Data publikacji:

Motylek do ćwiczeń. Jak wybrać agrafkę do ćwiczeń?

Każda kobieta pragnie mieć pięknie wyrzeźbione, gładkie uda oraz ładne ramiona bez tzw. pelikanów. Aby osiągnąć ten cel, wcale nie trzeba skomplikowanych ćwiczeń i wylania litrów potu na siłowni. Wystarczy, że sięgniesz po motylek do ćwiczeń, czyli po lekkie i proste urządzenie treningowe. Sprawdź, jakie korzyści mogą przynieść ci ćwiczenia z motylkiem i na co zwracać uwagę podczas zakupu.

motylek do ćwiczeń

Motylek do ćwiczeń – co to jest?

Motylek do ćwiczeń, zwany również agrafką, to lekki i dość mały gadżet treningowy o kształcie przypominającym właśnie motylka albo agrafkę krawiecką. To proste urządzenie składa się z dwóch prętów, mocnej sprężyny oraz miękkiej osłony. Można je składać i swobodnie przenosić np. w większej torebce.

Motylek do ćwiczeń – efekty

Zastanawiasz się, na jakie efekty możesz liczyć, regularnie sięgając po motylek do ćwiczeń? Jest to przede wszystkim:

  • Wzmocnienie mięśni ud oraz łydek (a co za tym idzie – poprawienie napięcia skóry oraz redukcja cellulitu).
  • Poprawienie wyglądu ramion oraz przedramion (napięcie i wzmocnienie mięśni, zredukowanie widoczności tzw. „pelikanów, czyli zwiotczałej skóry).
  • Wzmocnienie mięśni pleców (możliwe jest także zmniejszenie dolegliwości bólowych).

Agrafka do ćwiczeń często zalecana jest osobom, które znudziły się już monotonnymi treningami i potrzebują urozmaicenia. Przyrząd przydaje się także w procesie rehabilitacji.

Jaką agrafka do ćwiczeń wybrać?

Wybierając przyrząd, zwróć uwagę na kilka ważnych cech.

Jakość wykonania

Wysoka jakość wykonania = twoje bezpieczeństwo. Upewnij się, czy wybrana agrafka do ćwiczeń ma jakieś atesty oraz czy gąbka, którą pokryte są pręty, na pewno jest antypoślizgowa.

Materiały wykonania

Dobrej jakości motylek do ćwiczeń nie jest zrobiony z tworzywa sztucznego, ale z dobrej jakości stali lub z metalu – tylko wówczas nie ulegnie złamaniu podczas naprawdę intensywnych treningów. Zwróć uwagę na to, czy gąbka okalająca pręty jest wystarczająco gruba.

Waga agrafki do ćwiczeń

Motylek do ćwiczeń może ważyć zarówno 500 gramów, jak i 2,5 kilograma. Jeśli jesteś osobą początkującą, zdecyduj się na jak najlżejszy przyrząd – w przeciwnym razie będzie ci trudno wykonać nawet podstawowe ćwiczenia. Najcięższe agrafki przeznaczone są już dla profesjonalistów.

Higiena

W trakcie ćwiczeń gąbka będzie wchłaniała pot. Oczywiste jest zatem, że dla zachowania higieny należy ją co jakiś czas wyprać. Sprawdź, czy można ją bez problemu zdjąć i czy pranie w pralce jej nie zaszkodzi.

Motylek do ćwiczeń – jak ćwiczyć?

Ćwiczenie na motylku jest banalnie proste. Oto kilka propozycji.

Agrafka do ćwiczeń na uda ze stali

Połóż się na plecach na macie. Unieś tułów, opierając się na łokciach. Agrafkę włóż między kolana i zacznij je rytmicznie do siebie zbliżać. Powtórz ćwiczenie około 30 razy, zrób chwilę przerwy. Łącznie wykonaj co najmniej 4 serie.

Ćwiczenia na piękne ramiona

Chwyć rękoma oba końce agrafki. Ręce delikatnie zegnij (pod kątem 90 stopni). Przyrząd powinien być na wysokości klatki piersiowej. Zacznij zaciskać ramiona agrafki – rób to, skupiając się na wykonywanym ćwiczeniu i zachowując prostą postawę. Powtórz ćwiczenie 30 razy, zrób przerwę. Trening obejmuje kilka serii.

Ćwiczenia na piękne łydki i uda

Stań na macie w delikatnym rozkroku. Ułóż agrafkę między udem a łydką. Kolejny krok to zrobienie przysiadu, podczas którego dochodzi do złożenia motylka. Pamiętaj, że twoje ręce powinny być uniesione i wyprostowane, musisz też utrzymywać prostą postawę. Po kilku powtórzeniach zmień nogę.

Autor: Robert Wojtaś