Data modyfikacji:

Podsumowanie nowości od firmy NVIDIA na targach CES 2024. Nowe karty graficzne GeForce RTX SUPER, generatywna AI z RTX, NVIDIA ACE oraz serwer GeForce NOW w Polsce

NVIDIA rozpoczęła nowy rok na targach CES 2024 ogłaszając mnóstwo ekscytujących wiadomości dotyczących kart graficznych, gier i generatywnej sztucznej inteligencji.
NVIDIA - nowości w GeForce NOW

GeForce RTX z serii 40 SUPER: nowi bohaterowie debiutują w świecie gamingu i tworzenia treści, posiadając supermoce AI

Firma NVIDIA ogłosiła nową rodzinę kart graficznych GeForce RTX z serii 40 SUPER, w skład której wchodzą trzy modele: GeForce RTX 4080 SUPER, GeForce RTX 4070 Ti SUPER oraz GeForce RTX 4070 SUPER. Nowe układy zapewniają turbodoładowanie w najnowszych grach i fundament dla współczesnych komputerów wykorzystujących AI.
Najnowsza iteracja architektury NVIDIA Ada Lovelace dostarcza wydajność wynoszącą nawet do 52 shader TFLOPS, 121 RT TFLOPS oraz 836 AI TOPS, aby maksymalnie doładować możliwości w gamingu i zastosowaniach kreatywnych, co pozwoli na tworzenie zupełnie nowych światów i doświadczeń. Ceny kart graficznych GeForce RTX 4070 SUPER zaczynają się od 2999 zł.
Nowe karty graficzne GeForce RTX SUPER to najlepszy sposób, aby w pełni doświadczyć AI na komputerach PC. Wyspecjalizowane rdzenie AI Tensor dostarczą nawet do 836 AI TOPS, aby odblokować przełomowe możliwości AI w gamingu, zadaniach kreatywnych, a także w codziennej pracy. Bogata biblioteka oprogramowania zbudowana na bazie kart graficznych RTX jeszcze szybciej akceleruje AI.
Nowe karty graficzne to:
  • Karta graficzna GeForce RTX 4080 SUPER zasila gry z pełnym ray tracingiem w rozdzielczości 4K. Nawet 1,4x szybsza niż GeForce RTX 3080 Ti bez techniki DLSS Frame Generation, RTX 4080 SUPER zapewnia niesamowitą wydajność w tradycyjnej rasteryzacji. Dzięki 836 AI TOPS, technika DLSS Frame Generation zapewnia dodatkowy wzrost wydajności, sprawiając, że RTX 4080 SUPER jest dwa razy szybsza niż RTX 3080 Ti. RTX 4080 SUPER oferuje większą liczbą rdzeni i szybszą pamięcią, co przekłada się na wyższą wydajność. Karty będą dostępne od 31 stycznia w cenach od 4999 zł.
  • RTX 4070 Ti SUPER to idealna karta graficzna do gier z maksymalnymi ustawieniami graficznymi w rozdzielczości 1440p, a nawet 4K. W porównaniu do RTX 4070 Ti posiada więcej rdzeni, bufor ramki zwiększony do 16GB i 256-bitową szynę pamięci, co znacząco zwiększy przepustowość do 672 GB na sekundę. Karta jest 1,6x szybsza niż RTX 3070 Ti i 2,5x z DLSS 3. Karty GeForce RTX 4070 Ti SUPER będą dostępne od 24 stycznia w cenach od 3999 zł.
  • Karta graficzna RTX 4070 SUPER jest wyposażona w 20% więcej rdzeni niż RTX 4070, dzięki czemu jest szybsza niż RTX 3090, pobierając znacznie mniej energii. Dzięki technice DLSS 3 jej przewaga zwiększa się do 1,5x. Karty będą dostępne od 17 stycznia w cenach od 2999 zł.
  • Dla każdego, od entuzjastów gier po kreatywnych profesjonalistów, karty graficzne GeForce RTX SUPER będą po prostu niesamowitym ulepszeniem. Karty GeForce RTX SUPER wspierają ponad 500 gier i aplikacji z technikami RTX i przygotują użytkowników na nadchodzącą falę aplikacji z generatywną AI na komputerach osobistych - Matt Wuebbling, wiceprezes ds. marketingu kart GeForce w firmie NVIDIA.
    karty graficzne NVIDIA GeForce RTX serii 40 SUPER

