Data publikacji:

Hula-hop z wypustkami. Efekty ćwiczeń

Hula-hop to gadżet, który znają wszyscy i nie trzeba go przedstawiać. Kojarzy się z dzieciństwem, dobrą zabawą i śmiechem. Okazuje się, że hula-hop z wypustkami może też być sprzymierzeńcem w walce o zgrabną sylwetkę. Zobacz, jakie efekty przyniosą ćwiczenia z hula hop.

Hula hop z wypustkami – zalety treningu

Co daje hula hop? Najważniejsze efekty hula hop to:
  • kształtuje sylwetkę
  • pomaga walczyć z cellulitem
  • podkręca metabolizm
  • zapewnia lepszą koordynację
  • ujędrnia skórę
  • pomaga uzyskać seksowną talię

Hula-hop z wypustkami – jakie efekty? Fajny gadżet czy narzędzie tortur?

Klasyczne hula-hop na półkach sklepów sportowych nikogo nie dziwi, natomiast ciekawostką na rynku akcesoriów do ćwiczeń jest hula-hop z wypustkami. Nowa wersja zabawki z dzieciństwa została wzbogacona o małe masażery, czyli polietylenowe lub polipropylenowe kulki umieszczone od wewnętrznej strony koła. Ich zadanie jest proste – wykonać masaż, który rozbija tkankę tłuszczową, a w związku z tym kształtuje zgrabną talię i sprężyste przedramiona.
Najlepiej zainwestować w hula-hop dobrane pod wzrost i umiejętności. Im większe koło, tym łatwiej z nim ćwiczyć, ale im mniejsze i cięższe, tym efekty będą lepsze. Obręcze mogą ważyć nawet 0,9-1,3 kg! Na ciężar hula hop wpływa też ilość masażerów (30, 48, 60, a także ponad 200 kulek). 
Gadżet produkowany jest w tęczowych kolorach, w wersji składanej, podświetlany, a nawet z magnetycznymi lub anionowymi kulkami. Ale uwaga… niech niepozorny wygląd nie uśpi twojej czujności. Urządzenie nie tak łatwo okiełznać, a przy okazji nie trudno o kilka siniaków.

Ćwiczenia z hula-hop – szczupła talia, ręce, uda

Ćwiczenia z hula-hop z wypustkami zarówno odchudzają, jak i wzmacniają. Co ważne, dają też szybkie efekty. Niestety wymagają obowiązkowości i samozaparcia, bo podstawą w treningach z hula-hop jest regularność ćwiczeń. Najlepiej codziennie „kręcić kołem” minimum 30 minut. I pamiętaj o bardzo ważnej rzeczy – zawsze kręć obręczami tyle samo czasu w prawo, jak i w lewo. Ćwicz obie strony. Tempo kręcenia zwiększaj stopniowo. Aby uprzyjemnić trening, włącz ulubioną muzykę. Będzie miłym tłem i ułatwi rytmiczne kręcenie.

Ćwiczenie na talię osy

Jakie ćwiczenia z hula hop na brzuch wykonać? Stań na płaskiej powierzchni, lekko ugnij nogi w kolanach, złap równowagę i napnij mięśnie brzucha. Nałóż obręcz na wysokości bioder, oprzyj ją o jeden z boków i delikatnie wpraw w rotację. Pamiętaj, aby od razu zataczać koła biodrami. Początkowo nakładaj hula-hop na różne wysokości talii, a gdy poczujesz się pewniej i ćwiczenia nie będą sprawiały ci trudności, postaraj się, kręcąc obręczą, przesuwać ją w górę i w dół. Wykonuj rotacje tyle samo czasu w prawo, jak i w lewo.

Ćwiczenie na jędrne przedramiona

Znajdź trochę przestrzeni do wykonywania ćwiczeń. Stań w stabilnym, szerszym rozkroku na płaskiej powierzchni. Dopilnuj, aby się nie garbić. Wystaw prostą rękę na wysokości ramienia. Powyżej nadgarstka nałóż hula-hop z wypustkami i zacznij zataczać koła prostą ręką. Powoli przesuwaj koło na wysokość ramienia. Najdłużej kręć kołem na wysokości od łokcia do ramienia. Pamiętaj, aby wykonywać obroty zarówno w prawo, jak i w lewo (w każdą stronę przez taki sam czas).

