Zaskakujące superfoods w 2017 roku

W 2016 świat zdrowego odżywiania doskonale zapoznał się z „superfoods”, czyli selekcją naturalnej, nieprzetworzonej żywności, która wykazuje wyjątkowe właściwości odżywcze. Te składniki naszej diety mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm, dostarczając mu w dużych dawkach niezbędnych witamin i minerałów.

W 2016 roku wśród najpopularniejszych „superfoods” znajdowały się produkty takie jak: nasiona chia, jarmuż, orzechy włoskie, owsianka, surowe kakao, nasiona kopii, soczewica, młody jęczmień, imbir czy spirulina. Wszystkie te składniki nie powinny znikać z naszej kuchni, ale przyjrzyjmy się nowym propozycjom na ten rok.

Pestki arbuza

Najczęściej wyrzucane do kosza ze względu na gorzki smak w tym roku wrócą do łask. Z powodzeniem mają stanąć obok pestek dyni i nasion chia. Zmielone oczyszczą układ pokarmowy, a zawarte w nich aminokwasy wspierają pracę mózgu. Są dobrym źródłem cynku, więc mają zbawienny wpływ na włosy i paznokcie.

Makaron z czarnej fasoli

To produkt dosłownie stworzony na bazie fasoli. Ma zastąpić makarony sojowe i ryżowe, ze względu na bardzo duży poziom sycącego białka. Przepisy z jego zastosowaniem często inspirowane są kuchnią azjatycką. To solidny kandydat na obiadowego faworyta. 

Ciemne warzywa i owoce

W tym roku nie tylko w modzie położono nacisk na wyraźne kolory. Dlaczego? Produkty w tym kolorze fioletowym zawierają naturalne barwniki- antocyjany, które wspomagają układ krążenia oraz działają przeciwzapalnie. Do tego warzywa takie jak bakłażan, czerwona cebula, czy mało popularny fioletowy kalafior, zawierają ogromna ilość przeciwutleniaczy zbawiennych dla naszego zdrowia. Wśród owoców wybierajmy borówki, jagody, jeżyny bądź aronie. Nie można też zapomnieć o ciemnych słodkich winogronach czy czarnej porzeczce.

Lucuma

Smakuje jak połączenie słodkiego ziemniaka i syropu klonowego. Zamiera cenne antyoksydanty i witaminy. Choć to owoc, najbardziej popularna jest w formie proszku, jako alternatywny słodzik i cukier. Ma doskonały smak i bardzo niski indeks glikemiczny.

W roku 2017 zadbaj o swoje zdrowie poprzez różnorodną, odważną dietę.
Tekst: Nadia Pietrzak