    NVIDIA udostępnia generatywną sztuczną inteligencję milionom użytkowników dzięki kartom graficznym z rdzeniami Tensor, modelom LLM oraz narzędziom dla komputerów i stacji roboczych RTX

    Będąc przez dekady liderem na rynku PC, z ponad 100 milionami kart graficznych RTX napędzającymi erę AI, NVIDIA ogłosiła karty graficzne GeForce RTX z serii 40 SUPER, który zapewni więcej niż szybką wydajność dla generatywnej AI, nowe laptopy z AI od wiodących producentów oraz akcelerowane przez RTX narzędzia dla programistów i konsumentów.
    NVIDIA oferuje zestaw narzędzi, aby wzbogacić doświadczenia na PC o generatywną AI: NVIDIA TensorRT™ akceleruje popularny model Stable Diffusion XL do przetwarzania tekstu na obraz, NVIDIA RTX Remix z generatywnymi narzędziami AI do teksturowania, mikrousługi NVIDIA ACE i jeszcze więcej gier ze wsparciem techniki DLSS 3 z funkcją Frame Generation.
    NVIDIA TensorRT-LLM (TRT-LLM), biblioteka typu open-source, która akceleruje i optymalizuje działanie najnowszych wielkich modeli językowych (LLM), od teraz wspiera jeszcze więcej wstępnie zoptymalizowanych modeli na PC. Czat z RTX, akcelerowane przez TRT-LLM technologiczne demo od firmy NVIDIA, które pozwoli entuzjastom AI na interakcje z ich notatkami, dokumentami i innymi treściami.
    RTX to najszybciej rozwijająca się platforma dla laptopów, która w ciągu ostatnich 4 lat odnotowała 5-krotny wzrost. Z ponad 50 milionów urządzeń korzystają gracze i twórcy na całym świecie. Jeszcze w tym miesiącu do sprzedaży trafią nowe systemy od producentów, takich jak: Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo, MSI, Razer, Samsung i nie tylko. Pozwalają użytkownikom doświadczyć generatywnej sztucznej inteligencji od razu po wyjęciu z pudełka i zapewniając surową wydajność od 20x-60x wyższą w porównaniu do procesorów NPU. Od 14-calowych laptopów o grubości zaledwie 16 milimetrów po najpotężniejsze 18-calowe, każdy gracz i twórca znajdzie coś dla siebie.
    Generatywna sztuczna inteligencja to najbardziej znacząca transformacja platformy w historii informatyki i przekształci każdą branżę, w tym gry. Z ponad 100 milionami komputerów PC i stacji roboczych RTX wykorzystujących AI, NVIDIA stanowi ogromną bazę instalacyjną dla deweloperów i graczy, którzy mogą cieszyć się magią generatywnej sztucznej inteligencji - Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA.

    NVIDIA udostępnia innowatorom w dziedzinie realistycznych cyfrowych postaci w grach i aplikacjach silnik NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine)

