Rynek motocykli 125 rozrósł się na potęgę po 24 sierpnia 2014 roku. To wtedy wprowadzono nowelizację przepisów o ruchu, która umożliwiła prowadzenie pojazdów o pojemności do 125 ccm na kat. B. Jaki motocykl 125 wybrać? Zobacz ranking popularnych motocykli 125.
Zastanawiasz się, jaki motocykl 125 wybrać? Zobacz przygotowany przez nas ranking popularnych motocykli 125.
Niech nie zwiedzie cię nazwa, Junak 126 ma silnik o pojemności 125 ccm. Łączy schludną estetykę z niską ceną, przez co jest jedną z najlepszych propozycji dla początkujących motocyklistów.
Idealnie nadaje się do jazdy po mieście, gdzie wykorzystasz jego zwinność oraz niewielkie gabaryty. Silnik nie imponuje mocą ani kulturą pracy, jednak odwdzięcza się niskim spalaniem.
Kolejnemu w naszym rankingu motocykli 125 modelowi K125 polskiej firmy Romet przyświeca jedna idea – ma być tanio. I jest, bo cena katalogowa motocykla wynosi zaledwie 3999 zł. Motocykl dostępny jest w kolorze niebieskim i srebrnym.
Interesujący motocykl miejski o lekko sportowej stylistyce. Silnik o mocy niespełna 11 KM w połączeniu z niską masą własną zapewnia przyzwoite (w tej klasie) osiągi. O to, że będą wyprzedzać się ciężarówki, nie musisz się obawiać. Na pokładzie Junaka 125 RZ znajdują się dwa hamulce hydrauliczne z systemem CBS wspomagającym hamowanie.
Nowoczesny wygląd czwartego w rankingu motocykla 125 Keeway RKF zdecydowanie może się podobać. Ciekawe stylistycznie owiewki nadają mu charakteru, a sposób zamontowania rejestracji przywodzi na myśl droższe motocykle. O skuteczne hamowanie dbają dwa tarczowe hamulce. Przednia tarcza ma 260 mm średnicy, a tylna – 240 mm.
Stylizowany na chopper Barton Classic to jeden z hitów sprzedażowych polskiej marki. Jego klasyczna linia przypadnie do gustu zarówno młodszym, jak i starszym użytkownikom. Zaletą modelu jest bardzo prosta konstrukcja oraz niska cena.
Kolejną propozycją o klasycznym wyglądzie w rankingu motocykli 125 jest Junak M11 Cafe. Szeroka kanapa i wygodna pozycja za kierownicą zapewnią komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. Spory motocykl wyhamowują dwie tarcze hamulca przedniego, co nie jest standardem w tej klasie. Wysoka masa własna nie zachęca do sportowej jazdy, ale przecież nie o to chodzi w tym modelu.
Centralny amortyzator teleskopowy oraz przednie zawieszenie upside down świadczą o tym, że mówimy już o pełnoprawnym motocyklu. Doskonałe właściwości jezdne to jednak nie wszystko.
Wyróżnić należy również silnik z wałkiem wyrównoważającym o wysokiej kulturze pracy. Całość opakowana jest w naprawdę ładną formę, dostępną w trzech kolorach: białym, czerwonym i czarnym.
Były motocykle klasyczne i sportowe, pora na model o terenowym zacięciu. Barton Hyper wyposażony został w duże i szerokie opony z kostką, które doskonale radzą sobie nie tylko na asfalcie, ale i na drogach szutrowych
Choć nie jest to typowe enduro, może dać wiele frajdy z jazdy. Sam motocykl jest stosunkowo duży, więc wysokie osoby będą się na nim czuły bardzo dobrze. Po doposażeniu go w plastikowe kufry otrzymasz motocykl turystyczny.
Romet Ogar Legend to zdecydowanie najbardziej męski i muskularny motocykl 125 w naszym rankingu. Model inspirowany jest motocyklami sprzed połowy wieku. Ogar Legend utrzymany jest w stonowanej, ciemnej stylistyce, a jedynym wyróżnikiem jest kanapa w stylu retro.
Na koniec rankingu pozostał motocykl, który budzi największe emocje. To zasługa faktu, że w jego obliczu można znaleźć spokrewnienie ze sportowymi modelami japońskiego producenta – R1 i R6. Zmienne fazy rozrządu oraz moc 15 KM dają niespotykane w klasie osiągi. Na uwagę zasługuje również sześciobiegowa skrzynia.
Kto może jeździć motocyklami 125 ccm? Każdy, kto ma prawo jazdy kat. B minimum od 3 lat. Nie jest wymagany żaden dodatkowy kurs motocyklowy ani egzamin potwierdzający umiejętności. Jeśli masz prawo jazdy na samochód osobowy, zgodnie z prawem możesz wsiąść na motocykl.
Motocykl 125 musi jednak spełniać kilka warunków, a ograniczenie pojemności to nie wszystko. Moc motocykla 125 nie może być większa niż 15 KM (11 kW), a stosunek mocy do masy nie może przekraczać 0,1 kW/kg. Wszystkie motocykle 125 z naszego rankingu spełniają te kryteria.
Autor: Szymon Sonik