Data publikacji:

Zdrowe odżywianie: 5 najlepszych poradników

Utrzymanie dobrych nawyków żywieniowych jest łatwiejsze, jeśli towarzyszy ci odpowiednie wsparcie. Taką pomocą mogą być poradniki, które zdradzają, jak wprowadzić w życie zdrowe odżywianie na co dzień. Które z nich powinien mieć na półce każdy, kto chce cieszyć się doskonałym zdrowiem i świetną sylwetką? Sprawdź!

Najlepsze poradniki o zdrowym odżywianiu:
1. „Jelita wiedzą lepiej”, Michael Mosley
2. „Smak zdrowia”, Agnieszka Maciąg
3. „Jadłonomia. Kuchnia roślinna. 100 przepisów nie tylko dla wegan”, Marta Dymek
4. „Wzmocnij jelita. Wygraj z lękiem i depresją, przestań zajadać stres”, Marek Zaremba
5. „Wielka księga soków”. Par Crocker

1. „Jelita wiedzą lepiej”, Michael Mosley

Mawia się, że jelita są jak drugi mózg. Można odnieść wrażenie, że dopiero od niedawna dostrzega się ich ogromną rolę, jaką pełnią nie tylko w zdrowiu, ale i samopoczuciu człowieka. Michael Mosley w bestsellerze „Jelita wiedzą lepiej” znakomicie przedstawia, dlaczego warto zadbać o kondycję tych właśnie organów. Z tego poradnika dowiesz się, jak zbudowane jest ludzkie jelito i jak wpływa na twój nastrój. Możesz być zdziwiony, jak wiele wspólnego stan jelit ma z tym, jaki masz nastrój!

Ponadto, Mosley porusza problematykę flory bakteryjnej jelit i tego, jak w prawidłowy sposób o nią zadbać. Kluczem do dobrego stanu jelit jest oczywiście zdrowe odżywianie – z tej książki dowiesz się, jak powinno wyglądać w twoim przypadku.

2. „Smak zdrowia”, Agnieszka Maciąg

Znasz już bloga Agnieszki Maciąg? Jeśli nie,  koniecznie powinieneś go odwiedzić. Jeśli zależy ci na zdrowym odżywianiu, to więcej niż pewne, że zakochasz się w jej podejściu do diety, a jej rady okażą się dla ciebie przydatne.

Agnieszka Maciąg jest autorką poradników żywieniowych, które sprzedały się już w setkach tysięcy egzemplarzy. „Smak zdrowia” to jednocześnie poradnik i zbiór zwierzeń autorki, który udowadnia, że nigdy nie jest za późno na zmiany. 
Oprócz problemu diety, poruszono tu temat leków, po które często ludzie sięgają bezmyślnie, a które mogą źle wpływać na naturalną odporność organizmu.

3. „Jadłonomia. Kuchnia roślinna. 100 przepisów nie tylko dla wegan”, Marta Dymek

Czasy, w których weganie i wegetarianie byli traktowani jak dziwne zjawisko na całe szczęście mijają. Dziś wiele osób decyduje się na ograniczenie produktów podchodzenia zwierzęcego w swojej diecie, w ich miejsce wplatając coraz więcej warzyw i owoców. Poradnik „Jadłonomia. Kuchnia roślinna. 100 przepisów nie tylko dla wegan”, jak sama nazwa wskazuje, nie jest dedykowany tylko roślinożercom. Doskonale sprawdzi się u tych osób, które czują, że wszelkiej „zieleniny” w ich diecie jest po prostu zbyt mało.

Z tej książki zaczerpniesz mnóstwo kulinarnych inspiracji – znalazły się tu rozmaite przepisy, które warto wykorzystywać na co dzień, jak i od święta (np. przepis na wegański pasztet świąteczny). Marta Dymek zdradza też, jak wykorzystywać części roślin, które zwykle są wyrzucane, np. natka marchwi, czy łodyga brokułu.

4. „Wzmocnij jelita. Wygraj z lękiem i depresją, przestań zajadać stres”, Marek Zaremba

Dokucza ci chroniczny stres, napięcie, złe samopoczucie? Problem może tkwić w jelitach. Marek Zaremba w swoim poradniku zdradza, co jeść, by oczyścić jelita ze złogów i toksyn, które odbijają się nie tylko na przebiegu trawienia, ale i samopoczuciu. Z tej książki dowiesz się również, co jeść, by być bardziej odpornym na stres.

5. „Wielka księga soków”. Par Crocker

Nie przepadasz za warzywami i owocami w tradycyjnej formie? Spróbuj ich płynnego wydania, wykorzystując „Wielką księgę soków”. Pat Crocker stworzył aż 350 przepisów na zdrowe soki, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Znajdziesz tu również garść porad, jak z zastosowaniem soków pozbyć się określonych problemów zdrowotnych.
Poradnik zdrowego odżywiania to świetny pomysł na prezent dla siebie, ale i bliskich. Który z nich zainteresował cię najbardziej?

Tekst: Joanna Stanuch