    Firma NVIDIA zaprezentowała autorskie mikrousługi dla silnika ACE (NVIDIA Avatar Cloud Engine), które umożliwiają twórcom gier, narzędzi i oprogramowania pośredniczącego integrację najnowocześniejszych modeli generatywnej sztucznej inteligencji z cyfrowymi awatarami w ich grach i aplikacjach
    Nowe mikrousługi ACE pozwalają programistom tworzyć interaktywne awatary przy użyciu takich modeli AI jak NVIDIA Audio2Face™ (A2F), który tworzy ekspresyjne animacje twarzy ze źródeł audio, oraz NVIDIA Riva Automatic Speech Recognition (ASR), do tworzenia konfigurowalnych wielojęzycznych aplikacji do rozpoznawania mowy i wykonywania tłumaczeń przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.
    Deweloperzy korzystający z ACE to między innymi Charisma.AI, Convai, Inworld, miHoYo, NetEase Games, Ourpalm, Tencent, Ubisoft oraz UneeQ.
    Technologie generatywnej sztucznej inteligencji zmieniają praktycznie wszystko co robimy, w tym także tworzenie gier i ich działanie. NVIDIA ACE otwiera przed twórcami gier nowe możliwości, wypełniając ich światy realistycznymi cyfrowymi postaciami, eliminując jednocześnie potrzebę stosowania wcześniej napisanych dialogów i zapewniając większą immersję rozgrywki - Keita Iida, wiceprezes ds. współpracy z programistami w firmie NVIDIA.
    To przełomowy moment dla rozwoju sztucznej inteligencji w grach. NVIDIA ACE i Tencent Games pomogą położyć fundamenty, które wprowadzą do gier wideo cyfrowe awatary z indywidualnymi, realistycznymi osobowościami i interakcjami - Tencent Games.
    Postacie wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję w wirtualnych światach pozwalają na zastosowania i doznania, które wcześniej nie były możliwe. Convai wykorzystuje usługi Riva ASR i A2F, aby tworzyć realistyczne postacie niezależne charakteryzujące się niskimi opóźnieniami i wysoką wiernością animacji - Purnendu Mukherjee, założyciel i dyrektor generalny Convai.

    Otwarte testy beta narzędzia RTX Remix rozpoczną się 22 stycznia. Opublikowano nowy zwiastun Half-Life 2 RTX

    Do tej pory dostęp na zasadach wczesnego dostępu do narzędzia RTX Remix mieli tylko wybrani modderzy. Sytuacja ulegnie zmianie już 22 stycznie, kiedy każdy będzie mógł przetestować RTX Remix i odtworzyć klasyczną i kompatybilną grę w ramach otwartych testów beta.
    RTX Remix został już wykorzystany do stworzenia przepięknych, nowych wersji gier. NVIDIA odtworzyła Portal with RTX, a niezależni modderzy Portal: Prelude RTX. Teraz, studio Orbifold Studios używa go, aby wyprodukować Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project, projekt społeczności, który ma za zadanie unowocześnić najwyżej ocenianą grę w historii. Sprawdź najnowszy zwiastun Half-Life 2 RTX, który przedstawia usprawnienia dokonane w lokalizacji Ravenholm.
    Nowy zwiastun Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project

    Wyświetlacze G-SYNC olśniewają na targach CES 2024: zaprezentowano technikę G-SYNC Pulsar, G-SYNC w GeForce NOW i 24 nowe modele

