszesz klientom, czy znajomym 50 minut później.

#4 Ściel łóżko!

Generalnie nie widzisz potrzeby, żeby ścielić łóżko, przecież wrócisz wieczorem po pracy i znowu będziesz je używał. Niestety naukowcy dowiedli, że ścielenie łóżka ma powiązanie z naszą codzienną produktywnością. Jeżeli chcesz efektywnie poprowadzić dzień, zrób to i zaściel łóżko dwoma ruchami.

#5 Kawa rano ma zbawienną moc

Nic bardziej mylnego! Nasz organizm do godziny 9:30 sam produkuje kortyzol — hormon stresu, który również wpływa na to, ile mamy energii. Jeżeli wypijemy kawę rano, nasze ciało dostanie tyle wartości, że nie wyprodukuje wystarczającej ilości kortyzolu. Sprawi to, że będziemy szybciej zmęczeni i senni.