Data modyfikacji:

Wybieramy rower stacjonarny - porównanie modeli

Jak wybrać rower stacjonarny do ćwiczenia w domu? Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę? Porównaj modele i kup najlepszy.
Rowery stacjonarne to najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów w domu. Jest to zdecydowanie najpopularniejsze urządzenie do fitnessu, które przyda się zarówno podczas rehabilitacji, jak i ćwiczeń kardio. Nie obciąża stawów, zatem nie doprowadzi do kontuzji. Rowerowy trening zbawiennie wpłynie na układ krążenia, układ oddechowy oraz pomoże zwalczyć stres i poprawi samopoczucie. 

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze roweru stacjonarnego?


Producent

Przed zakupem warto zapoznać się z opiniami o producentach. Gdzie i z jakich materiałów montowane są rowery? Czy na produkt otrzymasz gwarancję? Jeśli tak - na jaki okres? 

Programy treningowe

W zależności od modelu system posiada określoną liczbę programów treningowych. Im więcej, tym szerszy wybór intensywności ćwiczeń, a tym samym możliwość precyzyjnego dostosowania sprzętu do indywidualnych potrzeb. Ważne, żeby wyświetlacz wskazywał podstawowe funkcje (kalorie, czas, dystans, prędkość), żeby móc na bieżąco monitorować przebieg trasy.

Maksymalne obciążenie

Zwróć uwagę na maksymalne obciążenie, bo od tego zależy nie tylko wytrzymałość sprzętu, ale również komfort jazdy. Warto zakupić rower, który ma minimum 10 kg zapasu.

Najlepsze rowery stacjonarne do domu


1. Zipro Prime 

Osiem stopni regulacji oporu magnetycznego roweru treningowego Prime Zipro umożliwia dostosowanie poziomu trudności do twoich potrzeb i z łatwością spełni oczekiwania amatorów ćwiczeń na rowerkach. Konstrukcja urządzenia da ci niezbędną dla komfortu jazdy stabilność.

Komputer domowego rowerka treningowego Prime Zipro analizuje twoje ćwiczenia. Jego wyświetlacz wskaże nam m.in. prędkość, czas treningu, przebyty dystans i szybkość tętna, które mierzone jest dzięki zainstalowanym na kierownicy sensorach dotykowych. Znacznie ułatwia trening i unaocznia jego rezultaty. Maksymalna waga ćwiczącego wynosi 100 kg. Cena jest dosyć niska — ok. 330 zł, przy jakości i wykonaniu na poziomie bardzo dobrym. Po przejechaniu ok. 150 km zaczyna hałasować, wtedy wystarczy nasmarować pasek smarem w sprayu np. WD40.

2. Body sculpture 

Rowerek stacjonarny Body Sculpture posiada podstawowe funkcjonalności, które pomogą ci w wykonaniu dobrego treningu. Wyświetlacz monitoruje czas treningu, twoją prędkość, pokonany dystans oraz liczbę spalonych kalorii. Na bieżąco możesz modyfikować obciążenie i prędkość, dzięki czemu łatwo dostosujesz sprzęt do swojego poziomu zaawansowania.

Jest łatwy w złożeniu i posiada ciekawe rozwiązanie w postaci zamontowanych rolek transportowych, dlatego idealnie nadaje się do małych mieszkań. 

3. Sapphire Smart

Model roweru stacjonarnego wyższej klasy — jest odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych sportowców. Wyświetlacz rozszerzony jest o nowe funkcje: scan i pomiar pulsu. Przeznaczony dla osób do 120 kg. Rower posiada specjalną wyciszającą obudowę, dlatego może zdobyć serca nocnych marków (i reszty domowników). 

4. Hop-Sport HS-2080 

Sprzęt posiada 8-stopniową regulację obciążenia, co umożliwia indywidualne ustawienia trudności treningu. Dodatkowo można modyfikować siodełko w pionie oraz poziomie. Rolki transportowe umożliwiają wygodnie i szybkie przesuwanie roweru. Dodatkowe nóżki stabilizujące zapewnią komfort i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń na każdej nawierzchni. Rower stanowi mocne podparcie dla osób wymagających rehabilitacji ruchowej.

Sensory dotykowe do pomiaru pulsu są umiejscowione na uchwytach. Wynik pomiaru wyświetli się na nowej generacji wyświetlaczu. Komputer posiada uchwyt na tablet, dzięki czemu trenując możesz oglądać film, czy słuchać muzyki. Przeznaczony dla osób o wadze maksymalnej 120 kg. 

5. Goodhome rower treningowy stacjonarny z komputerem 

Model idealny dla początkujących - posiada wielostopniową regulację obciążenia, na ekranie komputera możemy śledzić aktualne spalanie, prędkość i przebyty dystans. Jest stosunkowo niewielki i waży zaledwie 14 kg, zatem nadaje się idealnie do małych mieszkań. Maksymalne obciążenie wynosi 120 kg.  


Tekst: Natalia Świrska
orbitrek czy bieżnia

Orbitrek czy bieżnia – co wybrać?

2021-04-12
Orbitrek i bieżnia to jedne z najpopularniejszych sprzętów treningowych, które można spotkać w prywatnych domach. Każde z nich pozwala zadbać o świetną kondycję i szczupłą sylwetkę. W takim razie, które urządzenie wybrać? Zdecydować się na orbitrek czy bieżnię?
jak schudnąć po ciąży

Jak schudnąć po ciąży? Sprawdzone metody

2021-04-06
Ciąża to wspaniały stan, ale również wyzwanie dla organizmu. Tym, z czym musi mierzyć się kobieta wkrótce po porodzie, są między innymi nadprogramowe kilogramy i liczne fałdki. Jeśli doskonale znasz ten problem i marzysz o powrocie do dawnej sylwetki, przeczytaj, jak schudnąć po ciąży.
ćwicząca kobieta

Koronawirus – ćwiczenia w czasie pandemii

2021-03-23
Pandemia COVID-19 i kwarantanna nie sprzyjają aktywności fizycznej. Wiele osób ćwiczyło zwykle na siłowniach, które teraz są zamknięte. Warto pamiętać jednak, że trenować można z powodzeniem również w domu czy na dworze! Jakie ćwiczenia w czasie pandemii wykonywać? Sprawdź w artykule!
Rower na komunię

Jaki rower dla dziecka na komunię kupić?

2021-03-19
Rower to najpopularniejszy prezent wybierany dla najmłodszych na Pierwszą Komunię Świętą. Wybór odpowiedniego modelu sprawi, że jazda będzie nie tylko komfortowa, ale również bezpieczna. Sprawdź, jakie modele wybraliśmy.
rower stacjonarny dla seniora

Jaki rower stacjonarny dla osób starszych?

2021-03-17
Rower stacjonarny dla osób starszych pozwoli zachować regularność treningów, a także nie wymaga tak dużego wysiłku jak w przypadku standardowego roweru. Warto zatem zastanowić się, jaki model stacjonarny dla osoby po 60. roku życia będzie najlepszy.
rodzaje pompek

Rodzaje pompek i efekty ćwiczeń

2021-03-17
Pompki na klatkę, pompki na triceps, pompki na barki – to popularne ćwiczenie może rozwijać wiele partii mięśniowych. Jak dobrać wariant pompek, by zaangażować konkretne partie mięśniowe? Które pompki są najskuteczniejsze? Jak wykonywać pompki, by nie nabawić się kontuzji? Odpowiadamy!