Ćwiczenie modelujące uda

Jak kręcić hula hop? Stań na płaskiej powierzchni ze złączonymi i lekko ugiętymi nogami. Wyprostuj plecy, napnij mięśnie brzucha i uda. Oprzyj przed sobą hula-hop. Ciężar ciała przenieś na jedną nogę, a drugą powoli oderwij od ziemi. Unieś na wysokość 30-40 cm i chwilkę przytrzymaj. Nie prostuj nogi, na której stoisz. Wykonaj 15 powtórzeń, następnie zmień nogę. 

Hula-hop z wypustkami – efekty treningów 

Ćwiczenia z obręczami zawierającymi masażery nie tylko kształtują sylwetkę, ale też pomagają walczyć z cellulitem i poprawiają ujędrnienie skóry. Dodatkowo, urządzenie stymuluje przepływ krwi, który wpływa na koloryt ciała i aktywizuje metabolizm. Poprawie ulega też koordynacja, zwłaszcza gdy osiągasz wyższy stopień zaawansowania i do ćwiczeń wykorzystujemy nie tylko jedną obręcz, a nawet trzy lub cztery. Ponadto regularne ćwiczenia wpływają na dobre samopoczucie, bo organizm podczas ruchu wytwarza endorfiny. Powodem do uśmiechu staną się również utracone centymetry w obwodzie, bo utratę kilku centymetrów w talii można zauważyć już po trzech tygodniach regularnych treningów. 
Niestety jednym z ubocznych efektów ćwiczeń (zwłaszcza na początku naszej przygody z hula-hop z wypustkami) są siniaki w okolicach kolców biodrowych i samej talii. Winowajcami są tutaj wypustki, które uderzając o słabe mięśnie i nieprzyzwyczajone do tego rodzaju ćwiczeń ciało, tworzą mikrourazy.
W przypadku pojawienia się jakichkolwiek bolesnych zmian, należy przerwać treningi z obręczami na kilka dni, a następnie powrócić do kilkuminutowych ćwiczeń, które z czasem należy przedłużać. Ciało musi się przyzwyczaić. Jeżeli jednak bardzo zależy ci na dalszych treningach, warto zabezpieczyć tułowie i skorzystać z pasa neoprenowego. Jest to gadżet wykonany z neoprenu umieszczonego w nylonowym pokrowcu. Pas ma za zadanie miejscowo podnosić temperaturę ciała (więc dodatkowo przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej), a przy okazji stanowi warstwę ochronną dla dość ostrych kulek masujących w hula hop z wypustkami. 
W przypadku dużej bolesności „obtłuczonych” miejsc i ciągłych nawrotów zasinień należy zrezygnować z ćwiczeń z ciężkim i masującym hula-hop. 

Kręcić czy nie kręcić? Oto jest pytanie, czyli hula-hop z wypustkami – opinie

Na temat hula hop z wypustkami opinie są podzielone. Jego zwolennicy zaznaczają, że oprócz samych ćwiczeń, pozwala na dodatkowy masaż, a więc ćwiczenia z nim są bardziej efektywne. Treningi z obręczami doskonale wysmuklają sylwetkę i dobrze wpływają na ogólna kondycje ciała. 
Hula-hop z wypustkami ma też kilka wad. Technika kręcenia kołem z wypustkami wymaga większej wprawy, ale po kilku próbach na pewno uda ci się opanować tę sztukę. Za koło z wypustkami zapłacisz więcej niż za klasyczną obręcz, ale i tak ten gadżet nie jest drogi. Co z siniakami, które mogą się pojawiać po wyjątkowo intensywnych sesjach? Nie warto się nimi przejmować, bo szybko znikną. Pamiętaj, że efekty są tego warte.

