Sposoby na płaski brzuch

Czy jest ktoś, kto nie marzy o posiadaniu pięknie wyrzeźbionych mięśni brzucha? Zbliża się lato — czas rozpocząć pracę nad wakacyjną sylwetką! Wiosna to najlepszy moment na to, by zacząć ćwiczyć — te kilka tygodni, które dzielą nas od lata, w zupełności wystarczą, aby znacznie poprawić wygląd brzucha. Wbrew pozorom dążenie do idealnej figury wcale nie musi być trudne i nieprzyjemne — wystarczy zastosować kilka prostych zasad, które pomogą ci osiągnąć upragniony cel. Sprawdź, jaka dieta na płaski brzuch oraz ćwiczenia na boczki będą najskuteczniejsze!

Po pierwsze: spalaj tłuszcz

Żadne ćwiczenia na boczki nie przyniosą efektów, jeśli najpierw nie pozbędziemy się zbędnych kilogramów. Nawet najpiękniej wyrzeźbione mięśnie nie będą widoczne spod warstwy tłuszczu! Dlatego też, zanim sięgniesz po typowe ćwiczenia siłowe i wzmacniające, najpierw zajmij się zrzuceniem zbędnej oponki.

Postaw na intensywne treningi całego ciała, na przykład cardio, bieganie, skakanie na trampolinach lub skakance. Taka aktywność pomoże ci nie tylko szybko spalić zbędne kalorie, lecz także znacznie poprawić wydolność organizmu, lepiej go dotlenić oraz polepszyć krążenie krwi.

Pamiętaj, aby wybierać ćwiczenia, które sprawiają ci przyjemność uprawianie nudnego i uciążliwego dla ciebie sportu sprawi, że szybko zniechęcisz się do dalszej aktywności fizycznej. Kiedy już pozbędziesz się oponki, będziesz mógł wreszcie na poważnie zająć się wzmacnianiem mięśni brzucha.

Oczywiście, oba rodzaje ćwiczeń możesz też wykonywać równolegle, jednak pamiętaj o tym, by nie zaniedbywać spalania kalorii oraz zrzucania zbędnych kilogramów na rzecz treningu siłowego.



Po drugie: systematyczność

Nawet najlepsze ćwiczenia na boczki oraz dieta na płaski brzuch nie będą skuteczne, jeśli nie będziemy systematyczni. Wyrobienie pięknych mięśni brzucha wymaga czasu oraz zaangażowania nie wystarczy ćwiczyć raz na tydzień, aby cieszyć się spektakularnymi efektami. Podobnie jest z dietą jeśli zbyt często będziemy pozwalać sobie na odstępstwa, nigdy nie uzyskamy upragnionych rezultatów.

Na początku walki o płaski brzuch najlepiej jest więc zaplanować tydzień tak, aby każdego dnia być w stanie wygospodarować nieco czasu na ćwiczenia. To, jaka będzie ich długość i częstotliwość, powinno zależeć od twoich możliwości i preferencji.

Nie muszą być one długie wystarczy, że poświęcisz na nie przynajmniej 15‒20 minut. Musisz jednak pamiętać, aby treningi odbywały się codziennie i aby nie opuszczać ich pod błahymi pretekstami.

Przez pierwsze dwa lub trzy tygodnie z pewnością będzie ci najtrudniej utrzymać systematyczność wyrobienie rutyny wymaga czasu. Później ćwiczenia będą przychodziły ci o wiele łatwiej, dlatego warto przetrwać pierwszy, trudny okres.

Dużym ułatwieniem i motywacją może być prowadzenie dzienniczka treningowego, który pozwoli ci obserwować postępy oraz lepiej zarządzać czasem podczas sesji ćwiczeniowej.

Rzeźbienie mięśni brzucha od czego zacząć?

Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby każdy trening rozpoczynać od krótkiej rozgrzewki, która zapobiegnie kontuzjom i sprawi, że ćwiczenia przyniosą lepsze rezultaty.

Zanim zaczniesz, zaopatrz się w dobrą matę do ćwiczeń oraz wygodny strój, który nie będzie krępował twoich ruchów. To, czy wybierzesz długie dresy, czy może krótkie spodenki gimnastyczne, zależy od ciebie pamiętaj jednak, że na pierwszym miejscu musisz postawić swoją wygodę i komfort.

