Data publikacji:

Zegarek smartwatch nie chce się włączyć. Co zrobić?

Smartwatche w szybki tempie podbiły rynek mobilny, sprawiając ostatecznie, że tradycyjne zegarki elektroniczne i analogowe stały się urządzeniami przeznaczonymi wyłącznie dla hobbystów i kolekcjonerów. Inteligentne zegarki mają oczywiście wiele wad, poza potrzebą ich regularnego ładowania ich właściciele często muszą zmagać się z wieloma problemami natury technicznej. Odpowiadamy zatem na pytanie, co zrobić, gdy smartwatch nie chce się włączyć?
zegarek smartwatch nie chce się włączyć

Smartwatch nie chce się włączyć – co zrobić?

Kiedy nasz smartwatch nie chce się włączyć, na początek warto sprawdzić stan baterii. Korzystając ze sprawnego oryginalnego kabla i ładowarki podłączamy urządzenie do sieci na co najmniej 15 minut. W większości wypadków pozwoli to ponownie uruchomić wyładowany w 100 procentach sprzęt.
Powodem kompletnego opróżnienia baterii jest często uszkodzony przewód USB lub stacja dokująca, z których awarii nie zdajemy sobie sprawy. Warto też sprawdzić czy piny łączące urządzenie z dokiem nie są wygięte lub zabrudzone. Winne może być też uszkodzone gniazdko. Jeżeli nasze próby uruchomienia urządzenia nie dają żadnych efektów i nie reaguje ono w żaden sposób nie możemy zrobić wiele więcej i musimy udać się do serwisu.

Inne często spotykane problemy ze smartwatchami

Niereagujący ekran dotykowym

Wielu użytkowników narzeka często na małą responsywność ekranu smartwatchy lub brak jakiejkolwiek reakcji na dotyk. Najczęściej przyczyną problemów są ograniczenia technologii. Urządzenia słabo radzi sobie z rejestracją gestów zwłaszcza w środowisku o wysokiej i niskiej temperaturze, tarcza zegarka jest też zbyt tłusta lub zabrudzona, poza tym problemy sprawiają także głębokie rysy i pęknięcia.
Usterka może pojawić się też, po upuszczeniu sprzętu lub zalaniu go wodą poza ustalone przez producenta granice (np. nurkowaliśmy ze smartwatchem wodoszczelnym). Nierzadko winne jest też oprogramowanie, wówczas musimy zresetować system, co dokonujemy z poziomu panelu z opcjami konfiguracyjnych.

Problemy z asystentem głosowym

Właściciele inteligentnych zegarków narzekają dość często na niepoprawnie działającego asystenta głosowego. Wydawanie komend głosowych jest niezwykle przydatną funkcją. Kiedy urządzenie nie odpowiada na nie w normalny sposób może jest to frustrujące. Aby zmusić sprzęt do działania musimy trochę poeksperymentować z opcjami, zmienić ton lub głośność głosu, albo zaktualizować oprogramowanie.

Zbyt szybko zużywająca się bateria

Z czasem każdy akumulator będzie tracił swoją wydajność, kilkuletni smartwatch nie będzie trzymał więc napięcia tak długo, jak zaraz po wyjęciu z pudełka. W wypadku, gdy zmiana jest dość zauważalna z dnia na dzień mamy problem. Najczęściej przyczyną są działające w tle aplikacje oraz sensory. Najbardziej energożerny jest niewątpliwie GPS. W posiadających go modelach wiele osób zapomina, że jest wciąż aktywny. Do spadku wydajności przyczynia się też maksymalnie podświetlona tarcza wyświetlacza.
Jeżeli jednak nie wprowadziliśmy żadnych zmian w ustawieniach aplikacji i funkcji zegarka, a mamy wciąż problemy z utrzymaniem ładunku baterii, pora wybrać się do serwisu. Przed wizytą możemy jeszcze spróbować zresetować urządzenie do oryginalnych ustawień fabrycznych.
Zdjęcie: Envato Elements