Data modyfikacji:

Mity i fakty na temat picia podczas treningu

Na forach i stronach internetowych możemy przeczytać wiele sprzecznych informacji dotyczących nawadniania organizmu podczas ćwiczeń. Trudno w tym chaosie zorientować się, które z nich są prawdziwe, a które nie. Postanowiliśmy rozwiązać parę zagadek. A wy wiecie co jest faktem, a co mitem? Sprawdźcie sami!

1. Nie powinno się pić podczas treningu!

MIT! W trakcie treningu wypacamy wodę z organizmu, którą na bieżąco musimy dostarczać. Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej podaje nawet konkretne liczby, których powinniśmy przestrzegać: dwie godziny przed treningiem powinniśmy wypić 2-3 szklanki płynów, a podczas treningu pić co 15-20 minut 1,5 szklanki napojów. Oczywiście po ćwiczeniach należy uzupełnić ubytek wody w organizmie i wypić minimum 450 ml płynów, czyli ok 2 szklanki.

2. Woda mineralna jest wystarczająca, nie potrzebny mi izotonik!

PRAWDA! W podstawowym godzinnym treningu woda mineralna jest odpowiednia. Należy pamiętać, żeby nie była to woda źródlana, która jest uboga w składniki mineralne, nie różni się niczym od tej z kranu. Najlepiej, żeby napić  się wody mineralnej średniozmineralizowanej, ponieważ zawiera odpowiednią dawkę magnezu, wapnia, które przede wszystkim tracimy podczas treningu, a odpowiadają za pracę naszych  mięśni. Izotonik sprawdza się w bardziej wymagających treningach, które trwają zazwyczaj ponad godzinę i znacznie osłabiają działanie naszego organizmu. W takiej sytuacji nasz organizm będzie potrzebował właśnie dodatkowych elektrolitów, jednak przy standardowym treningu spokojnie zadowoli się wodą mineralną.

3. Izotonik można kupić tylko w sklepie.

MIT! Napój izotoniczny można bardzo łatwo przygotować we własnej kuchni. Zajmie nam to kilka minut i nie wymaga wielkich cudów. Co jest nam potrzebne: 1/8 łyżki soli mineralnej, pół litra wody mineralnej, 2 łyżki miodu i na poprawę smaku pół szklanki wyciskanego soku z cytrusów. Razem wszystko łączymy i możemy cieszyć się zdrowym, pysznym i tanim napojem. Pamiętajmy tylko, że taki własnoręcznie przygotowany izotonik będzie miał krótszą datę ważności.
Tekst: Natalia Świrska

Podobne artykuły

kijki do chodzenia po górach

Jakie kijki do chodzenia po górach?

2021-01-22
Nie da się ukryć, że kije trekkingowe w dalszym ciągu są niedoceniane przez turystów. Często można spotkać się wręcz z opiniami, że stworzone są dla niedoświadczonych lub starszych piechurów. Tymczasem jest wręcz przeciwnie i to właśnie wprawieni miłośnicy gór najczęściej korzystaj z poręcznych kijków. Jest to dla nich wręcz obowiązkowy element ekwipunku, w znacznym stopniu podnoszący komfort oraz bezpieczeństwo.
jakie spodnie w góry

Jakie spodnie w góry wybrać? Polecane modele

2021-01-20
Przemierzając górskie szlaki, wykonujesz tysiące kroków i pokonujesz strome podejścia. Aby trekking był wygodny, warto zainwestować w dobrą odzież, a zwłaszcza dolne części garderoby. Jakie spodnie w góry sprawdzą się najlepiej? I jak dopasować je do pory roku?
Jak zacząć morsowanie

Jak zacząć morsowanie? Zalety i korzyści płynące z morsowania

2021-01-19
Wciąż dziwi cię widok ludzi ubranych w stroje kąpielowe, czapki i rękawiczki, którzy ochoczo wbiegają zimą do jeziora, aby zażyć lodowatej kąpieli? Ci pozytywnie zakręceni „szaleńcy” to najprawdopodobniej członkowie klubu morsów. Ich liczba z sezonu na sezon rośnie. Moda na morsowanie to także moda na zdrowie. Poznaj zalety i zdrowotne korzyści płynące z zimowych kąpieli. Dowiedz się także, jak zacząć morsowanie, przełam swój lęk i spróbuj.
Rower stacjonarny ranking.

Najlepsze rowery stacjonarne. Ranking polecanych

2021-01-18
Rower stacjonarny to doskonałe narzędzie do poprawy kondycji w domowych warunkach. Przygotowaliśmy dla ciebie ranking najlepszych rowerów stacjonarnych, jakie obecnie możemy znaleźć na rynku.