2017-04-18

Suplementy na infekcje i bolesne miesiączki

Masz wrażenie, że cały czas jesteś chora? Katar traktujesz jak zupełnie normalną rzecz? Kaszel i ból gardła nie są Ci obce? Jeżeli odpowiedź, która przeważa to TAK, to na dole mamy parę porad dla Ciebie.

Coś, z czym mierzy się co miesiąc każda kobieta — miesiączka. Włosi właśnie próbują przegłosować ustawę, która da możliwość 3 dni w miesiącu urlopu z tego powodu. Jak walczyć z jej efektami? Są jakieś sposoby delikatniejszego przejścia tego czasu?

Witaminę B6 przeciw infekcji zjeść!

Odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego, a także podnosi odporność. Reguluję też pracę serca. Jeżeli często zażywasz antybiotyki, które osłabiają twój układ immunologiczny, to prawdopodobnie masz jej niedobory. Jak poznać, czy na pewno? Obniżenie nastroju, problemy ze snem, zwiększona podatność na infekcje, czy kamica nerkowa to jest kilka z objawów. Szczególnie musisz zwrócić uwagę przy dietach wysokobiałkowych na ten aspekt, ponieważ wtedy powinno się jeść witaminę B6 częściej niż przeciętny człowiek. W jakich produktach występuje? W kaszy gryczanej, w kurczaku, czy wieprzowinie. Można ją także znaleźć w papryce czerwonej, ziemniakach, szpinaku, czy kapuście, w rybach i jajkach. Całkiem sporo tych produktów, prawda?

Żelazo walczy z obfitą miesiączką!

Naukowcy obliczyli, że kobiety miesiączkują około 500 razy w swoim życiu, gdzie krwawienie trwa przeciętnie 5 dni. Po zsumowaniu wychodzi około 6 lat, kiedy tracą 60 litrów krwi. O czym nie pamiętamy, to że razem z krwią ucieka nam z organizmu żelazo, które należy uzupełniać. Jeżeli nie jemy mięsa lub jemy go bardzo mało, tym bardziej powinniśmy zwrócić uwagę na niedobory. Żelazo pomaga nam też walczyć z infekcjami, reguluję pracę układu nerwowego oraz spowalnia starzeniu się skóry. Pierwiastek występuje bogato w produktach mięsnych, gdzie też się lepiej wchłania, na przykład w drobiu, wątróbce, czy chudym czerwonym mięsie. Wegetarianie jednak nie powinni się obawiać — produkty roślinne też są bogate w żelazo, tylko trzeba ich więcej zjeść w porównaniu do poprzednich. Powinniśmy jeść orzechy, zielone warzywa, a szczególnie rzeżuchę i brokuły, buraki i suszone owoce (morele, śliwki, rodzynki).
Tekst: Natalia Świrska

Przeczytaj również