Data publikacji:

Polacy ruszyli na świąteczne zakupy. Wiemy, co znajdziemy pod choinkami.


W tym roku co drugi prezent znaleziony pod choinką będzie kupiony w sklepie internetowym - tak wynika z najnowszego badania Ceneo.pl. Na prezenty chcemy też wydać więcej niż przed rokiem. Co trzeci z nas deklaruje, że na upominki przeznaczy nawet 400 złotych. Eksperci przypominają, by z ich zamówieniem nie zwlekać do ostatniej chwili.
Choć świąteczna dekoracja i reklamy dają o sobie znać już na początku listopada to jednak dopiero przełom listopada i grudnia uznawany jest za początek świątecznych zakupów Polaków. Z badania, które przeprowadził serwis Ceneo.pl wynika, że niemal wszyscy planujemy zakup prezentów dla najbliższych. Co ważne, na prezenty dla rodziny i przyjaciół chcemy wydać w tym roku średnio nawet o 100 złotych więcej niż przed rokiem. Co trzeci ankietowany deklaruje, że na upominki wyda w tym roku nawet 400 złotych. Pozostali planują przeznaczyć nie więcej jak 200 (20% głosów) lub 600 złotych (21% odpowiedzi) – wskazali w ankiecie użytkownicy serwisu Ceneo.pl.

Lista najpopularniejszych prezentów tylko nieznacznie różni się od tej sprzed roku

"W tym roku - podobnie jak przed rokiem - otwierają ją perfumy i artykuły drogeryjne, takie jak zestawy do makijażu czy kremy. W czołówce znalazła się też biżuteria oraz odzież. Popularne w poprzednich latach książki, płyty czy zabawki znalazły się dopiero na trzecim miejscu. Najprawdopodobniej zmiana kolejności wynika z tego, że na prezenty w tym roku chcemy wydać więcej, więc możemy pozwolić sobie na droższe upominki" – wyjaśnia Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl.

Co ciekawe, sami oczekujemy zdecydowanie innych prezentów. Pod choinką chętnie znajdziemy: w przypadku pań - biżuterię, a panów - artykuły elektroniczne. Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się: odzież, książki, filmy czy gry. Najmniej oczekiwanymi prezentami są akcesoria do samochodu oraz odzież sportowa. 

Prezenty zamawiać najlepiej na początku grudnia

Z badania przeprowadzonego przez serwis Ceneo.pl wynika, że większość z nas (85% głosów) prezenty będzie wybierać w domu, siedząc przed komputerem lub ze smartfonem w ręku. Część z nas przyznaje, że zakup świątecznych prezentów zostawi na ostatnią chwilę w sklepie stacjonarnym. Ankietowani wskazali, że zamówione przez internet produkty będą odbierać w domu (77% głosów) lub ulubionym punkcie odbioru przesyłek (55% głosów).

Rosnąca popularność zakupów internetowych i kłopoty kadrowe na rynku pracy mogą spowodować, że część prezentów może nie dotrzeć do zamawiających na czas. Firmy kurierskie ostrzegają klientów, że zamawiając upominki w sklepach internetowych po 12 grudnia, trzeba liczyć się z tym, że mogą nie trafić pod choinkę na czas. 

"Z naszych obserwacji wynika, że prezenty najlepiej zamawiać na początku grudnia, dlatego razem ze sklepami internetowymi śpieszymy z pomocą wszystkim kupującym w internecie i organizujemy Dzień Darmowej Wysyłki. W poniedziałek 3 grudnia kupując produkty oznaczone w serwisie Ceneo logiem akcji, nie zapłacimy za wysyłkę" – zachęca  Dariusz Grabowski dyrektor departamentu rozwoju produktu  w Ceneo.pl. W organizowanej przez Ceneo.pl akcji Dzień Darmowej Wysyłki bierze udział kilkaset sklepów internetowych.