Data modyfikacji:

Wiemy komu ufają Polacy! Serwis Ceneo.pl już po raz 10. ogłosił Ranking Zaufanych Sklepów


Ten – jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych – tworzony jest na podstawie milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci kupujący on-line.
zaufane sklepy
Ceneo.pl od ponad dekady pomaga Polakom kupować w sieci w bezpieczny sposób. W tym roku Ranking Zaufanych Sklepów objął w sumie 16 kategorii. To lista marek, którą Polacy darzą największym zaufaniem w ostatnim roku.

Ranking (poza kategoriami Wybór Użytkownika i Lider Dekady) przygotowywany jest na podstawie ankiet, które kupujący w sieci wypełniają po zrealizowanych zakupach w sklepach objętych tym programem. W tym roku analizie poddano aż ponad trzy miliony ankiet, które trafiły do serwisu w ciągu ostatniego roku.

To właśnie w tych ankietach klienci dzielą się swoimi opiniami na temat przebiegu transakcji, obsługi sklepów i procesu dostawy. W ten sposób Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla wielu użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów.

"Dla mnie najważniejszą nagrodą, którą zostanie przyznana, jest ta dla sklepu, który ponad 10 lat nam towarzyszy w programie, ale wszystkim laureatom i finalistom bardzo dziękuję za zaufanie i współpracę z Ceneo.pl" – mówiła, otwierając galę, Katarzyna Stehlik, dyrektor departamentu sprzedaży Ceneo.pl.
zaufane sklepy 2
Nagrodę „Lider Dekady” zdobyło Electro.pl zajmujące się sprzedażą elektroniki. Komentując na gorąco otrzymane wyróżnienie Michał Nawrocki, wiceprezes Electro.pl, powiedział, że dla klientów najważniejsza jest obecnie nie tylko cena, ale i sposób dostarczenia towaru.

"Najważniejsze, by klient miał dobrą cenę. Ważne jest też, czy towar dojechał na czas i czy nie został uszkodzony. Liczą się też dodatkowe usługi typu: wniesienie, montaż i instalacja, co jest bardzo ważne w przypadku dużego sprzętu AGD, np. kuchennego. Te elementy składają się na doświadczenie klienta. Jeśli jest zadowolony - ocenia pozytywnie" – mówił Michał Nawrocki.
zaufane sklepy 3
Sklepy były oceniane w kategoriach tematycznych takich jak na przykład: „Dom i wnętrze”, „Motoryzacja” czy „Multimedia”.

Jedna z kategorii „Wybór użytkownika” wyłoniła zwycięzcę na podstawie głosowania użytkowników Ceneo.pl. "Głos oddaliśmy internautom, każdy sklep miał równe szanse, ponieważ to internauci w trakcie miesięcznego glosowania wskazywali, którym sklepom ufają" – powiedział Tomasz Jankowski, PR Manager Ceneo.pl. Nagrodę w kategorii Wybór Użytkownika otrzymał sklep Oleole.pl.

Jeden ze sklepów, Taniaksiązka.pl, zdobył wyróżnienia aż w dwóch kategoriach „Kup teraz” i „Multimedia”. Sklep zajmuje się głównie sprzedażą książek. "To trudny rynek. Jest bardzo duża konkurencja i wszyscy walczą ceną. Czym wygrywamy? Jakością obsługi klienta, funkcjonalnością strony, możliwością rekomendowania klientowi książek, które naszym zdaniem mogą mu się podobać. Oferta, dobra cena i szybka wysyłka to takie rzeczy, które sprawiają, że klienci przywiązują się do marki" – mówił Łukasz Kieros, założyciel Taniaksiązka.pl.

Z informacji zebranych w ciągu ostatniego roku przez Ceneo.pl wynika, że Polacy ufają sklepom internetowym i są zadowoleni z zakupów w sklepach objętych Programem Zaufanych Opinii. Blisko 95 proc. transakcji zakończyło się pełną satysfakcją kupujących.

Tekst: Tojanek