Rower szosowy do 2000 złotych będzie znakomity do rozpoczęcia przygody z jazdą po asfaltowych drogach. To także doskonałe narzędzie do poprawienia kondycji! Sprawdź, jakie rowery szosowe do 2000 złotych warto kupić!
Sukcesy polskich kolarzy szosowych w ostatnich latach sprawiły, że coraz więcej osób idzie śladami swoich idoli i sięga po jednoślady wyposażone w 28-calowe koła. Jaki rower kupić? W cenie około 2000 złotych możemy liczyć na wyposażenie obejmujące aluminiową ramę wraz z widelcem.
Napęd powinien mieć 7-8 biegów z tyłu i 2-3 biegi z przodu. Oczywiście wszystko zależy od producenta, ponieważ w sklepach możemy znaleźć nieco bardziej sportowe wersje z napędem 1x8 czy 1x9. Waga roweru szosowego do 2000 złotych powinna oscylować w granicach 10-11 kg.
Na rynku znajdziemy dwa rodzaje rowerów szosowych. Najpopularniejsze są wersje z tzw. barankiem, czyli charakterystycznie wygiętą kierownicą. To powoduje, że zajmowana pozycja na rowerze jest aerodynamiczna i łatwiej jest pokonywać dłuższe dystanse, a także rozwijać większą prędkość.
Niestety niektórzy użytkownicy mogą skarżyć się na bóle pleców, dlatego zdecydowanie lepszym wyborem są rowery szosowe z prostą kierownicą. Zajmowana pozycja nie jest tak mocno pochylona, co wpływa na komfort jazdy.
Rowery szosowe, jak wskazuje sama nazwa, sprawdzą się doskonale na utwardzonych asfaltowych drogach. Cienkie opony zapewniają niskie opory toczenia i dobrą przyczepność. W ten sposób można spokojnie rozwinąć większą prędkość i pokonywać kolejne kilometry.
Kupując rower szosowy dla początkujących czy bardziej zaawansowanych, musisz w pierwszej kolejności dopasować odpowiedni rozmiar ramy. Producenci mają specjalne tabelki, które umożliwiają dobranie rozmiaru do wzrostu.
Do sportowej jazdy warto wybierać odrobinę mniejsze rowery szosowe, ponieważ pozwalają one na zachowanie lepszej kontroli i zwinności. Jeżeli planujesz raczej rekreacyjną jazdę, to rozmiar sugerowany przez producenta będzie odpowiedni.
Pamiętaj! Jeżeli masz wątpliwości co do rozmiaru ramy, to wybierz się do sklepu i skorzystaj z usługi bike fittingu. Fachowa obsługa dysponuje profesjonalnymi narzędziami, pozwalającymi dosłownie na skrojenie roweru na miarę twoich potrzeb. Źle dobrany rozmiar warunkuje nieprawidłową pozycję, co w przyszłości może powodować rozmaite urazy.
To jeden z ciekawszych rowerów szosowych do 2000 złotych. Aluminiowa rama i widelec są bardzo solidne, a jednocześnie nie obciążają znacząco całej konstrukcji. Napęd Shimano Claris składa się z dwóch biegów z przodu i ośmiu biegów z tyłu.
Koła 28-calowe mają również aluminiowe obręcze i opony firmy Michelin. Wygodne siodełko Selle Italia dopełnia całość. Rower waży 10,3 kg, co w ten cenie jest znakomitym wynikiem. Wspomnieć należy również o świetnym sportowym wyglądzie!
Specyfikacja:
Merida Race 50 została zaprojektowana na bazie wyścigowych rowerów tego producenta, czego efektem jest jej sportowy charakter. Rama aluminiowa Race Big Conoid jest wytrzymała i solidnie wykonana. Większość komponentów pochodzi od znanego producenta, czyli japońskiego Shimano.
Mocną stroną tego modelu jest karbonowy widelec, który charakteryzuje się dobrą sztywnością, ale przede wszystkim niższą wagą. Cała konstrukcja waży około 10 kg, dlatego rozpędzenie się na rowerze i manewrowanie podczas jazdy będzie dużo łatwiejsze.
Specyfikacja:
Dla młodych adeptów kolarstwa szosowego Kross przygotował model Vento 2.0 JR, który czerpie rozwiązania z wyższych modeli. Aluminiowa rama otrzymała przeprojektowaną geometrię, która zdecydowanie lepiej sprawdzi się u młodszych użytkowników.
Napęd firmy Shimano oferuje 7 biegów z tyłu i 3 biegi z przodu, co jest bardzo uniwersalnym zakresem na praktycznie każdy rodzaj terenu. Komponenty aluminiowe Krossa, wraz z żółtymi wstawkami kolorystycznymi, tworzą spójną całość. Trzeba przyznać, że ten rower szosowy do 2000 prezentuje się świetnie i jest dostępny w bardzo atrakcyjnej cenie.
Specyfikacja:
Kolejna świetna propozycja od polskiego producenta rowerów. Szosówka Kross Vento 1.0 ma wyścigowy charakter, co widać po jego wzornictwie, jak i malowaniu. Aluminiowa rama ma geometrię zapewniającą nieco bardziej wyprostowaną sylwetkę, dlatego nie ma potrzeby wymiany kierownicy na prostą.
Aluminiowe koła wyposażone zostały w 28-milimetrowe opony, co przekłada się na lepszą stabilność podczas jazdy. Przypomnijmy, że w standardowych rowerach stosuje się opony 23-milimetrowe lub 25-milimetrowe. Napęd firmy Shimano składa się z dwóch przełożeń z przodu i siedmiu z tyłu. W sumie do dyspozycji jest 14 biegów, co powinno wystarczyć do pokonywania większości tras. Dobra sztywność całej konstrukcji to zasługa również karbonowego widelca.
Specyfikacja: