Odchudzanie brzucha w dwa tygodnie

Zbliża się lato! To pora roku, podczas której wskakujemy w lżejsze ubrania oraz kostiumy kąpielowe, a co za tym idzie — chcielibyśmy cieszyć się jak najlepszą sylwetką. Warto więc dobrze wykorzystać wiosnę i już teraz rozpocząć odchudzanie brzucha, aby do lata był on naprawdę płaski i pięknie wyrzeźbiony. Sprawdź, jakie ćwiczenia na brzuch będą najskuteczniejsze i jak szybko spalić zbędny tłuszcz oraz uwydatnić mięśnie.

Dlaczego warto wzmacniać mięśnie brzucha?

Poza oczywistym powodem, jakim jest poprawa wyglądu sylwetki, nie należy zapominać także o biologicznych funkcjach, jakie pełni ta partia mięśni.

Po pierwsze, wraz z mięśniami grzbietu odpowiada ona za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Zaniedbanie tego aspektu może powodować liczne problemy z kręgosłupem, a nawet prowadzić do poważnych wad układu ruchu. Po drugie, mięśnie te biorą czynny udział w procesie oddychania oraz chronią narządy znajdujące się w jamie brzusznej.

Wzmacnianie tej partii ciała jest ważne zwłaszcza w przypadku kobiet, gdyż silne i dobrze wyćwiczone mięśnie brzucha znacznie ułatwiają parcie podczas porodu. Warto więc o nie dbać i poświęcać im nieco więcej uwagi.

Czy można uzyskać płaski brzuch w dwa tygodnie?

Odpowiedź jest prosta: niestety nie zwłaszcza jeśli ma się sporą nadwagę. Choć istnieje wiele sposobów na to, by nieco przyspieszyć odchudzanie brzucha, trzeba się liczyć z tym, że zarówno spalanie tłuszczu, jak i wzmacnianie mięśni wymaga czasu.

To jednak nie powód, aby zupełnie zrezygnować z pracy nad sylwetką dwa tygodnie to doskonały czas na to, by wyrobić sobie dobre nawyki, które przyniosą wspaniałe rezultaty w przyszłości. To bardzo ważny krok w walce o piękny brzuch!

Dzięki niemu nabierzesz pewnej systematyczności, która sprawi, że późniejsze ćwiczenia będą przychodziły ci znacznie łatwiej i że będziesz w stanie bez większych problemów wygospodarować czas na treningi.

Odchudzanie brzucha wcale nie musi być trudne, jeśli mamy wypracowane dobre nawyki, które stają się swojego rodzaju drogowskazem i motywacją.

Od czego zacząć?

Proces odchudzania brzucha najlepiej rozpocząć od sporządzenia planu uwzględniającego czas trwania oraz rodzaj wykonywanych ćwiczeń. Znacznie ułatwi to zarządzanie czasem i monitorowanie postępów.

Na początek wystarczy, że wygospodarujesz na pracę nad sylwetką około 15‒20 minut dziennie.

Jeśli masz sporą nadwagę, na początku najbardziej przyda ci się ogólny trening całego ciała, na przykład cardio. To właśnie on pozwoli ci na jak najszybsze zrzucenie zbędnych kilogramów poradzi sobie z tym znacznie lepiej niż typowy trening siłowy.

Wykonując tego rodzaju ćwiczenia, znacznie przyspieszysz proces uzyskiwania płaskiego brzucha.

Pamiętaj, aby każdą sesję zawsze rozpoczynać od kilkuminutowej rozgrzewki, która zapobiegnie  kontuzjom i zwiększy efektywność ćwiczeń.

Przez cały czas jej trwania popijaj wodę, aby uniknąć odwodnienia organizmu.

Zanim zaczniesz, zaopatrz się też w wygodny strój oraz matę do ćwiczeń, które znacznie poprawią komfort twoich treningów.

Brzuszki

Brzuszki to najprostsze i najbardziej podstawowe ćwiczenie na brzuch. Ich główną zaletą jest to, że do ich wykonywania nie potrzebujesz żadnego specjalistycznego sprzętu możesz więc bez przeszkód trenować w domu, parku czy ogrodzie.

Podczas ćwiczeń możesz jednak wykorzystać różnego rodzaju akcesoria, takie jak ławeczki, piłki czy ciężarki. Pamiętaj, by wykonywane przez ciebie brzuszki były jak najbardziej różnorodne, aby zadbać o wszechstronny rozwój tej partii mięśni.

