Data modyfikacji:

Jaką klawiaturę do biura wybrać?

W obecnych czasach niemal każde biuro jest wyposażone w komputer oraz inne niezbędne elementy. Jednym z kluczowych dodatków, jakie znaleźć można w biurze, jest klawiatura. Klawiatura do biura umożliwia pracę, a dzięki jej odpowiedniemu dopasowaniu, praca ta może być wyjątkowo komfortowa i wydajna. Wybór odpowiedniej klawiatury do biura nie jest łatwy, ponieważ na decyzję powinno wpływać wiele czynników, które są ważne z perspektywy pracownika biurowego.
Jaką klawiaturę do biura wybrać?

Rodzaje klawiatur – przewodowe czy bezprzewodowe?

Klawiatura to nieodłączny element, który jest niezbędny do prawidłowej i wydajnej pracy. Wybór odpowiedniej klawiatury nie jest łatwy, szczególnie dla osób, które nie śledzą nowinek ze świata dodatków komputerowych. Podstawowe rozróżnienie klawiatur pozwala podzielić je na wersje przewodowe i bezprzewodowe.
Klawiatury przewodowe to tradycyjne urządzenia posiadające charakterystyczny kabel, który odpowiada za łączność między klawiaturą a komputerem. Wśród licznej grupy zwolenników takiej wersji klawiatur z łatwością znaleźć można osoby pracujące w biurze. Klawiatury przewodowe są dobrze oceniane ze względu na szybkość reakcji i niezawodność, dlatego wiele osób decyduje się na zakup takiej wersji klawiatury.
Modele klawiatur bezprzewodowych cieszą się dużą popularnością, ponieważ takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne i komfortowe. Klawiatury bezprzewodowe, tak jak wskazuje ich nazwa, pozbawione są kabla, który dla wielu osób stanowił przeszkodę utrudniającą komfortową pracę. Dzięki takiemu rozwiązaniu, które zakłada łączenie klawiatury za pomocą modułu Bluetooth, można umieścić urządzenie w dogodnym dla siebie miejscu, jednak należy wziąć pod uwagę maksymalny zasięg łączności.

Klawiatury mechaniczne i membranowe – czym się różnią?

Klawiatury można podzielić także ze względu na ich budowę, dlatego wyróżnia się modele mechaniczne i membranowe. To dwa podstawowe rodzaje klawiatur.
Klawiatura mechaniczna to profesjonalny sprzęt, którego konstrukcja posiada osobny mechanizm do obsługi każdego pojedynczego klawisza. W momencie przyciśnięcia jednego z nich, przełącznik na płytce PCB wysyła sygnał do komputera o wykonanej czynności. Klawiatury mechaniczne wyróżniają się swoją wyjątkowo długą żywotnością, ponieważ producenci często gwarantują nawet 80 mln kliknięć.
Klawiatury membranowe to bardzo popularne modele, dlatego decyduje się na nie wiele osób. Ich nazwa związana jest z membraną, która znajduje się bezpośrednio pod klawiszami. Klawiatury membranowe są niezwykle ciche podczas pracy, dlatego wiele osób wybiera je do pracy w biurze. Cicha klawiatura na pewno będzie dobrym rozwiązaniem przy pracy w open spacie.

Klawiatura biurowa a klawiatura do domu – czym mogą się różnić?

Aby dobrać idealną klawiaturę do pracy dla siebie, należy zastanowić się, jaki charakter ma wykonywana praca. Osoby, które w trakcie pracy tworzą długie tekstowe dokumenty, zazwyczaj sięgają po inny model klawiatury niż ta grupa pracowników, która korzysta najczęściej z panelu numerycznego, a resztę klawiatury wykorzystuje okazjonalnie.
Ergonomiczna konstrukcja klawiatury do pracy może w znacznym stopniu wpłynąć na komfort i szybkość w wykonywaniu poszczególnych zadań, dlatego wybór takiego sprzętu powinien być dokładnie przemyślany.
Nie jest tajemnicą, że praca biurowa pochłania znaczącą część dnia, dlatego warto zadbać o to, by sprzęt wówczas wykorzystywany był dopasowany do potrzeb użytkownika. Wybierając klawiaturę do pracy w biurze, warto wziąć pod uwagę te modele, które posiadają odpowiednio umiejscowione wycięcia i zakrzywienia, ponieważ taka budowa znacząco wpływa na komfort i zdrowe ułożenie dłoni oraz nadgarstków podczas pracy.

Na co zwrócić uwagę, wybierając klawiatury biurowe?

Aby wybrać dobrą klawiaturę do biura, należy wiedzieć, które z jej cech i właściwości odgrywają kluczową rolę podczas pracy. Jaka klawiatura mechaniczna czy membranowa będzie dobrą opcją. Wybierając klawiaturę, która ma ułatwiać pracę i zagwarantować wygodę, warto zwrócić uwagę na poniższe elementy:
  • Optymalne rozstawienie klawiszy – klawiatury o niskoprofilowym położeniu i komfortowym rozmieszczeniu znacząco ułatwiają pracę. Wybierając klawiaturę do biura, warto postawić na model o klasycznym rozmieszczeniu klawiszy, ponieważ każda zmiana w ich rozmieszczeniu może powodować zbędne pomyłki podczas pracy.
  • Konstrukcja – dużą popularnością cieszą się klawiatury o ergonomicznej konstrukcji, ponieważ taka budowa zakłada nachylenie klawiatury pod odpowiednim kątem. Najlepsze modele klawiatur są wyposażone w specjalnie zaprojektowane podpórki pod nadgarstki, które pozwalają na wygodne ułożenie rąk podczas pracy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nawet długie godziny spędzone na pracy biurowej nie powodują bólu nadgarstków.
  • Panel numeryczny – wiele osób nie wyobraża sobie codziennej pracy bez klawiatury wyposażonej w panel numeryczny. Ta część klawiatury znacząco ułatwia pracę, szczególnie tym osobom, które każdego dnia wpisują wiele różnych cyfr i liczb. Wiele klawiatur, które obecnie znaleźć można w sklepach, jest pozbawiona tej części, dlatego wybierając klawiaturę dla siebie, warto sprawdzić, czy dany model posiada panel numeryczny.
  • Dodatkowe funkcje – dobre klawiatury do biura często są wyposażone w szereg dodatkowych funkcji, które mogę wpływać na wygodę podczas pracy. Jedną z często stosowanych funkcji jest podświetlenie klawiszy. Z tej opcji najczęściej korzystają te osoby, które lubią pracować wieczorami lub w pomieszczeniach o stłumionym świetle.

Klawiatura do biura – najpopularniejsze modele

Obecnie na rynku znaleźć można wiele różnych modeli klawiatur, które świetnie się sprawdzą podczas pracy biurowej. Wybierając klawiaturę do biura, warto zwrócić uwagę na te modele:
Zdjęcie: Envato
Patrycja Wojas
Patrycja Wojas

Medycyna, lotnictwo, motoryzacja – to moje największe pasje. W wolnych chwilach maluję obrazy i wypoczywam z najbliższymi osobami w różnych krajach. Kocham podróże!