Data modyfikacji:

Mity i fakty na temat picia podczas treningu

Na forach i stronach internetowych możemy przeczytać wiele sprzecznych informacji dotyczących nawadniania organizmu podczas ćwiczeń. Trudno w tym chaosie zorientować się, które z nich są prawdziwe, a które nie. Postanowiliśmy rozwiązać parę zagadek. A wy wiecie co jest faktem, a co mitem? Sprawdźcie sami!

1. Nie powinno się pić podczas treningu!

MIT! W trakcie treningu wypacamy wodę z organizmu, którą na bieżąco musimy dostarczać. Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej podaje nawet konkretne liczby, których powinniśmy przestrzegać: dwie godziny przed treningiem powinniśmy wypić 2-3 szklanki płynów, a podczas treningu pić co 15-20 minut 1,5 szklanki napojów. Oczywiście po ćwiczeniach należy uzupełnić ubytek wody w organizmie i wypić minimum 450 ml płynów, czyli ok 2 szklanki.

2. Woda mineralna jest wystarczająca, nie potrzebny mi izotonik!

PRAWDA! W podstawowym godzinnym treningu woda mineralna jest odpowiednia. Należy pamiętać, żeby nie była to woda źródlana, która jest uboga w składniki mineralne, nie różni się niczym od tej z kranu. Najlepiej, żeby napić  się wody mineralnej średniozmineralizowanej, ponieważ zawiera odpowiednią dawkę magnezu, wapnia, które przede wszystkim tracimy podczas treningu, a odpowiadają za pracę naszych  mięśni. Izotonik sprawdza się w bardziej wymagających treningach, które trwają zazwyczaj ponad godzinę i znacznie osłabiają działanie naszego organizmu. W takiej sytuacji nasz organizm będzie potrzebował właśnie dodatkowych elektrolitów, jednak przy standardowym treningu spokojnie zadowoli się wodą mineralną.

3. Izotonik można kupić tylko w sklepie.

MIT! Napój izotoniczny można bardzo łatwo przygotować we własnej kuchni. Zajmie nam to kilka minut i nie wymaga wielkich cudów. Co jest nam potrzebne: 1/8 łyżki soli mineralnej, pół litra wody mineralnej, 2 łyżki miodu i na poprawę smaku pół szklanki wyciskanego soku z cytrusów. Razem wszystko łączymy i możemy cieszyć się zdrowym, pysznym i tanim napojem. Pamiętajmy tylko, że taki własnoręcznie przygotowany izotonik będzie miał krótszą datę ważności.
Tekst: Natalia Świrska

Podobne artykuły

bieganie po górach

Bieganie po górach – jak się do niego przygotować?

2021-04-21
Bieganie po górach w ostatnim czasie zyskuje coraz większą popularność. Dla niejednego biegacza treningi na asfalcie stają się nudne, czego efektem są poszukiwania nowych wrażeń. Do górskich biegów należy się jednak przygotować – to zupełnie odmienna forma tej aktywności. Dowiedz się, co zrobić, by móc żwawo pokonywać nowe szlaki!
piszczące hamulce

Piszczące hamulce w rowerze? Przyczyny i sposób naprawy

2021-04-19
Piszczące hamulce w rowerze to zmora niejednego rowerzysty. Taka przypadłość wpływa nie tylko na komfort jazdy, ale również na siłę hamowania, co może mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo. Podpowiadamy, dlaczego hamulce piszczą i jak poradzić sobie z tym problemem.
silnik elektryczny do roweru

Jaki silnik elektryczny do roweru wybrać?

2021-04-15
Decyzja o wyposażeniu swojego roweru w napęd elektryczny znacznie zwiększy nasz komfort jazdy i umożliwi nam rozwinięcie wyższych prędkości przy relatywnie niskim nakładzie finansowym. Poniżej znajdziemy odpowiedź na pytanie, jaki silnik elektryczny do roweru wybrać. Ze względu na mnogość wariantów decyzja o rodzaju i umiejscowieniu silnika elektrycznego do roweru może być dużym wyzwaniem, szczególnie dla osób, które wcześniej nie wykonywały tego typu usprawnień w swoim jednośladzie.
regulacja hamulcow w rowerze

Regulacja hamulców w rowerze. Jak wyregulować hamulce w rowerze?

2021-04-13
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów każdego roweru. Odpowiednia regulacja hamulców w rowerze pozwola na zatrzymanie w dowolnym momencie. Aby to zrobić nie musisz iść do serwisu! Wystarczy chwila wolnego czasu! Sprawdź, wyregulować hamulce w rowerze.