Hula-hop z wypustkami – przeciwskazania do ćwiczeń

Każda aktywność fizyczna, odpowiednio wykonywana, daje pozytywne efekty dla zdrowia ciała i duszy człowieka. Co jednak, gdy wybierasz hula-hop z wypustkami? Efekty zobaczysz szybko. Pytanie tylko, czy ten tani przyrząd (który zajmuje też mało miejsca i możesz go łatwo ukryć po ćwiczeniach za szafą) jest odpowiedni dla każdego? Nie.
Istnieje kilka przeciwskazań do ćwiczeń z hula hop z wypustkami:
  • ciąża,
  • połóg,
  • operacje przeprowadzone w okolicach brzucha,
  • bolesne miesiączki,
  • choroby narządów wewnętrznych. 
Co ważne – hula-hop z wypustkami – przeciwskazania do ćwiczeń – obejmują głównie kobiety, a problematyczne kwestie rodzą się ze względu na mięśnie dna miednicy. One to bowiem podtrzymują narządy jamy brzusznej, pęcherz, narządy rozrodcze i stanowią podporę dla całego ciała. Im dłużej kręcisz hula-hop z wypustkami, tym bardziej te mięśnie są przeciążane, co powoduje wzrost ciśnienia w jamie brzusznej. Jakie mogą być negatywne konsekwencje ćwiczeń z hula-hop z wypustkami? To już nie przelewki. Może bowiem dojść do obniżenia szyjki macicy, ścian pochwy, pęcherza, cewki i odbytu! To z kolei w pierwszej fazie rozwoju skutkować może dolegliwościami, takimi jak problemy z wypróżnianiem, uczucie pełności w pochwie czy bóle podczas stosunku.

Jakie hula-hop wybrać na początek?

Są trzy rodzaje hula-hop. Jeśli uwielbiasz kręcenie hula-hop (efekty pozytywne dla twojego ciała pojawią się szybko! A czy wiesz, że hula-hop odchudza?), to spójrz, jakie są rodzaje hula-hop i zdecyduj, jakie hula-hop wybrać na początek.
  1. Tradycyjne hula-hop – najlżejsze i najtańsze spośród trzech rodzajów hula-hop. Idealne rozwiązanie dla dzieci i dla dorosłych, którzy hula-hop traktują jako rekreacyjną formę rozrywki. Jeśli jednak zamierzasz ćwiczyć na hula-hop regularnie (po to, by na przykład zredukować wagę), to wybierz spośród dwóch opisanych poniżej rodzajów hula-hop.
  2. Hula-hop składane, masujące, bez wypustek – model sporo cięższy od tradycyjnego hula-hop. Złożone jest z paru części, można je więc złożyć, co ułatwia transport i przechowywanie. Polecamy dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kręceniem hula-hop. Jak kręcić hula-hop, jeśli jesteś początkującym? Tak, by nie narobić sobie siniaków na ciele (co dzieje się w przypadku hula-hop z wypustkami). Trening z hula-hop wymusza na brzuchu intensywną pracę, a jeśli twoje ciało nie jest do tego przyzwyczajone, efektem ubocznym ćwiczeń mogą być siniaki.
  3. Hula-hop składane, masujące, z wypustkami – kolejny model, który jest sporo cięższy od tradycyjnego. Tak jak poprzednie, złożone jest z paru części, można je więc złożyć, co ułatwia transport i przechowywanie. To idealna propozycja dla osób mających już pewną wprawę oraz doświadczenie w ćwiczeniach z hula-hop składanym bez wypustek. Wypustki masują skórę, co sprzyja między innymi zmniejszeniu się cellulitu.

Czy siniaki są normalnym zjawiskiem? Hula-hop – efekty

Hula-hop z wypustkami – siniaki? Czy to połączenie funkcjonuje? A może to jakiś mit, że od kręcenia hula-hop pojawiają się siniaki na ciele? Nie, nie jest to mit. 
Zadaniem hula-hop z wypustkami jest przede wszystkim masaż. Im więcej wypustek, tym masaż będzie bardziej efektywny, tj. poprawi krążenie i pobudzi mięśnie do pracy. Jednak jeśli nie posiadasz wprawy oraz nie jesteś przyzwyczajona do treningu hula-hop z wypustkami, to siniaki są nieodłącznym elementem ćwiczeń w tej sposób. Przez ruchy przy ćwiczeniu hula-hop z wypustkami pod skórą powstają mikropęknięcia, małe urazy: siniaki, większe krwiaki.
Zdjęcie: thananit_s / Envato Elements
Ewa Doniec
Ewa Doniec

Podróże z plecakiem, kolarstwo szosowe, góry wysokie. Lawenda, makaron i wiatr. To moje „naj”, za którymi podążam, kosztując życie. Pilot wycieczek, absolwentka ekonomii oraz turystyki i rekreacji.