Większość ćwiczeń na mięśnie brzucha możesz bez przeszkód wykonywać w domu, ale dla urozmaicenia treningu możesz zaopatrzyć się w różnego rodzaju akcesoria, na przykład profesjonalne ciężarki.

Jeśli nie masz takiej możliwości, jako obciążniki możesz wykorzystać także dowolny inny ciężki przedmiot, na przykład butelkę z wodą. Podczas ćwiczeń możesz też używać ławeczki gimnastycznej lub domowej kanapy.

Pamiętaj o tym, aby przez cały czas popijać wodę niegazowaną, by uniknąć odwodnienia organizmu. Nie zniechęcaj się, jeśli nie uzyskasz szybkich efektów wyrobienie ładnych mięśni wymaga wytrwałości i czasu.



Dieta na płaski brzuch o czym należy pamiętać?

Niestety, uzyskanie pięknego brzucha nie będzie możliwe bez wprowadzenia trwałej zmiany nawyków żywieniowych. Ćwiczenia na boczki muszą być koniecznie połączone z odpowiednią dietą na płaski brzuch.

Nawet najlepsze i najbardziej intensywne treningi nie będą skuteczne, jeśli w tym samym czasie będziemy przyjmować nadmiar pustych kalorii.

Po pierwsze, należy unikać pokarmów, które powodują wzdęcia. To one sprawią, że brzuch będzie wydawał się znacznie większy i będzie wyglądał nieestetycznie.

Po drugie, pamiętaj, by liczbę przyjmowanych kalorii dostosować do specyfiki podejmowanej aktywności fizycznej jeśli planujesz trenować regularnie, nie zmniejszaj radykalnie ich liczby. Głodówka to nic dobrego nie tylko prowadzi ona do znacznego osłabienia organizmu i zniechęcenia do ćwiczeń, lecz także jest głównym powodem występowania efektu jo-jo.

Najlepszym wyjściem jest więc wprowadzenie do swojej diety około pięciu niewielkich posiłków dziennie oraz unikanie przyjmowania dużej ilości pokarmu na raz. Należy też wyeliminować lub przynajmniej ograniczyć produkty, które są źródłem pustych kalorii, czyli słodycze, fast foody, alkohol oraz większość dań smażonych.

Warto także unikać spożywania dużych ilości soli, a zamiast tego przyjmować większe ilości niesłodzonych płynów. Jeśli pojawiają się wzdęcia, można je ograniczyć przez jedzenie imbiru, popijanie zielonej herbaty oraz koktajli owocowo-warzywnych. Dopiero połączenie odpowiedniej diety, treningów oraz aktywnego spalania tłuszczu przyniesie oczekiwane rezultaty.

Jak ćwiczyć?

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha są bardzo różnorodne i jest ich całe mnóstwo warto więc wypróbować różne ich rodzaje i obserwować, które są najbardziej skuteczne.

Podstawową opcją są brzuszki, należące do najprostszych i najbardziej popularnych ćwiczeń. Istnieje bardzo wiele ich rodzajów, które warto stosować naprzemiennie, by zaangażować jak największą liczbę mięśni i w ten sposób wszechstronnie rozwijać tę partię ciała.

Większość typów brzuszków możesz wykonywać w domu bez użycia specjalistycznego sprzętu
na ogół wystarczy tylko wygodny strój oraz prosta mata gimnastyczna.

Jeśli jednak chciałbyś zwiększyć efektywność treningu, możesz zastosować obciążniki na ręce lub stopy, które zmuszą mięśnie do dodatkowego wysiłku. Innymi skutecznymi ćwiczeniami są także nożyce, czyli wymachiwanie uniesionymi tuż nad ziemią nogami w pozycji leżącej, a także dobrze wszystkim znana deska oraz rowerek.

Bardziej wymagający lub zapracowani mogą zastosować także trening ABS, czyli zestaw szybkich i bardzo intensywnych ćwiczeń angażujących wszystkie mięśnie brzucha. Kluczem do sukcesu jest tutaj wykonywanie ich bez żadnych przerw przez kilkanaście minut.

Tego typu ćwiczenia mogą przynieść spektakularne efekty w stosunkowo krótkim czasie, sprawdzą się więc u osób, które nie mogą sobie pozwolić na długie treningi.

Ostatnio dodane artykuły