    Na targach CES 2024 partnerzy firmy NVIDIA z Alienware, AOC, ASUS, Dough, IO Data, LG, Philips, Thermaltake i ViewSonic ogłosili 24 nowe modele wyświetlaczy, które dają konsumentom większy wybór. Wśród nowych modeli znajduje się Alienware AW3225QF, pierwszy na świecie monitor do gier OLED 240 Hz 4K, Philips Evnia 49M2C8900, jeden z pierwszych na świecie ultraszerokich monitorów do gier OLED DQHD 240 Hz oraz nowa linia telewizorów LG 2024 OLED 144 Hz oraz tych bezprzewodowych, które są dostępne w wielu rozmiarach ekranu, od 48 cali do aż 97 cali.
    Na targach CES ogłosiliśmy również dwie nowe innowacje związane z techniką G-SYNC: Cloud G-SYNC na GeForce NOW dla jeszcze płynniejszego strumieniowania oraz technologię G-SYNC Pulsar.
    G-SYNC Pulsar to kolejna ewolucja techniki zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR), nie tylko zapewniająca rozgrywkę bez zacinania się i nieprzerwana płynność ruchu, ale także nowy złoty standard wizualnej klarowności i wierności dzięki wprowadzeniu zmiennej częstotliwości strobowania. Zwiększa to efektywną klarowność ruchu do ponad 1000 Hz na nowym monitorze gamingowym ASUS ROG Swift PG27 z serii G-SYNC, który pojawi się jeszcze w tym roku.
    Użytkownicy nie będą już musieli wybierać między płynnym odświeżaniem o zmiennej częstotliwości, a poprawioną klarownością ruchu dzięki Ultra Low Motion Blur (ULMB) - nasza nowa technologia G-SYNC Pulsar zapewnia wszystkie zalety obu technik, pracując w doskonałej harmonii, aby zapewnić ostateczne wrażenia z użytkowania monitora do gier.
    Film prezentujący technikę G-SYNC Pulsar w akcji:

    14 nowych gier z technikami RTX, w tym: Horizon Forbidden West Complete Edition, Pax Dei, Diablo IV i więcej

    Aktualnie ponad 500 gier I aplikacji korzysta z technik RTX. W trakcie targów CES 2024 NVIDIA ogłosiła kolejny tytuły, które otrzymają wsparcie RTX:
  • Horizon Forbidden West Complete Edition, uznana przez krytyków kontynuacja Horizon Zero Dawn, pojawi się w tym roku na PC wraz z rozszerzeniem Burning Shores, przyspieszona przez DLSS 3.
  • Pax Dei to społecznościowa gra MMO inspirowany legendami średniowiecza, gdzie mity są prawdziwe, duchy istnieją, a magia jest niekwestionowana. Pax Dei zadebiutuje we wczesnym dostępie z akcelerowaną przez AI techniką DLSS 3 wiosną 2024 roku, a po premierze na PC będzie dostępna również w usłudze GeForce NOW.
  • Diablo IV zadebiutowało z DLSS 3 i natychmiast stało się najlepiej sprzedającą się grą Blizzarda w historii. Wkrótce tytuł będzie dostępny w chmurze GeForce NOW. Dodatkowo, ray tracing pojawi się w Diablo IV w marcu tego roku.
  • Pozostałe nowości związane z grami to:
  • Dragon's Dogma 2 zadebiutuje 22 marca z DLSS 3 i Ray Tracingiem
  • Enshrouded premiera 24 stycznia z DLSS 2, także w usłudze GeForce NOW
  • Gray Zone Warfare zadebiutuje w tym roku z DLSS 3 i ray tracingiem
  • Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project z pierwszym zwiastunem prezentującym DLSS 3.5 i pełny ray tracing
  • Layers of Fear jest już dostępna z DLSS 3
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name z aktualizacją do DLSS 3
  • Like a Dragon: Infinite Wealth pojawi się 26 stycznia wraz z DLSS 3
  • NAKWON: LAST PARADISE zadebiutuje z DLSS 3
  • Starminer na premierę z techniką DLSS 3 i ray tracingiem
  • TEKKEN 8 debiutuje 26 stycznia z DLSS 2
  • THRONE AND LIBERTY publikuje nowe wideo z DLSS 3
  • Zwiastun prezentujący Horizon Forbidden West Complete Edition z technikami NVIDIA DLSS 3, Reflex, DLAA:
    Oficjalny zwiastun prezentujący Pax Dei w 4K z DLSS 3:
    Zwiastun prezentujący ray tracing w Diablo IV:
    Zwiastun Enshrouded w 4K z techniką NVIDIA DLSS 2:
    Zwiastun NAKWON: LAST PARADISE w 4K z techniką NVIDIA DLSS:
    Zwiastun Starminer z techniką NVIDIA DLSS 3 i ray tracingiem:
    Zwiastun THRONE AND LIBERTY w 4K z techniką NVIDIA DLSS 3:

