Data publikacji:

10 przyjemnych sposobów na odchudzanie

Jak skutecznie schudnąć? Jeśli nie lubisz ćwiczyć w siłowni ani klubie fitness, mamy coś dla ciebie. Jakie są inne sposoby na spalenie tkanki tłuszczowej? Podrzucamy 10 przyjemnych sposobów, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy.

1. Jazda na rowerze

Nie da się ukryć, że rowery przechodzą właśnie swój renesans. W zatłoczonych miastach, pełnych płatnych parkingów oraz zakazów wjazdu, są już nie tylko narzędziem rekreacji, ale przede wszystkim świetnym środkiem komunikacji. Mogą także doskonale wspomóc odchudzanie. Wystarczy, że wykorzystasz ładną pogodę i przesiądziesz się z samochodu lub komunikacji miejskiej na napędzany siłą mięśni jednoślad. A warto, bo podczas spokojnej jazdy spalisz w ciągu godziny nawet 400 kcal.

2. Pływanie na basenie

Godzinne pływanie w basenie pozwoli ci nie tylko spalić zbędną tkankę tłuszczową, ale na dodatek wzmocnić mięśnie. W odróżnieniu od wielu innych aktywności fizycznych nie obciąża ono stawów, więc jest idealne dla osób po kontuzjach, jako forma rehabilitacji. Dlaczego jednak pływanie tak pozytywnie wpływa na odchudzanie? Odpowiedzi należy szukać w oporze, jaki stawia mięśniom woda. To nie przypadek, że Michael Phelps w trakcie dnia treningowego spożywa… 12000 kcal! Dla przypomnienia, przeciętne dzienne zapotrzebowanie dorosłego mężczyzny to ok. 2500-3500 kcal a kobiety 1800-2500 kcal.

3. Wizyta na ściance wspinaczkowej

Nie musisz ruszać w góry, by spróbować adrenaliny związanej z górską wspinaczką. Sztuczne ścianki wspinaczkowe znajdziesz w niemal każdym większym mieście. Choć wymagają krzepy oraz mięśni ze stali, zacząć może niemal każdy. Co więcej, jest to w pełni bezpieczne, nie wymaga żadnego sprzętu, a doświadczony instruktor wyjaśni ci wszelkie zawiłości techniki wspinania. Ostrzegamy jednak, że łatwo się uzależnić, a apetyt na wspinaczkę z pewnością powiedzie cię na prawdziwe skały.

4. Piesze wędrówki

Wolisz morze czy góry? Jeżeli chcesz schudnąć, lepsza okaże się druga opcja. Nie mamy jednak na myśli górskiego kurortu ani miejskiego deptaka, ale wyprawę w górski szlak. Wielogodzinne piesze wędrówki to niezwykle energochłonna, ale satysfakcjonująca rozrywka. Zalet tej formy spalania kalorii jest wiele, ale najważniejsza to niechybnie kontakt z naturą i możliwość obserwowania pięknych widoków. Co więcej, zapierające dech w piersiach szlaki turystyczne znajdziesz nie tylko w górach.

5. Jazda na łyżworolkach

To nie żart, jazda na łyżworolkach nie jest jedynie zabawą dla dzieci, ale doskonałą formą aktywności dla dorosłych. Więcej: z zalet tego sprzętu mogą skorzystać zarówno kobiety, jaki i mężczyźni. Jednośladowe rolki są łatwe w obsłudze, jednak naukę najlepiej poprowadzić w towarzystwie instruktora, który wytłumaczy zasadę nabierania prędkości, skręcania, hamowania, a także zapobiegania upadkom. Pamiętaj też, by jeździć zawsze w kasku oraz ochraniaczach. Bezpieczeństwo to najważniejsza zasada odchudzania.

6. Taniec

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na salsę, tango czy rumbę, po zajęciach dobry humor nie będzie cię opuszczał. To zasługa wyrzutu endorfin, który towarzyszy lekcjom tańca. Może się wydawać, że to świetna zabawa, ale w rzeczywistości kurs tańca towarzyskiego to wymagająca aktywność fizyczna. W trakcie godziny intensywnych zajęć możesz spalić nawet 500 kcal. Spróbuj także zumby, czyli zajęć łączących taniec z aerobikiem.

7. Spacer z psem

Podstawą dobrego zdrowia i odchudzania są nie tyle sesje treningowe, co całokształt aktywności fizycznej. Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia, pracujesz przy biurku i bywają dni, gdy wcale nie wychodzisz z domu, skorzystaj z pomocy czworonożnego przyjaciela. Adoptując psa zyskasz partnera do kilkukrotnych spacerów w ciągu dnia. Mimo iż spacer nie spala bezpośrednio tkanki tłuszczowej, wpływa na zwiększenie dziennego wydatku energetycznego. To już coś.

8. Jazda na nartach

Odchudzanie w formie jazdy na nartach? Brzmi świetnie, bowiem to doskonała zimowa rozrywka. Mamy tu na myśli zarówno zjazdy po przygotowanych stokach, jak i znacznie trudniejszą formę narciarstwa: narciarstwo biegowe.

Kilkudziesięciokilometrowe trasy z wieloma podjazdami wymagają solidnej kondycji, więc zacznij od łatwych tras zlokalizowanych w pobliżu zimowych kurortów. Jazda na nartach biegowych to świetna forma turystyki zimowej i korzystna alternatywa dla zatłoczonych stoków czy kolejek do wyciągów.

9. Mecz z przyjaciółmi

Nie od dziś wiadomo, że doskonałym sposobem na motywację do ćwiczeń jest zaangażowanie partnera treningowego. Po co jednak angażować jednego, jak możesz wciągnąć całą swoją ekipę? Regularne mecze koszykówki, piłki nożnej lub siatkówki plażowej to rozrywka dla osób w każdym wieku, więc nie musisz przejmować się metryką. Co zrobić, gdy nie uda ci się znaleźć wystarczającej liczby chętnych do gier zespołowych? Wybierz wówczas sport, który nie wymaga wielu zawodników. Doskonały pomysł to tenis, squash czy golf.

10. Gra w kręgle

Wybierasz się na miasto ze znajomymi? W takim przypadku najczęściej kalorie się przyjmuje, a nie spala. Mimo to warto szukać takich rozrywek, które sprzyjają odchudzaniu. Zamiast wizyty w pizzerii lub pubie, wybierzcie dyskotekę lub salę do gry w kręgle. Zabawa w doborowym towarzystwie będzie równie dobra, zaś ty zyskasz kolejną dawkę dziennego ruchu. Ile spalisz w trakcie godzinnej gry w kręgle? Około 250 kcal. Niby niewiele, jednak czasem to te małe rzeczy robią duże efekty.
Tekst: Szymon Sonik