Każdego miesiąca generujemy dwa szczyty zakupowe w sieci. Trwają kilka dni
Zaskoczeniem może być to, kiedy zamawiamy produkty w sklepach internetowych. Z analizy ponad 3 mln ankiet wynika, że każdego miesiąca Polacy generują w sklepach internetowych dwa tzw. szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego pierwszego i dziesiątego dnia miesiąca.
Jest to oczywiście związane z faktem, że większość z nas otrzymuje w tych dniach wynagrodzenia. Zainteresowanie zakupami utrzymuje się na wysokim poziomie przez kilka dni. Ceneo.pl sprawdziło również, w które dni tygodnia kupujący w sieci wykazują się największą aktywnością.
"Dane pokazują, że Polacy w ciągu ostatniego roku mocno ograniczyli weekendowe zakupy w sieci. Impulsem do takiego zachowania w sieci może być zakaz handlu w niedzielę.
Prawdopodobnie z góry zakładamy, że ten czas spędzimy z rodziną a nie na zakupach, również tych internetowych. Nadrabiamy za to w ciągu tygodnia" – tłumaczy Dariusz Grabowski.
Ankiety pokazują, że najczęściej zamawiamy produkty od wtorku do czwartku, właściwie od rana do wieczora.