Data publikacji:

Jaki rower stacjonarny dla osób starszych?

Dobór aktywności fizycznych do wieku ma bardzo duże znaczenie. Osoby starsze nie powinny nadmiernie obciążać mięśni i stawów, zwłaszcza jeśli wcześniej nie prowadziły bardzo aktywnego trybu życia. Niemniej jednak nawet seniorzy regularnie uprawiający sport powinni nieco zmniejszyć obciążenia, aby naturalnie wspierać organizm i nie nakładać na niego zbyt dużego wysiłku. Dlatego dla jednych i drugich doskonałym wyborem będzie rower stacjonarny dla osób starszych. To urządzenie, które pozwoli zachować regularność treningów, a także nie wymaga tak dużego wysiłku jak w przypadku standardowego roweru. Warto zatem zastanowić się, jaki rower stacjonarny dla seniora będzie najlepszy.

rower stacjonarny dla osób starszych

Rower stacjonarny dla osób starszych – co mamy do wyboru?

Wraz z wiekiem nasza sprawność fizyczna czy też zdolności motoryczne spadają. Nawet wytrenowany senior musi uważać, by nie doprowadzić do zbytniego wzrostu tętna, a tym samym zagrożenia dla prawidłowej pracy mięśnia sercowego. Niektórzy seniorzy są jeszcze stosunkowo gibcy i przede wszystkim nie mają problemów z równowagą, jednak siła ich mięśni w sposób naturalny spada.

W tym przypadku odpowiedni może być magnetyczny lub elektromagnetyczny rower stacjonarny dla starszej osoby, który nie wymaga tak dużej siły podczas pedałowania, a jednocześnie posiada regulację wysokości siodełka bądź też jego niski pułap i szeroki zakres sterowania rączek.

Gdy taki model roweru stacjonarnego dla osób starszych posiada dodatkowo monitor, pozwala na codzienny trening z weryfikowaniem nie tylko pokonywanego dystansu czy spalanych kalorii, ale często również tętna. Jaki rower stacjonarny wybrać? Warto postawić na produkt z sygnalizacją konieczności odpoczynku. Dzięki temu codzienne ćwiczenia seniora mogą być bezpieczne.

Decydując się na taki sprzęt, nie trzeba wychodzić z domu, by zadbać o swoją kondycję, a także wydolność. Pozwala on nie tylko poprawić krążenie, ale również wydolność płuc.

Przykładem roweru stacjonarnego dla seniora jest model treningowy poziomy, taki jak Be Ready Pro MRB5901. Jest on stosunkowo niedrogi, a jednak niezwykle funkcjonalny. Wyglądem różni się od standardowego roweru do ćwiczeń, zamiast siodełka jest tutaj bowiem fotel, który zapewnia większy komfort, a także daje gwarancję, że osoba starsza nie straci równowagi czy też nie zsunie się i nie upadnie z urządzenia na podłogę.

W tym przypadku senior przyjmuje wygodną pozycję siedzącą, a pedały znajdują się przed nim. Może skupić się na ćwiczeniach, a jednocześnie wie, że ma zapewnione bezpieczeństwo. Ponadto taki model jest doskonałym wyborem dla osób borykających się z bólem kręgosłupa, które, o ile lekarz nie zaleci inaczej, także nie powinny rezygnować z aktywności fizycznej.

Dlaczego warto wybrać rower stacjonarny dla osób starszych?

Niezależnie od tego, czy osoba starsza jest niezwykle aktywna, prowadzi sporadyczną aktywność fizyczną, czy też siedzący tryb życia, warto zainwestować i zakupić dla niej rower stacjonarny dla osób starszych. Jaki sprzęt do ćwiczeń w domu kupić seniorowi? Rowerek stacjonarny może uzupełnić większą domową siłownię z hantlami i ławeczką do ćwiczeń. Co ważne, nie zajmuje wiele miejsca, zwłaszcza gdy wybierze się model składany, który zmieści się w każdym kącie.

Korzystanie z roweru stacjonarnego pozwala się dotlenić, czyli zarówno poprawić funkcjonowanie płuc, jak i układu krążenia. Każda aktywność fizyczna zwiększa również odporność, która w wieku senioralnym jest zwykle obniżona, to kolejny argument za tym, by zakupić taki profesjonalny, a zarazem dopasowany do wieku sprzęt do ćwiczeń.

W okresach większej zachorowalności na grypy i przeziębienia, a także inne choroby wirusowe, dbanie o formę jest wręcz niezbędne. Zrównoważony trening cardio to najlepszy wybór dla osób starszych, a wybór rowerka stacjonarnego go umożliwia.

Warto uzupełnić swój trening na siłowni usytuowanej na wolnym powietrzu o taki domowy sprzęt treningowy i wtedy nie ma się wymówki, że pogoda nie pozwala na aktywność. Ćwiczenia mogą zatem być wykonywane w sposób systematyczny, co w podeszłym wieku ma niebagatelne znaczenie dla utrzymania zdrowia i wigoru.

Co także istotne, aktywność fizyczna powoduje produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia, i nie inaczej jest w przypadku korzystania z roweru stacjonarnego dla osób starszych. W ten sposób można wprowadzić więcej radości do swojego życia, a do tego zadbać o zdrowie.

Autorka: Justyna Kol