W oponach na długie trasy ważną rolę odgrywa konstrukcja bieżnika. Bardzo dobrze na długich odcinkach radzą sobie opony asymetryczne. Konstrukcja bieżnika świetnie odprowadza wodę, a w zakrętach charakteryzuje się doskonałą przyczepnością. Dzięki swojej konstrukcji zużycie mieszanki jest krótsze niż w przypadku innych modeli. Warto rozglądać się za letnimi oponami klasy średniej i premium.
Opony symetryczne, mimo że nie gwarantują tak dobrej przyczepności, to przede wszystkim mają wyjątkowo niskie opory toczenia. Do samochodów osobowych z mniejszą pojemnością silnika sprawdzają się bardzo dobrze. Jeśli masz mały, kompaktowy samochód, którym podróżujesz na trasie, to symetryczna opona poradzi sobie bez większego kłopotu.
Ostatnim, ale równie ważnym czynnikiem jest generowany hałas. Jadąc 140 km/h po autostradzie, źle dobrane ogumienie będzie bardzo uciążliwe dla kierowcy i pasażerów. Modele z wyższej półki cenowej osiągają 65-66 dB, co jest wynikiem świetnym. Około 68 dB w oponach klasy średniej jest do zaakceptowania.