Data publikacji:

Jak zacząć ćwiczyć? Jak się zmotywować do ćwiczeń?

Jak zacząć ćwiczyć? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Regularny wysiłek fizyczny nie tylko pomaga schudnąć, ale także zachować zdrowie, sprawność i energię. Choć wszyscy to wiedzą, niekiedy ciężko jest zmusić się do ruchu i wysiłku. Jak się zmotywować do ćwiczeń? Sprawdź nasz poradnik! 
jak zacząć ćwiczyć

Jak zacząć ćwiczyć od zera? Poradnik krok po kroku

Marzysz o szczupłej sylwetce, widocznych mięśniach lub po prostu chcesz zadbać o swoje zdrowie? Zastanawiasz się, jak się zmotywować do ćwiczeń? Nie martw się. Z tym problemem boryka się wiele osób, które chciałyby wprowadzić do swojego życia więcej aktywności fizycznej.

Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, dzięki którym dowiesz się, jak zacząć ćwiczyć od zera. Przedstawiamy je w poniższym artykule.

Zaczynamy!

1. Jak się zmotywować do ćwiczeń? Ustal sobie cel!

Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć ćwiczyć, przede wszystkim ustal sobie cel. Chcesz schudnąć kilka kilogramów, zarysować mięśnie brzucha, a może być w stanie wejść na trzecie piętro bez zadyszki?

Zdecyduj, na czym najbardziej ci zależy i zapisz cel na kartce. Niech towarzyszy ci każdego dnia ćwiczeń.

Wyobraź sobie, jak świetnie byłoby znaleźć się w miejscu osiągnięcia celu. A potem przejdź do punktu nr 2!

Jak zacząć ćwiczyć? Wybierz ulubioną aktywność!

Jak się zmotywować do ćwiczeń? Przede wszystkim wybierz aktywność, która sprawia ci przyjemność! Nie decyduj się na jogging, jeśli nie znosisz biegać. Gdy kochasz ćwiczenia przy muzyce, zapisz się na aerobik lub zacznij trenować w domu przy ulubionej muzyce. Możesz także wybrać basen, siłownię czy sporty walki… Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

2. Stwórz plan działania!

Chcesz dowiedzieć się, jak zacząć ćwiczyć? Najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest sporządzenie planu działania. Ustal rodzaj aktywności oraz wszelkie niezbędne szczegóły. Zastanów się, jak szybko chcesz osiągnąć swój cel i zapisz wszystko na kartce.



Przeczytaj także: Mata treningowa - jaką wybrać?

3. Wybierz plan treningowy

Chcesz zacząć ćwiczyć w domu? Wybierz plan treningowy, który pomoże ci dotrzeć do celu! W internecie znajdziesz mnóstwo filmików i książek opisujących treningi stworzone przez profesjonalistów. Zaopatrz się w taki poradnik i ćwicz zgodnie ze wskazówkami. Zobacz także nasz trening w domu.

4. Jak się zmotywować do ćwiczeń? Ustal częstotliwość i porę dnia

Kolejnym ważnym punktem jest ustalenie harmonogramu. Nie musisz wcale trenować codziennie. Wystarczy, że zarezerwujesz sobie 2-3 dni w tygodniu na intensywną aktywność fizyczną. Wybierz godzinę, która najbardziej ci odpowiada. Jeśli lepiej funkcjonujesz wieczorami, ruszaj się właśnie o tej porze dnia.

Następnie spisz swój harmonogram, aby nigdy nie zapomnieć, kiedy przypada dzień treningu!

5. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Przygotuj strój i niezbędne akcesoria

Chcesz zacząć ćwiczyć na siłowni? Zaopatrz się w strój i przydatne akcesoria, takie jak buty sportowe, gumka czy też kłódka do szafki. Gdy już wydasz na coś pieniądze, trudniej będzie ci porzucić pomysł o treningu. W końcu nie warto kupować rzeczy na marne.

6. Odpowiednio się odżywiaj

Jeśli będziesz jadł fast foody lub mnóstwo słodyczy, cały twój wysiłek może pójść na marne. Zadbaj o odpowiednią dietę obfitującą w białko, zdrowe tłuszcze i witaminy. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, skorzystaj z porady dietetyka.

Wiele informacji dotyczących zdrowego odżywiania znajdziesz w naszym zaprzyjaźnionym portalu: Dbam o siebie

7. Mierz się i waż regularnie

Jak się zmotywować do ćwiczeń? Regularnie wykonuj pomiary swojego ciała. Mierz się i waż co kilka dni. Nie przejmuj się, gdy na początku waga nie będzie się obniżać – daj swojemu organizmowi czas na przystosowanie się do nowego trybu życia.

Później z pewnością zauważysz efekty. Zmniejszający się brzuszek lub rosnący biceps to najlepsza motywacja do kontynuowania treningu.

PRZECZYTAJ: Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej – jak ją wybrać?