5. Nasuń oponę na obręcz
Używając łyżek do opon, nasuń oponę na felgę. Uważaj, by nie uszczypać dętki. Początkowo opona będzie wskakiwać bez oporu, jednak założenie ostatnich kilkunastu centymetrów rantu może wymagać siły. W tym momencie wciśnij rant za pomocą łyżki, upewniając się zawczasu, że opierasz krawędź łyżki o obręcz, a nie o podwiniętą dętkę. Najłatwiej zrobić to, przytrzymując ręką dętkę w oponie i wpychając drugą ręką krawędź opony.
Oponę załóż w taki sposób, aby wentyl wypadał w charakterystycznym miejscu, np. w pobliżu logo na oponie. Dzięki temu łatwiej odnajdziesz wentyl w celu napompowania opony i bez trudu zlokalizujesz miejsce przebicia.
Upewnij się, że opona została osadzona prawidłowo
Mogłoby się wydawać, że po założeniu opony cały proces wymiany dętki został niemal zakończony. Nic bardziej mylnego. Teraz czeka cię kluczowy moment, który może zaważyć o powodzeniu misji.