Data publikacji:

Trening i błędy, jakie po nim popełniamy — znasz je?


Wszyscy zazwyczaj skupiają się na tym, żeby nie popełnić błędów podczas wykonywania aktywności. Czytamy poradniki, wynajmujemy trenerów, którzy mają nam doradzić, w jaki sposób ćwiczyć, dobrać specjalną dietę i ćwiczenia. Jednak nikt nie wspomina o tym, że jak skończymy trening to błędy, które robimy mają wielkie znaczenie! Zobacz, czy któregoś nie popełniasz.

5 błędów po treningu


1. Brak ćwiczeń rozciągających
Dla każdego ćwiczącego rozgrzewka przed treningiem to obowiązkowy punkt i nikt z tym nie dyskutuje. Dlaczego więc zapominamy o kluczowym zakończeniu? Rozciąganie po treningu zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji. Jest to też ulga dla mięśni, które mocno pracowały przez co najmniej godzinę. Stretching zajmie Ci około 5 minut — pochyl plecy do palców, usiądź w rozkroku i ponaciągaj nogi. Możesz wykonać na sam koniec kilka ćwiczeń relaksacyjnych normujących oddech.

2. Nieprzespana noc
Mięśnie po treningu są spuchnięte i przekrwione. Wydaje nam się wtedy, że jesteśmy dużo grubsi niż przed ćwiczeniem. Tak naprawdę efekty aktywności możemy zauważyć dopiero po przespanej nocy. Nasze ciało dochodzi do siebie dopiero po siedmiu, czy ośmiu godzinach snu.

3. Piwo po treningu
Powszechnie przyjęło się, że działa dobrze na nasze zakwasy. Niestety to błąd — alkohol utrudnia regenerację mięśni i zmniejsza efekty po. Odwadnia nas i sprawia, że mamy słabsze elektrolity. Jesteśmy przez to mniej wytrzymali.
Dla tych, którzy stosują odżywki z kreatyną jedna bardzo ważna rada: alkohol i kreatyna mają zwalczające się działanie. Podczas gdy jedna substancja ma za zadanie budować białka i nawadniać mięśnie, druga doprowadza do sytuacji zupełnie odwrotnej.

4. Zrezygnowanie z posiłku
Jeżeli chcemy schudnąć to najlepszym połączeniem jest dieta i aktywność fizyczna. W ten sposób zrobimy to zdrowo i nasz organizm też tak będzie wyglądał. To błąd, że po intensywnym treningu nie je się posiłku. Powinien składać się z pełnowartościowego białka ( mięso, ryby) oraz węglowodanów ( banan). Koniecznie powinniśmy uzupełnić płyny i ograniczyć tłuszcze. Kiedy nic nie zjemy narażamy się na bóle mięśni i złe samopoczucie.

5. Brak prysznicu bezpośrednio po treningu
Niby oczywiste, ale nie dla każdego. Pot jest idealną pożywką dla rozwoju bakterii na ciele, dlatego jest niezmiernie ważny po aktywności. Powinniśmy stosować naprzemiennie raz zimną, raz ciepłą wodę, ponieważ to rozluźnia mięśnie i zmniejsza ryzyko wystąpienia zakwasów.

A wy? Jakie błędy popełniacie po treningu?

                                                                                             Tekst: Natalia Świrska