Data modyfikacji:

Skuteczne ćwiczenia — figura gruszki


Jesteś przed wakacyjnym urlopem i próbujesz schudnąć, ale nie widzisz żadnych rezultatów? A może już skończyłaś wakacyjne lenistwo i chcesz wrócić do bycia fit, ale nie masz pomysłu jak zacząć? Warto zwrócić uwagę na to, jaki typ figury posiadasz i na tej podstawie dobrać skuteczne ćwiczenia. Dzisiaj w centrum będzie figura gruszki.

Czym charakteryzuje się figura gruszki?

Każda kobieta, która posiada wąskie, smukłe ramiona, mająca pupę w stylu Beyonce — w stu procentach reprezentuje figurę gruszki. Nie jesteś pewna, czy należysz do tego grona? Podamy więcej szczegółów. Zazwyczaj w takim typie panie mają małe lub średnie piersi, płaski brzuch i długą talię. Znane aktorki, które posiadają taką sylwetkę to oprócz Beyonce, Salma Hayek, czy Jennifer Lopez.

W co powinna się ubierać osoba z figurą gruszki?

Z pewnością stylizacje powinny dążyć do poszerzenia optycznego ramion, żeby dół nie był przytłaczający. Spokojnie można nosić dekolt w kształcie łódki, korale, czy inne długie zawieszki, które przykują uwagę. Jeżeli chodzi o dolne partie ciała to króluje klasyka: proste formy spódnic i spodni ( odradza się noszenie dżinsów rurek). Zazwyczaj są one w ciemniejszych kolorach niż góra, ponieważ optycznie pomniejsza nam to biodra.

Czego gruszka nie powinna nosić?

Uważaj na falbaniaste spódnice, które dodadzą Ci centymetrów. Nie kupuj raczej szpilek na bardzo cienkim obcasie, ponieważ może nie do końca Ci to pasować — raczej zainwestuj w koturny. Jeśli sukienka to odrzuć te bardzo dopasowane, chyba, że będą mieć odkryte ramiona.

Skuteczne ćwiczenia dla gruszki!

Najważniejsze: skup się na dolnych partiach Twojego ciała. Staraj się wykonywać ćwiczenia, które zmuszą nogi i pośladki do pracy. Bieganie, czy jogging nadają się do tego idealnie. Ważne jest, żeby to był trening, który trwa co najmniej 40 minut, ponieważ po tym czasie zaczynamy spalać tłuszcz. Szybkość nie jest ważna — dostosuj ją do swoich możliwości. Jeżeli masz większe biodra, ale nieuformowane, możesz skorzystać z treningu z Mel B na pośladki. Wykonuj ten trening maksymalnie raz w tygodniu, żeby za bardzo nie zwiększyć masy mięśniowej w tych miejscach. Pilates będzie też równie skuteczny, ponieważ rozciąga i wydłuża nam  mięśnie głębokie — szczególnie w nogach. Co polecamy na górne partie? Kardio rzeźbienie! Skoro są to miejsca, którymi możesz się chwalić na prawo i lewo, to wzmocnij je wykonując skuteczne ćwiczenia z małym obciążeniem. Ćwicz krótko, ale intensywnie.



                                                                                            Tekst: Natalia Świrska