Rodzaje dużego brzucha, które nie są spowodowane tyciem.

Lato weszło wielkimi krokami do naszego życia. Jest ciepło, słońce świeci, więc ubieramy zwiewne stroje. Często jeździmy nad wodę ze znajomymi, żeby się schłodzić, gdzie strój kąpielowy jest obowiązkowy. Akcja “płaski brzuch” rozpoczęła się już dawno, ćwiczysz regularnie, trzymasz się diety, jednak efektów dalej nie widać. Brzuch już dawno powinien się zmniejszyć, ale twoja talia ani drgnęła — jaki może być tego powód? Duży brzuch nie musi być spowodowany nadwagą.

1. Pierścienie

Masz dwie fałdki na brzuchu, które rozpływają się na boki? To może być znak, że masz siedzący tryb życia. W pracy siedzisz, jeździsz dużo autem, a kiedy przychodzisz do domu to włączasz telewizor i dalej zostajesz w tej pozycji. Powodem może być spożywanie za dużej ilości słodyczy, czy alkoholu. Twoja dieta składa się z większości węglowodanów prostych. 
Jak przeciwdziałać takiemu efektowi? Musisz odrzucić piwo i wysokoprocentowe napoje — lampka wina raz na jakiś czas nie jest zabroniona. O fast foodach zapomnij, dieta ma być niskotłuszczowa i powinna składać się z chudego mięsa, warzyw i orzechów. Spróbuj codziennie znaleźć czas nawet na krótki spacer, czy przysiady — powinno to również pomóc.

Źródło: Yamba.pl

2. Stresowy brzuszek

Często się stresujesz? Pijesz bardzo dużo kawy? Posiłki zazwyczaj jesz w przerwie pomiędzy pracą na szybko i zazwyczaj są niezdrowe? Zdarza się, że w ogóle o nich zapominasz? Cierpisz na problemy z jelitami? Wszystkie te przyczyny mogą prowadzić do zbierania się tłuszczu wokół pępka przez co brzuch przybiera kształt piłki i jest twardy. 
Co możemy zrobić, żeby się go pozbyć? Zrelaksuj się przed snem — puść odprężającą muzykę, weź długą kąpiel albo pomedytuj. Ustal określone godziny snu — musi ich być więcej niż dotychczas. Posiłki jedz regularnie, jeżeli nie masz czasu na ich przygotowanie to może warto pomyśleć o zamówieniu pudełek? Nie dawaj sobie wielkiego wysiłku podczas ćwiczeń, ponieważ spowoduje to wzrost kortyzolu, co nie będzie dla ciebie dobre. Witaminy i magnez — zainwestuj w dobre suplementy.

Źródło: Yamba.pl

3. Niski brzuch

Jesteś szczupła, ale na dole zrobił Ci się większy brzuch? Może być to spowodowane niedawnym porodem — woda i skóra się jeszcze nie przestawiły na nowe funkcjonowanie. Prawdopodobnie masz monotonną dietę — brak zróżnicowanych posiłków. Taki brzuch może też dać znak, że masz krzywy kręgosłup lub za mocno ćwiczysz na siłowni. 
Mamy rozwiązanie: swoją dietę wzbogać o błonnik w różnych postaciach. Mogą też być warzywa o zielonych liściach. Pij więcej wody, która spowoduje szybszy metabolizm i wspomoże trawienie. Przysiady dla ciebie są zabronione — jest podejrzenie, że wykonujesz je nieprawidłowo, mogą za bardzo obciążać kręgosłup. Trening, który możesz robić musi być obwodowy, wzmacniający wszystkie partie ciała.

Źródło: Yamba.pl

4. Pociążowy brzuch

Niedawno urodziłaś? Teraz już nie jesteś w ciąży, a dalej czujesz się ciężko, jakbyś miała balona w brzuchu? Spokojnie, musi minąć trochę czasu, (nawet do 6 tygodni), zanim będziesz mogła wrócić do normalnego tempa życia. Musi z Ciebie spłynąć cała woda, daj swojemu ciału czas. Zaczęłaś ćwiczyć? To dobrze, pytanie, czy nie za szybko. Nie narzucaj sobie określonego czasu powrotu do formy — powinnaś poczekać 2-3 miesiące ze wznowieniem treningów. 
Do swojej diety wprowadź więcej zdrowych tłuszczów, spożywaj tran codziennie. Orzechy, czy oliwki pomogą zwalczyći pociążowe zmęczenie. Ćwicz mięśnie dna miednicy — możesz mieć ją osłabioną. Powstaje teraz wiele produktów, które w tym pomagają. Jeżeli nie chcesz wydawać to wzmacniaj brzuch — nawet proste wciąganie i puszczanie może pomóc.

Źródło: Yamba.pl


5. Popularny wzdęty brzuch

Rano budzisz się jak królowa płaskiego brzucha, a wieczorem wyglądasz jak w czwartym miesiącu? Prawdopodobnie cierpisz na alergię lub masz problemy z jelitami. 
Spróbuj wykluczyć z diety gluten, alkohol, czy drożdże. Spożywaj tylko nieprzetworzony nabiał. Jedz chude mięso, warzywa, owoce, unikaj chleba. Ogórki kiszona, kapusta, czy kwaśna śmietana powinny pomóc wzmocnić florę jelitową. Pamiętaj, że najważniejszy posiłek to śniadania, a nie kolacje!

Źródło: Yamba.pl