Sklepy były oceniane w kategoriach tematycznych takich jak na przykład: „Dom i wnętrze”, „Motoryzacja” czy „Multimedia”.
Jedna z kategorii „Wybór użytkownika” wyłoniła zwycięzcę na podstawie głosowania użytkowników Ceneo.pl. "Głos oddaliśmy internautom, każdy sklep miał równe szanse, ponieważ to internauci w trakcie miesięcznego glosowania wskazywali, którym sklepom ufają" – powiedział Tomasz Jankowski, PR Manager Ceneo.pl. Nagrodę w kategorii Wybór Użytkownika otrzymał sklep Oleole.pl.
Jeden ze sklepów, Taniaksiązka.pl, zdobył wyróżnienia aż w dwóch kategoriach „Kup teraz” i „Multimedia”. Sklep zajmuje się głównie sprzedażą książek. "To trudny rynek. Jest bardzo duża konkurencja i wszyscy walczą ceną. Czym wygrywamy? Jakością obsługi klienta, funkcjonalnością strony, możliwością rekomendowania klientowi książek, które naszym zdaniem mogą mu się podobać. Oferta, dobra cena i szybka wysyłka to takie rzeczy, które sprawiają, że klienci przywiązują się do marki" – mówił Łukasz Kieros, założyciel Taniaksiązka.pl.
Z informacji zebranych w ciągu ostatniego roku przez Ceneo.pl wynika, że Polacy ufają sklepom internetowym i są zadowoleni z zakupów w sklepach objętych Programem Zaufanych Opinii. Blisko 95 proc. transakcji zakończyło się pełną satysfakcją kupujących.
Tekst: Tojanek