Złoto wraca na salony

Wiele osób zastanawia się jak sprawić, aby wnętrze ich domu było absolutnie niepowtarzalne. Szukając swojego stylu coraz częściej rezygnujemy z towarów ze sklepów sieciowych i wybieramy produkty handmade. Skąd bierze się rosnąca popularność rękodzieła i dlaczego dodatki są ważne przy wystroju mieszkania, opowiedzą Kamila Różanowska i Wiktor Fiszera, miłośnicy designu i dekoracji wnętrz, twórcy sklepu Złote Plakaty.

Złote Plakaty to zupełna nowość na polskim rynku – skąd wziął się pomysł na takie dekoracje?

KAMILA: Ponieważ oboje pasjonujemy się designem, często podpatrujemy ogólnoświatowe trendy. Zainspirowała nas moda na wszechobecne metaliczne dodatki do wnętrz, które naszym zdaniem są bardzo eleganckie. Jest to ponadczasowy trend, a zarazem piękna dekoracja domu.

WIKTOR: Naszą uwagę w zagranicznym designie zwróciły również metaliczne plakaty. Sami przez długi czas szukaliśmy pozłacanych plakatów do swojego mieszkania i tak narodził się pomysł. Pierwsze plakaty wykonaliśmy dla siebie, a one spodobały się znajomym. Znajomi znajomych również chcieli takie plakaty i tak właśnie powstał nasz sklep.

 

Jaką techniką wykonujecie plakaty?

WIKTOR: Plakat jest złocony w połowie ręcznie, w połowie maszynowo. Na każdy wydrukowany plakat nakładamy metaliczną folię – złotą, srebrną lub miedzianą, która przywiera do powierzchni. Można powiedzieć, że w ten sposób uszlachetniamy druk.

 

Wasze plakaty cieszą się sporym powodzeniem. Dlaczego tak bardzo lubimy złoto?

KAMILA: Kojarzy nam się z luksusem. Zwłaszcza kobiety lubią ekskluzywne dodatki, a do swoich wnętrz często wybierają styl glamour. Jego cechą wyróżniającą jest wszechobecny błysk. Wnętrze ze złotymi dodatkami wygląda bardzo kobieco i unikalnie.

 

Wasze produkty komponują się lepiej z wnętrzami klasycznymi czy nowoczesnymi?

KAMILA: Metaliczne plakaty pasują do różnych stylów i aranżacji. Niezależnie od tego, czy lubimy styl nowoczesny, minimalistyczny, skandynawski, vintage, eklektyczny czy klasyczny. Wszystko zależy od wystroju. Jeśli ktoś ma swoim domu złote dodatki, to jest duże prawdopodobieństwo, że nasz plakat będzie idealnym dopełnieniem do stylizacji tego wnętrza.

A co jeśli mamy małe mieszkanie w bloku? Czy złoty plakat będzie w nim dobrze wyglądał?

WIKTOR: Uważamy, że małe mieszkanie nie jest problemem. W polskiej blogosferze wnętrzarskiej jest mnóstwo przykładów na to, że niewielka przestrzeń może być praktycznie i stylowo urządzona.

 

Czy metaliczny plakat możemy powiesić w każdym pomieszczeniu w domu? Na przykład w kuchni czy w łazience?

Oczywiście! W naszej kolekcji można znaleźć plakaty z motywami nawiązującymi do różnych wnętrz. Do kuchni możemy polecić np. plakat z cytatem „But first Coffee”, a do łazienki „Let’s get naked”. Wszystko zależy od ogólnej koncepcji, dla nas nie ma granic.

 

Czy dodatki odgrywają dużą rolę w wystroju mieszkania?

KAMILA: Dodatki są niczym wisienka na torcie. Uzupełniają mieszkanie, ocieplają wnętrze i to właśnie akcesoria mają największy wpływ na efekt finalny naszej aranżacji.

 

Skąd pomysł na wzory i napisy na plakatach?

KAMILA: Wszystko zaczęło się od stworzenia wzorów, które sami umieściliśmy w naszym mieszkaniu. Wybraliśmy do niego motywy botaniczne, na które jest aktualnie duży trend. Z drugiej strony interesujemy się także typografią, więc nie mogło w naszej ofercie zabraknąć znanych cytatów. Z czasem zauważyliśmy, że klienci lubią personalizować swój plakat, dodając własny tekst.

 

Do jakich kolorów pasuje złoto?

KAMILA: Kolor złoty znakomicie dopełnia wnętrza w kolorystce zarówno chłodnej, jak i ciepłej.  W zimnej aranżacji będzie pięknie komponował się z grafitem, kolorem błękitnym, kobaltem. Natomiast w przytulnym wnętrzu można połączyć złoto z odcieniem brzoskwiniowym i pastelowym różem. Nie można zapomnieć oczywiście o klasyce, czyli bieli, czerni i złocie. Dzięki takim barwom pomieszczenie na pewno zyska na elegancji. 

W Waszym sklepie można kupić również plakaty w kolorach miedzi – są bardzo popularne?

Plakaty uszlachetnione miedzią stały się naszym drugim hitem. W świecie wnętrzarskim aktualnie dominują miedziane dodatki. Pięknie wyglądają w postaci nowoczesnych lamp, naczyń kuchennych czy pojemników i wazonów. Miedź odgrywa również dużą rolę we wnętrzach skandynawskich oraz w stylu minimalistycznym.

 

Wydaje się, że handmade, czyli rękodzieło, przeżywa w dzisiejszych czasach prawdziwy renesans. Z czego to wynika?

WIKTOR: Klienci chcą mieć coś bardziej wyjątkowego niż to, co mogą kupić w sieciówkach. Widać to zwłaszcza zagranicą. W Stanach Zjednoczonych, gdzie również sprzedajemy nasze plakaty, ruch handmade jest popularny już od dwóch lat - zainteresowanie jest ogromne, społeczność chce wspierać małe sklepy. W Polsce zainteresowanie coraz bardziej rośnie. Jak wiadomo, produkty handmade są bardziej wyjątkowe, bardziej dopracowane niż te, które możemy kupić w sklepie sieciowym.

KAMILA: Ważnym aspektem jest to, że klienci, którzy wybierają handmade wiedzą, że towar który zamawiają, to nie produkt kiepskiej jakości sprowadzany z Chin. Mają kontakt z osobą, która go wytwarza i mogą ingerować w proces tworzenia, trochę go spersonalizować. Ważne jest również to, że kupują produkt wykonany w Polsce i dzięki temu wspierają lokalną działalność.

Sara Antczak

Pisaniem zajmuje się od zawsze. Debiutancką powieść „Wolny i De Klesz” wydała w 2011 roku, kolejną, pod tytułem „Klatka”, rok później. Lubi wszystko co wiąże się z ucieczką od rzeczywistości - zwłaszcza uwalnianie się z zamkniętych pomieszczeń, pogo i książki Chucka Palahniuka.



Podobne artykuły

zdjęcie: zloteplakaty.pl

Ostatnio dodane artykuły