Data publikacji:

Joga w domu  – jak zacząć ćwiczyć?

Wszyscy ćwiczący jogę wiedzą, że nawet 5 minut stania na głowie dziennie może dać niesamowitą porcję energii. Jak zacząć ćwiczyć ten dodający sił sport w domu? Poznaj kilka wskazówek.
Joga w domu
Jeśli w ciągu zabieganego dnia czujesz się zmęczona i nie masz na nic siły to znak, że potrzebujesz  się rozruszać. Zamiast wyczerpującego treningu w domu, wybierz relaksacyjną jogę, która doda ci sił i pozwoli zapomnieć o problemach.

Zalety jogi

Joga to odpowiedź na większość naszych problemów. Przede wszystkim zapewnia odpowiednią porcję ruchu, która pozwala na zachowanie zdrowia. Dodatkową zaletą jogi jest jej uspokajające działanie, które potrafi ukoić skołatane nerwy i spojrzeć na wiele spraw z dystansu.


Najlepsze akcesoria do jogi

Odpowiednia mata do jogi

Swoją przygodę z ćwiczeniem jogi w domu zacznij od skompletowania odpowiednich akcesoriów. Na szczęście w przypadku tego sportu wcale nie jest ich dużo. To czego będziesz przede wszystkim potrzebować, to odpowiednia mata, która pozwoli ci na wykonywanie ćwiczeń na podłodze. Najlepiej wybrać taką, która zapobiega poślizgom, a także jest lekka, cienka i łatwo się składa.  Kompaktowe rozmiary sprawią, że będziesz mogła ją wszędzie zabrać i cieszyć się jogą również podczas wyjazdów.

Klocki do jogi

Kolejnym elementami, które powinny znaleźć się w posiadaniu każdej osoby praktykującej jogę są specjalne klocki do jogi, które pozwalają w utrzymaniu odpowiedniej pozycji i zachowaniu prawidłowej postawy podczas ćwiczeń. Klocki są też świetną podpórką przy skłonach, ponieważ możesz na nich podeprzeć ręce bez konieczności zginania kolan.

Pasek do jogi

Pasek do jogi to gadżet, który w zdecydowanym stopniu ułatwia wiele ćwiczeń, a także pomaga w odpowiednim rozciągnięciu i rozgrzaniu mięśni przed treningiem. Jego długość możesz dopasowywać do stopnia rozciągnięcia twojego ciała i zaawansowania danych pozycji.

Znajdź odpowiednią przestrzeń

Joga wymaga skupienia i wyciszenia, dlatego aby zacząć ją ćwiczyć we własnym domu, koniecznie zadbaj o przestrzeń, w której będziesz w spokoju oddawać się praktyce. Przed przystąpieniem do treningu dokładnie przewietrz pomieszczenie, w którym będziesz ćwiczyć, a także wyłącz wszystkie urządzenia elektroniczne i przygaś światło. Odpowiednia atmosfera wprowadzi cię w stan relaksu.

Podstawy jogi

Przed treningami warto sięgnąć po fachową literaturę, dzięki której poznasz podstawowe pozycje i terminy bardzo przydatne podczas treningów. Książki pomogą ci również podjąć decyzję, jaki rodzaj jogi chcesz uprawiać.

Joga z trenerem

Ćwicząc w domu, wcale nie musisz rezygnować z trenera. Wiele atrakcyjnych treningów znajdziesz na płytach DVD, na których wykwalifikowani instruktorzy dokładnie pokazują, jak wykonać dane ćwiczenie. Zaletą oglądania takich video jest możliwość przewinięcia ich w każdej chwili i wnikliwego przyjrzenia się każdemu ruchowi.

Joga twarzy

Chociaż joga całego ciała jest najbardziej popularna, to ta forma ćwiczeń ma o wiele więcej zastosowań. Ostatnio coraz popularniejsza staje się joga twarzy, która pozwala uchronić się przed przedwczesnym starzeniem skóry, a nawet pozbyć się zmarszczek. Technika ta polega na odpowiednim masażu i ucisku różnych miejsc, co powoduje lepsze ukrwienie i zwiększenie elastyczności cery.

Artykuły, które warto przeczytać: 

  • Trening w domu: 30 minut dla zgrabnej sylwetki
  • Piłka wodna – poznaj zasady, zacznij zabawę
  • Ćwiczenia na biodra, które wykonasz w domu
  • Buty do biegania dla początkujących


  • Autor: Oliwia Stradowska

    ;