Data publikacji:

3 domowe i zdrowe napoje energetyzujące

W związku z tym, że wszyscy dążymy do zdrowia i dobrej formy, dziś przedstawimy wam proste przepisy na napoje energetyzujące. Każdy z nich będzie spełniał swoją rolę- uzupełnienie substancji utraconych w czasie wysiłku, dostarczenie energii i zdrowych węglowodanów.
(fot. alisoncanavan.com)

Matcha + miód

Podstawą energetyka jest zielona herbata matcha, która będzie źródłem kofeiny. Aby uzyskać zawartość około 30 mg kofeiny na 100 ml, tak jak w typowym energetyku, należy użyć około 1 grama tej herbaty. Przeciętny energetyk zawiera około 11 g cukru na 100 ml. Jest to bardzo duża ilość, najczęściej sacharozy. W produktach typu light zwykły cukier, czy glukoza zastepowane są spartanem, który ma bardzo zły wpływ na układ trawienny. W naszym przepisie, w postaci zdrowego cukru pojawi się miód- łatwo przyswajalny cukier, dający szybki efekt i sok z cytryny dla zbalansowania smaku i dawki witamin.

Przepis na 500 ml (163 kCal) napoju energetyzującego:

Zaparz 5 g herbaty matcha w 400 ml wody. Napar dokładnie wymieszaj, powinien mieć postać zawiesiny. Dodaj 50 g dowolnego, naturalnego miodu i 40-50 ml soku z cytryny
(fot. tapetus.pl)


Teina z guaraną + brzoskwinie

W tym przepisie dawkę energii zapewni nam guarana i teina zawarta w herbacie. Guarana daje potężną dawkę energii i zapewnia przejrzystość umysłu, wspaniale wspomaga przemianę materii i przyśpiesza metabolizm.


Przepis na 500 ml koktajlu energetyzującego:

Zaparz 2 łyżeczki liściastej zielonej herbaty w 200 ml wody. Gdy napar będzie schłodzony, dodaj 3 dojrzałe brzoskwinie (mogą być te z puszki), garść porzeczek, jagód lub malin, 2 łyżeczki cukru brzozowego, 2 łyżeczki cukru brązowego, 1 łyżeczkę guarany mielonej i 1 łyżeczkę młodego jęczmienia. Całość dokładnie zmiksuj na jednolity koktajl. Całość przelej do ulubionego bidonu. Ten pożywny koktajl zapewni ci nie tylko energię i nawodnienie, ale też dużą dawkę witamin.
(fot. hellozdrowie.pl)

Nasiona chia + woda kokosowa

Ten napój jest bardzo lekki i orzeźwiający. Idealny na nadchodzące ciepłe dni. Nie będzie potężnym zastrzykiem energii jak dwa poprzednie, ale pomoże wam zachować energię i koncentrację przez cały dzień dzięki właściwością nasion szałwii hiszpańskiej.

1 czubatą łyżkę nasion chia rozgnieć w szklance soku z jednej dużej limonki. Dodaj do tego 400 ml wody kokosowej z puszki lub prosto z kokosa. Napój możesz dosłodzić miodem lub cukrem brzozowym. Orzeźwienie gwarantowane po dodaniu listków mięty.
Własna produkcja energetyków zapewni wam kontrolę ilości i jakości składników i stworzy zdrowszą alternatywę dla niezdrowych napojów markowych.
Tekst: Nadia Pietrzak