Data publikacji:

Trening w domu - 7 akcesoriów do ćwiczeń, które nie zagracą ci domu

Cała ta zabawa z chodzeniem na siłownię może być kłopotliwa. Nie dość, że musisz kupić karnet, to jeszcze wyprawa na zajęcia zajmie ci sporo czasu. Alternatywą może być trening w domu. Zobacz, jak spalać kalorie z pomocą sprzętów, które nie zagracą mieszkania.

Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do treningu w domu nie jedno mają imię, ale wszystkie ich typy łączy jeden wspólny mianownik – zajmują naprawdę niewiele miejsca. Zacznijmy od tych naprawdę niewielkich, czyli taśm gumowych. Nie dość, że są małe, to jeszcze niewiele kosztują, a do tego wszystkiego pozwalają zwiększyć efektywność treningu.

Dzięki ich zastosowaniu zwiększysz bowiem wysiłek, jaki trzeba włożyć w wykonanie danego ruchu. W rezultacie zwykłe wznosy nóg czy wymachy ramionami zamienią się w naprawdę solidny trening siłowy w domu. Co więcej, gdy skończysz ćwiczenia, możesz je zwinąć i włożyć do kieszeni, szuflady czy gdziekolwiek indziej – zmieszczą się prawie wszędzie.


Taśmy TRX

Z kolei taśmy TRX to nieco inny kaliber ćwiczeń w domu. Ten rodzaj treningu został opracowany na potrzeby komandosów amerykańskich oddziałów Navy Seals. Możesz zatem się spodziewać, że taśmy solidnie dadzą ci w kość. Aby trenować musisz je zawiesić np. na specjalnym haku, lub w drzwiach wewnętrznych – do kompletu dodawana jest specjalna uprząż, którą wetkniesz między skrzydło drzwiowe i ramę i po zamknięciu drzwi taśmy są gotowe do użytku.

Zwisając na taśmach wykonasz trening całego ciała. Efektywne ćwiczenia na brzuch w domu? Bardzo proszę – oprzyj ręce o podłogę, a stopy o uchwyty taśm i podciągaj kolana pod brzuch. Trening na zgrabne nogi i pośladki? Rób wypady z jedną stopą wspartą o strzemiona a drugą ustawioną na podłodze. W ten sposób przeprowadzisz też inne ćwiczenia w domu, działające na całe ciało. A taśmy zajmą ci niewiele więcej miejsca, niż pudełko po butach.

Mata do ćwiczeń

To w zasadzie rozwiązuje większość twoich problemów, przy treningu w domu. Joga, kalistenika czy nawet zwykłe rozciąganie – to wszystko będzie znacznie łatwiejsze, jeśli twoje kolana czy łokcie nie będą wbijać się w twardą posadzkę. Dodatkowo mata wytłumi nieco odgłosy treningu, więc nie będziesz mieć na pieńku z sąsiadami poniżej.

Mata daje szerokie możliwości przeprowadzenia treningu siłowego w domu z obciążeniem własnego ciała – pompki, brzuszki, deski i inne ćwiczenia tego typu przyjdą ci znacznie łatwiej przy jej wsparciu. A gdy już wyciśniesz z siebie siódme poty, wyczyścisz ją, zrolujesz i wrzucisz do szafy – po twojej domowej siłowni nie zostanie ani śladu.

Skakanka

Czy wiesz, że w ciągu godziny skakania na skakance można spalić aż 700 kalorii? Nie mów zatem, że ćwiczenia w domu nie mogą być efektywne. A przecież na skakanie na skakance z pewnością znajdziesz miejsce, nie wspominając o tym, że taki sprzęt z pewnością nie zagraci ci mieszkania.

Zanim jednak weźmiesz się do skakania, pamiętaj, że wybór skakanki nie może być przypadkowy. Skakanka przede wszystkim powinna być dopasowana do twojego wzrostu. Podczas przeskoku musi nieznacznie dotykać podłoża. Zwróć też uwagę na jej ciężar, ponieważ to też ma wpływ na efektywność twoich ćwiczeń w domu.

Obciążniki na kotki i nadgarstki


To z kolei świetny sposób, aby wytrenować zgrabne nogi, brzuch i ramiona. Obciążniki założysz na nadgarstki lub kostki, co sprawi, że każdy ruch będzie wymagał zaangażowania jeszcze większej siły. Jest to zatem świetna opcja na trening wzmacniający. Pamiętaj jednak, że z obciążnikami tego typu wykonuje się trening statyczny – zapomnij o jakichkolwiek skokach i energicznych wymachach nóg – to mogłoby skończyć się uciążliwą kontuzją.

Step

Może nie jest tak mały, jak skakanka czy gumowe taśmy, ale jego rozmiar rekompensują szerokie możliwości treningowe, jakie daje. Ćwiczenia na brzuch w domu, trening nóg czy wreszcie wyczerpujący aerobik – to wszystko wykonasz właśnie za pomocą stepu. Warto wybrać model z regulowanym poziomem wysokości.

Dzięki temu wraz poczynionymi postępami zwiększysz intensywność treningu i nie będziesz narzekać, że trening w domu przestał być efektywny. A podczas godzinnego treningu na stepie spalisz nawet 600 kalorii i przy okazji wyrzeźbisz nogi oraz pośladki.

Piłka gimnastyczna

Z kolei za pomocą piłki gimnastycznej skutecznie wzmocnisz mięśnie głębokie, co będzie miało świetny wpływ na twoją postawę. Ale to nie wszystko – piłka gimnastyczna daje szereg innych możliwości od zwykłego rozciągania, przez ćwiczenia na brzuch w domu, aż po wzmacnianie wszystkich partii cała.

A w tym wszystkim najlepsze jest to, że po treningu wystarczy spuścić z piłki powietrze, złożyć ją i schować do szuflady. Tylko pamiętaj, aby dobrać do zestawu pompkę.
Tekst: Kamila Zalińska-Woźny