Data publikacji:

Za nami kolejna edycja Affiliate Days with Ceneo.pl

Czwarta edycja Affiliate Days ściągnęła do Wrocławia prawie 100 blogerów z całej Polski. Konferencja połączona z warsztatami była dla uczestników świetnym doświadczeniem i sposobem na rozwój swojej twórczości. Sprawdź, co działo się tego dnia w Ceneo.pl. 

Konferencja Affiliate Days odbyła się we Wrocławiu, w siedzibie Ceneo.pl, gdzie pojawiło się prawie 100 blogerów. Przez cały dzień można było posłuchać wykładów, wziąć udział w warsztatach, a także wymienić się swoimi doświadczeniami przy filiżance kawy. Affiliate Days w odróżnieniu od standardowych imprez, przede wszystkim umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z tymi, którym udało się odnieść sukces w internecie. 

Impreza rozpoczęła się krótkim przedstawieniem nowości w Programie Partnerskim Ceneo.pl, gdzie można było uzyskać wartościowe informacje pozwalające na wykorzystanie narzędzi przygotowanych dla internetowych twórców.


Po kilkunastu minutach przyszedł czas na pierwszy wykład. Prowadzącym był Krzysztof Humeniuk znany z kanału TikTalk. Wszyscy uczestnicy mogli bliżej poznać jego pasję, a także dowiedzieć się, jak Krzyśkowi udało się ją połączyć z programami partnerskimi. 

W tym samym czasie odbywały się się warsztaty tematyczne prowadzone przez Żanetę Hajnowską, blogerkę z Cupcake Factory, Weronikę Boruń z Mavelo.pl, a także Jordana Komana z JayKeyYT. Uczestnicy mogli zgłębić tajniki fotografii kulinarnej, nauczyć się, jak samodzielnie zrobić ramki boho, czy nagrywać profesjonalne filmy swoim smartfonem. Miałem okazję brać udział w warsztatach Jordana, który pokazał nam kilka naprawdę fajnych tricków. Na pewno będzie można je wykorzystać podczas tworzenia własnych produkcji filmowych. Praktyczne zajęcia udowodniły również, że wcale nie trzeba mieć profesjonalnego sprzętu, aby rozpocząć swoją przygodę z nagrywaniem lub fotografią. Zwykła gumka recepturka, smycz od kluczy czy książka znajdująca się w torbie wystarczy, aby stworzyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego.

Podczas Affiliate Days nie zabrakło również wiedzy teoretycznej. Mateusz Jarominiak z Ceneo.pl opowiadał o dobrych praktykach, a także sztuczkach pozwalających na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Dla osób korzystających z Wordpressa był to zastrzyk bardzo dużej ilości wartościowych informacji. Mateusz pokazał nam, że czasami proste rzeczy mogą mieć ogromny wpływ na wyszukiwanie strony w internecie.  

Po krótkiej przerwie na (kolejną) kawę mogliśmy posłuchać Katarzyny Berskiej z Blogostrefy. Redaktor naczelna serwisu opowiadała o tym, jak planować wprowadzenie własnego produktu. Na podstawie własnych doświadczeń, zarówno tych dobrych. jak i złych radziła, co zrobić, aby łatwiej odnieść sukces i przekuć swój pomysł w wartościowy projekt. Zdecydowanie to był jeden z tych wykładów, na którym warto było się pojawić. 

Przed przerwą obiadową pojawił się jeszcze jeden wyjątkowy gość. Michał Górecki znany wszystkim z jego bloga michalgorecki.pl, a także mikemary.pl, którego prowadzi wspólnie ze swoją żoną. Bloger bardzo fajnie opowiadał o realizacji własnej pasji, która w końcu stała się jego pracą. Podczas wystąpienia poruszano także temat zarabiania w internecie oraz minusy, jakie wiążą się z prowadzeniem własnego bloga. Muszę przyznać, że te kilkadziesiąt minut upłynęło mi błyskawiczne. Posłuchanie osoby przepełnionej swoją pasją było fajnym doświadczeniem. 

Naładowani pozytywną energią, po przerwie obiadowej udaliśmy się na drugą część Affilate Days. Kuba Jankowski znany wszystkim z kanału Obiegówka opowiedział o tym, jak zbudować swój własny kanał na Youtube i przede wszystkim, jak wygląda to w praktyce. Przykłady na podstawie uczestników jego Akademii Video były bardzo ciekawe. Mogliśmy zobaczyć, że ogromną ilością zaangażowania i podstawowej wiedzy każdy może stworzyć własny kanał.


Kuba pokazał również przykłady osób, którym nie udało się zaistnieć na szerszą skalę. Takie studium przypadku na konkretnych przykładach jest warte o wiele więcej niż niejedna książka czy tutorial . Uczestnicy z dużym zaciekawieniem słuchali wykładu, a także aktywnie brali udział w dyskusji.

Przedostatnią prelegentką Affiliate Days była Aleksandra Radomska prowadząca bloga mamwatpliwosc.pl, która opowiedziała o tym, co to znaczy być autentycznym w sieci, a także gdzie przebiega granica między online, a offline. Blogerka w bardzo fajny sposób mówiła, jak nie zatracić się w rosnącej popularności wynikającej z prowadzenia własnej strony czy kanału. Ten wykład był przepełniony masą inspirujących i wartościowych treści. Nie mam wątpliwości, że każdy uczestnik tego wykładu wyszedł z niego przepełniony pozytywną energią. 

Na koniec przed uczestnikami wystąpił Łukasz Stelmach, który mówił jak w prosty i przystępny sposób mówić o popkulturze. Okazuje się, że nie trzeba być ekspertem, aby fajnie opowiadać o filmach czy serialach. Takie cenne rady na pewno zaowocują w przyszłości świetnymi materiałami. Ostatnim punktem programu był pokaz barmański, gdzie uczestnicy mogli oglądać niesamowite tricki, a także spróbować przygotowanych drinków bezalkoholowych. 
Czy warto było poświęcić całą sobotę na Affiliate Days? W mojej ocenie jak najbardziej tak. Organizatorom należą się brawa za świetne dobranie prelegentów, a także tematyki warsztatów. Dla osoby piszącej na co dzień w internecie była to masa inspirujących treści, a także zachęta do wyjścia poza dotychczasowe ramy.

Środowisko blogerów, youtuberów, a nawet freelancerów potrzebuje tego typu wydarzeń
. Osoby odnoszące sukces są gotowe do pomocy, dlatego każdy uczestnik może jeszcze łatwiej i skuteczniej dotrzeć do swoich odbiorców. Każdy na Affiliate Days znajdzie coś dla siebie, dlatego z niecierpliwością czekam na kolejną, piątą już edycję tej imprezy. Świetna atmosfera, wspaniali ludzie, cenna wiedza i znakomita kawa!
Tekst: Bartłomiej Mazurek
Zdjęcia: BQ Studio

Przeczytaj również