Gdy kurs zostanie zakończony, kandydat jest już tylko krok od tego, by zdobyć prawo jazdy kat. A. Niestety jest to krok najtrudniejszy, czyli egzamin w WORD-zie. Wszystko zaczyna się od sprawdzianu teoretycznego w formie testu jednokrotnego wyboru z zestawu 1500 pytań. Na egzaminie pojawiają się 32 zadania i trzeba zdobyć co najmniej 68 punktów na 74 możliwych.
Następny etap to egzamin praktyczny. Tylko on dzieli kandydata od tego, żeby otrzymać wymarzone prawo jazdy na skuter albo motocykl. Egzamin podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy z nich odbywa się na placu manewrowym. Zanim zacznie się wykonywać zadania, trzeba koniecznie prawidłowo zapiąć
kask, a potem dokładnie rozejrzeć się i sprawdzić, czy istnieje możliwość rozpoczęcia jazdy. Nie wolno zapominać o używaniu kierunkowskazów na placu manewrowym. Przed osobą, która chce zdobyć uprawnienia na motor, stoją takie zadania, jak sprawdzenie stanu technicznego pojazdu przed jazdą, ruszanie do przodu na wzniesieniu, slalom wolny (jazda po ósemce i pomiędzy pachołkami), slalom szybki (jazda pomiędzy pachołkami) i ominięcie przeszkody.
Ostatnia część egzaminu praktycznego, by zdobyć uprawnienia kat. A, A1, A2 i AM, to jazda w ruchu drogowym pod czujnym okiem egzaminatora. Zanim jednak ta część się rozpocznie, należy koniecznie upewnić się, że łączność radiowa z pracownikiem WORD-u działa bez zarzutów. Jadąc po mieście, kandydat na motocyklistę stale powinien kontrolować, czy egzaminator jest w pobliżu (jeśli tak nie będzie, egzamin może nawet zostać przerwany). Każdy z WORD-ów ma ustalone własne trasy egzaminacyjne.