Data modyfikacji:

Sprawdź, jak działają firmy kurierskie? Czy koronawirus wpływa na dostarczanie przesyłek?

Firmy kurierskie ograniczają kontakt z klientami, ale nadal będą dowozić zakupy ze sklepów internetowych. Niektóre usługi zostały zawieszone lub mogą być realizowane z opóźnieniem. Zobacz, jakie zmiany wprowadził twój kurier. Sprawdziliśmy to u źródła.

jak pracują kurierzy
Obecna sytuacja zagrożenia epidemiologicznego zmieniła nawyki zakupowe Polaków. Wielu z nas decyduje się na zakupy w sklepach internetowych. Firmy kurierskie podjęły szereg działań, aby zapewnić ciągłość dostaw zamówionych produktów. Specjalnie dla was przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji i zaleceń dotyczących dostaw. Informacje pochodzą wprost od firm przewozowych.

InPost

Wprowadzone w Polsce środki zaradcze nie mają wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one bez opóźnień. Przesyłki dostarczane do Paczkomatów będą czekały na odbiór tak jak do tej pory – przez 48 godzin. Po tym czasie nie będą jednak odsyłane do oddziału InPost, a zwracane do nadawcy. Przesyłki kurierskie są dostarczane bezpośrednio do odbiorców (dwie próby doręczenia), a następnie trafiają do nadawcy.

Wstrzymane są nadania i odbiory z oddziałów InPost. Nadania możliwe są w paczkomacie, punkcie partnerskim lub bezpośrednio u kuriera. Kurierzy InPost, podczas wręczania przesyłki, nie będą prosili o podpis, lecz o podanie kodu odbioru. Firma rekomenduje opcję przekierowania do paczkomatu.  Jeśli już zdecydujemy się na bezpośrednie spotkanie z kurierem, zachowajmy bezpieczny dystans, stojąc w drzwiach lub przed domem. InPost zaleca, aby przesyłki opłacać wcześniej, a jeśli nie ma takiej możliwości, to używając formy bezgotówkowej.

Poczta Polska

Nie ma obecnie sygnałów o zakłóceniach w dostarczaniu przesyłek. Ze względu na zawieszenie transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymuje przyjmowanie przesyłek do innych krajów. Główne zmiany dotyczą placówek pocztowych – większość z nich będzie czynna tylko przez 6 godzin.

DHL

Brak zakłóceń w dostawie przesyłek krajowych.  Przesyłki międzynarodowe wciąż działają, jednak ze względu na ograniczenia wywołane decyzjami poszczególnych krajów możliwy jest wydłużony czas dostawy. Firma DHL zaznacza, że wciąż jest możliwy odbiór przesyłki w punktach partnerskich. Rekomenduje również płatności bezgotówkowe.

GLS

Przesyłki krajowe są realizowane zgodnie z planem, opóźnienia mogą występować w przypadku przesyłek międzynarodowych. Firma zachęca, aby korzystać z usługi FlexDeliveryService, która umożliwia wyrażenie zgody na pozostawienie paczki bez kontaktu osobistego. Niektóre punkty odbioru mogą być nieczynne. W przypadku nadań paczek firma stara się odbierać od nadawcy przynajmniej pięć przesyłek.

UPS

Brak większych zakłóceń. Jedynie przesyłki ekspresowe, które mają dotrzeć rano, mogą mieć około dwugodzinne opóźnienia. Firma wdrożyła kolejne procedury związane z zasadami higieny i bezpieczeństwa u kurierów. Umożliwia również poinformowanie kuriera, gdzie ma zostawić paczki, przez usługę UPS My Choice.

DPD

Transport i doręczenia w Polsce odbywają się na dotychczasowych zasadach. Firma udostępniła opcję elektronicznej płatności wszystkim swoim klientom.

FedEx

Brak informacji o problemach z dostarczaniem przesyłek, a także o zmianach w związku z epidemią koronawirusa.

X-Press Couriers - Same Day Delivery

Firma dostarcza przesyłki krajowe bez większych utrudnień. Ponadto podkreśla, że ze względu na to, że wiele przedsiębiorstw zdecydowało się przejść w tryb „home office”, kurierzy mogą odbierać dotychczasowe dokumenty i przesyłki również z adresów domowych.

DTS – dostawy dużego AGD i mebli

Firma działa, ale ograniczyła zakres usług. Wszystkie dostawy odbywają się w standardzie ograniczającym bezpośredni kontakt – przesyłki będą wnoszone tylko pod drzwi, bez dostarczania do mieszkania klienta. W przypadku adresów objętych kwarantanną termin dostawy będzie przenoszony na inny termin.  Od 18 marca DTS nie realizuje dodatkowych usług montażu mebli, instalacji sprzętu AGD, rozpakowywania itp. Od 23 marca zawieszona będzie także usługa przesyłek za pobraniem (COD).

Gdzie znaleźć najlepszego kuriera?

Jeśli już wiesz, który kurier ma najlepsze rozwiązania dla ciebie, przeglądając oferty w serwisie Ceneo.pl, możesz skorzystać z funkcji Moja ulubiona forma dostawy. Posiadacze konta w serwisie Ceneo.pl, bez dodatkowych ruchów myszką, sprawdzą, czy sklep wyśle do nich produkt za pomocą ulubionej firmy kurierskiej lub paczkomatu.

Wystarczy wskazać taką metodę w swoich ustawieniach użytkownika Ceneo.pl, a później przy ofertach wypatrywać nowej czerwonej ikonki w kształcie paczki z sercem.


ulubiona forma dostawy