Najpopularniejszym rodzajem brzuszków są te wykonywane na macie w pozycji leżącej. Jeśli masz taką możliwość, podczas ćwiczeń możesz umieścić stopy pod ławką, łóżkiem lub kanapą. Istnieje wiele rodzajów brzuszków: pamiętaj, aby robić nie tylko te proste, lecz także skośne i rozwijające zarówno górną, jak i dolną partię brzucha.

Ćwiczenia możesz wykonywać, trzymając w rękach różnego rodzaju obciążniki. Jeśli nie masz profesjonalnych ciężarków, możesz użyć butelek z wodą lub innego ciężkiego przedmiotu.

Pamiętaj jednak, że głównym zadaniem ćwiczeń na brzuch jest wyrobienie mięśni, a nie odchudzanie brzucha.

Inne ćwiczenia na brzuch

Popularnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie brzucha są także nożyce, czyli wymachiwanie nogami kilkanaście centymetrów nad ziemią podczas leżenia na plecach z rękami ułożonymi wzdłuż ciała.

Wyróżnia się nożyce pionowe i poziome. Innym skutecznym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie brzucha może być też podnoszenie i opuszczanie wyprostowanych nóg w pozycji leżącej.

Ważne jest, aby podczas jego wykonywania stopy ani na chwilę nie dotykały ziemi, lecz zatrzymywały się kilka centymetrów nad nią. Dobrze sprawdza się także standardowa deska oraz rowerek.

 

Trening ABS

Jeśli jesteś osobą dość mocno zapracowaną i nie możesz poświęcić zbyt dużej ilości czasu na ćwiczenia na brzuch, możesz wypróbować trening ABS. To zestaw szybkich i intensywnych ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim, który pozwala wyrobić mięśnie w krótkim czasie.

Trening trwa nie więcej niż kilkanaście minut, a sekret jego skuteczności leży w jego intensywności. Najważniejsze w jest w nim to, aby ćwiczenia były wykonywane bez żadnych przerw i aby angażowały wszystkie partie mięśni brzucha.

Nie jest to łatwe, ale bardzo efektowne oraz, co ważne, w krótkim czasie przynosi doskonałe rezultaty. Będzie to więc rewelacyjna metoda dla osób, które nie mają czasu na dojazdy na siłownię lub wykonywanie czasochłonnych treningów w domu.

Zadbaj o dietę

Same ćwiczenia to za mało, aby cieszyć się pięknym, płaskim brzuchem. Oprócz tego należy zmienić także nawyki żywieniowe, aby uniknąć gromadzenia zbędnych kilogramów. Co z tego, że pięknie wyrzeźbimy mięśnie, skoro nie będą one widoczne spod warstwy tłuszczu?

Dopiero połączenie ćwiczeń z odpowiednią dietą przyniesie pożądany i oczekiwany efekt. Jeśli chodzi o prawidłowe odżywianie, przede wszystkim wystrzegaj się głodówek, które prowadzą do osłabienia organizmu i odbierają chęć do podejmowania aktywności fizycznej, a na dodatek wywołują efekt jo-jo.

Najlepiej jest więc jeść pięć niewielkich posiłków dziennie w krótkich odstępach czasowych. Ponadto warto pilnować liczby spożywanych kalorii i dostosować ją do intensywności, częstotliwości oraz rodzaju treningów.

Najlepiej jest wyeliminować z diety lub przynajmniej ograniczyć sól, posiłki typu fast food, słodycze oraz dania smażone. Trzeba także uważać z ilością pitego alkoholu, gdyż spowalnia on spalanie tłuszczu, a ponadto sam w sobie dostarcza mnóstwo pustych kalorii.

Przestrzeganie powyższych zasad znacznie ułatwi walkę o płaski brzuch.

Zastosuj sztuczki

Czasem płaski brzuch możesz uzyskać w ciągu kilku sekund! W jaki sposób? Na przykład kupując specjalną bieliznę wyszczuplającą lub ubranie, które odwróci wzrok od dodatkowych kilogramów.

Może być to bluzka w pionowe podłużne wzory, zawierająca drobne lub wyraziste elementy, lub po prostu czarna
kolor ten rewelacyjnie wyszczupla!

Pracuj także nad swoją postawą
staraj się chodzić w pozycji wyprostowanej, ponieważ człowiek wyższy wydaje się lżejszy.

W sytuacjach kryzysowych możesz zmniejszyć wzdęcie brzucha przez jedzenie imbiru, popijanie smoothie lub zielonej herbaty.

Podobne artykuły

Ostatnio dodane artykuły