Data modyfikacji:

Duże zmiany w Spotify, platforma przejdzie lifting

Spotify przygotowuje lifting swojej platformy streamingowej, zmiany dotkną przede wszystkim aplikacji mobilnej serwisu i niekoniecznie spodobają się osobom, które korzystają z niej wyłącznie do słuchania muzyki. Spotify chce bowiem postawić znacznie większy nacisk na materiały wideo oraz podcasty udostępniane jego użytkownikom. Ekran startowy programu ma być zbliżony więc do tego co oferuje Instargam lub TikTok. Program automatycznie przywita nas sugerowanymi treściami, wyświetlanymi na pełnym ekranie, w formie okładek albumów lub klipów wideo, które możemy przeglądać przewijając je palcem.
Spotify obiecuje także nową wersję algorytmów pozwalających serwisowi sugerować użytkownikom nową muzykę jak najbardziej zbliżoną do ich gustu, które komplikować może również w spersonalizowanie listy odtwarzania. Poprawie ulegnie też jakość wideo, audiofile mogą jednak na razie wciąż zapomnieć o funkcji pozwalającej na odtwarzanie bezstratnych plików audio, która zapowiedziana została kilka lat temu.
Obserwatorzy zauważają, że serwis coraz mocniej stara się skierować użytkowników w stronę alternatywnych treści audio, takich jak podcasty i audiobooki, które są dla niego znacznie bardziej lukratywne i umożliwiają dalszy wzrost przychodów. Działania tego typu zniechęcają jednak tych, którzy używają platformy przede wszystkim do słuchania muzyki. Już teraz wielu z nich krytykuje aplikację za to, że aktywnie utrudnia korzystanie z jej podstawowej funkcji nawet osobom płacącym regularnie abonament.