Montaż nowego błotnika przedniego
Nowy błotnik dokładnie odtłuść i zmyj oznaczenia magazynowe. Warto również zabezpieczyć jego wewnętrzną część preparatem antykorozyjnym. Szczególnie narażony na rdzę jest rant przy nadkolu oraz tylny fragment błotnika, w którym zbiera się błoto, piach oraz śnieg. Takiego samego zabiegu wymaga mocowanie błotnika. Usuń z karoserii stare zabezpieczenie antykorozyjne, odtłuść i nałóż świeżą warstwę preparatu.
Po wstępnym przykręceniu nowego błotnika czeka cię korekta jego ustawienia. Szczeliny pomiędzy błotnikiem a maską, drzwiami i zderzakiem powinny mieć taką samą szerokość, dlatego warto poświęcić na to chwilę. Jeśli to zaniedbasz, drzwi mogą ocierać o błotnik. W pierwszej kolejności dopasuj pozycję błotnika przy drzwiach, następnie przy masce, a na końcu przy zderzaku. Po ustaleniu pozycji dokręć wszystkie śruby i zamontuj kierunkowskaz, nadkole oraz koło.
Jak naprawić przedni błotnik?
Naprawa błotnika jest zdecydowanie trudniejsza od wymiany, ale czasem warto się jej podjąć. Zakupionym zestawem do naprawy skorodowanych elementów usuniesz przy okazji inne ogniska korozji. Jeśli masz taką możliwość, przećwicz technikę naprawy i malowania na niepotrzebnym elemencie metalowym.
Drobne ogniska rdzy wystarczy dokładnie wyszlifować i uzupełnić szpachlą. Użyj do tego papieru ściernego lub szczotki drucianej montowanej na wiertarce. Po dokładnym oczyszczeniu miejsca odtłuść je i nałóż niewielką warstwę szpachli. Gdy wyschnie, wyszlifuj ją w taki sposób, by zlicowała się z blachą. Na zaszpachlowany i przygotowany do malowania błotnik nałóż farbę podkładową, lakier bazowy, a następnie lakier bezbarwny. Niektóre z tych warstw należy powtórzyć kilkukrotnie, zgodnie z zaleceniami producenta. Malowanie całego elementu da lepszy efekt niż miejscowa zaprawka, ale przy odrobinie wprawy pomalujesz też jedynie fragment błotnika.