Data modyfikacji:

Mity i fakty na temat picia podczas treningu

Na forach i stronach internetowych możemy przeczytać wiele sprzecznych informacji dotyczących nawadniania organizmu podczas ćwiczeń. Trudno w tym chaosie zorientować się, które z nich są prawdziwe, a które nie. Postanowiliśmy rozwiązać parę zagadek. A wy wiecie co jest faktem, a co mitem? Sprawdźcie sami!

1. Nie powinno się pić podczas treningu!

MIT! W trakcie treningu wypacamy wodę z organizmu, którą na bieżąco musimy dostarczać. Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej podaje nawet konkretne liczby, których powinniśmy przestrzegać: dwie godziny przed treningiem powinniśmy wypić 2-3 szklanki płynów, a podczas treningu pić co 15-20 minut 1,5 szklanki napojów. Oczywiście po ćwiczeniach należy uzupełnić ubytek wody w organizmie i wypić minimum 450 ml płynów, czyli ok 2 szklanki.

2. Woda mineralna jest wystarczająca, nie potrzebny mi izotonik!

PRAWDA! W podstawowym godzinnym treningu woda mineralna jest odpowiednia. Należy pamiętać, żeby nie była to woda źródlana, która jest uboga w składniki mineralne, nie różni się niczym od tej z kranu. Najlepiej, żeby napić  się wody mineralnej średniozmineralizowanej, ponieważ zawiera odpowiednią dawkę magnezu, wapnia, które przede wszystkim tracimy podczas treningu, a odpowiadają za pracę naszych  mięśni. Izotonik sprawdza się w bardziej wymagających treningach, które trwają zazwyczaj ponad godzinę i znacznie osłabiają działanie naszego organizmu. W takiej sytuacji nasz organizm będzie potrzebował właśnie dodatkowych elektrolitów, jednak przy standardowym treningu spokojnie zadowoli się wodą mineralną.

3. Izotonik można kupić tylko w sklepie.

MIT! Napój izotoniczny można bardzo łatwo przygotować we własnej kuchni. Zajmie nam to kilka minut i nie wymaga wielkich cudów. Co jest nam potrzebne: 1/8 łyżki soli mineralnej, pół litra wody mineralnej, 2 łyżki miodu i na poprawę smaku pół szklanki wyciskanego soku z cytrusów. Razem wszystko łączymy i możemy cieszyć się zdrowym, pysznym i tanim napojem. Pamiętajmy tylko, że taki własnoręcznie przygotowany izotonik będzie miał krótszą datę ważności.
Tekst: Natalia Świrska

Podobne artykuły

kanadyjka kajak

Kanadyjka? Kajak? Na co się zdecydować? Czym się różnią?

2021-10-19
Sporty wodne dominują na akwenach wodnych szczególnie w sezonie. Kajakarstwo jest niewątpliwie najbardziej pożądaną formą tego rodzaju aktywności. Od rywalizacji sportowej, przez malownicze podróże krajoznawcze, aż po ekstremalne spływy rwącymi rzekami, każdy znajdzie coś dla siebie. Nie da się ukryć, że miejscowości położone nad jeziorami cieszą się ogromną popularnością jeżeli chodzi o kajaki i wypoczynek z nim związany.
piloxing

Piloxing. Co to jest i jak ćwiczyć?

2021-10-18
Lato zbliża się wielkimi krokami, a twoja sylwetka pozostawia wiele do życzenia? Jeżeli dotychczasowy plan treningowy nie przynosi wymarzonych rezultatów, to najwyższy czas na niestandardowe rozwiązania. Wyobraź sobie metodę, która łączy najskuteczniejsze elementy boksu, tańca oraz pilatesu, a w ciągu jednej sesji możesz spalić nawet do kilkuset kalorii! Co więcej, ciało nabiera zmysłowych kształtów, a sama dyscyplina jest wręcz stworzona dla kobiet, niezależnie od stażu treningowego. Przedstawiamy piloxing!
ochraniacze na buty rowerowe

Ochraniacze na buty rowerowe: jakie wybrać?

2021-10-16
Zobacz, jakie są rodzaje ochraniaczy na buty rowerowe i jakie wybrać.
rower

Jak zmienić oponę w rowerze?

2021-10-16
Do wymiany opon rowerowych nie potrzebujesz specjalistycznych narzędzi ani umiejętności. Wystarczą plastikowe łyżki do opon i chwila wolnego czasu. Jak zmienić oponę w rowerze? To proste! Z naszym poradnikiem zmiana opony rowerowej nie sprawi ci najmniejszego problemu.