    GeForce NOW wprowadza nową zawartość, przepustki dzienne i innowacyjne techniki do chmury oraz nowe serwery

    Strumieniuj najwyższej jakości gry PC z wysoką wydajnością dzięki GeForce NOW. Gracze mogą doświadczyć ray tracingu w ramach subskrypcji Ultimate i Priority. Subskrybenci Ultimate doświadczą praktycznie tych samych korzyści, co posiadacze kart graficznych GeForce RTX 4080 z subskrypcją, w tym DLSS 3.5 i NVIDIA Reflex.
  • Topowe gry AAA pojawią się wkrótce w chmurze, w tym Diablo IV oraz Overwatch 2 od Activision i Blizzard, Honkai: Star Rail od HoYoverse, Exoprimal od Capcom (od 18 stycznia) orz Pax Dei od Mainframe Industries.
  • Przepustki dzienne będą dostępne od lutego, aby gracze mogli przetestować korzyści płynących z subskrypcji premium, przed zaangażowaniem się w długoterminowy abonament.
  • Technika Cloud G-SYNC i zaktualizowany tryb GeForce NOW Reflex dla strumieniowania w 60 i 120 kl./s. zapewnią najbardziej płynne wrażenia z rozgrywki przy najniższych opóźnieniach, niemal nie do odróżnienia od rozgrywki lokalnej.
  • Obsługa wyższych rozdzielczości oraz zaktualizowane wsparcie dla klawiatury i myszy na urządzeniach z systemem Android umożliwi użytkownikom przekształcenie swoich telefonów w mobilne zestawy do gier PC.
  • NVIDIA po raz pierwszy wprowadzi członkostwo Ultimate w Japonii, współpracując z partnerem GeForce NOW Alliance, firmą KDDI.
  • Nowy serwer usługi GeForce NOW pojawi się w Polsce i zostanie umiejscowiony w Warszawie.
  • NVIDIA Studio prezentuje nowe narzędzia i systemy dla twórców wykorzystujące RTX i sztuczną inteligencję

    W trakcie targów CES 2024 ogłoszono nowe ipotężne aktualizacja oprogramowania i sprzętu, aby podnieść jakość tworzenia treści i strumieniowania z pomocą platformy NVIDIA Studio.
  • Nie tylko nowe karty graficznych GeForce RTX z serii 40 SUPER, które zapewniają superdoładowanie dla zadań związanych z tworzeniem treści i sztuczną inteligencją, ale także komputery stacjonarne i potężne laptopy NVIDIA Studio firm Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo, MSI i Samsung są dostarczane z preinstalowanym ekskluzywnym oprogramowaniem, takim jak sterownik Studio, które przyspiesza kreatywny przepływ pracy.
  • Ogłoszono nową generatywną AI od iStock stworzoną przez Getty Images, zbudowana na bazie NVIDIA Picasso, jest szkolona na podstawie licencjonowanych obrazów w celu bezpiecznego i komercyjnego generowania zasobów. Nowe potężne interfejsy API do edycji, zapewniające większą kontrolę nad generowanymi obrazami, również pojawią się wkrótce na istock.com.
  • Technika RTX Video HDR pojawi się 24 stycznia, zapewniając radykalną poprawę jakości wideo w połączeniu z techniką RTX Video Super Resolution (VSR).
  • Twitch, OBS i NVIDIA udostępniają nową wersję beta narzędzia Twitch Enhanced Broadcasting, zasilanego przez karty graficzne GeForce RTX, umożliwiając twórcom jednoczesne nadawanie transmisji w wielu kodekach, w celu uzyskania optymalnych wrażeń podczas oglądania na szerokiej gamie urządzeń i połączeń.
  • Zdjęcia: Materiały prasowe
    Autor: Informacja prasowa