Atesty, normy, certyfikaty
Wśród kasków dostępnych na rynku spotkasz wiele modeli w cenie kilkudziesięciu złotych. Reklamowane są jako kaski idealne do jazdy na skuterze lub motorowerze i często mają fantazyjne grafiki, adresowane głównie do młodszych entuzjastów jednośladów. Praktyka pokazuje jednak, że kaski te nie zapewniają niemal żadnego bezpieczeństwa kierującemu i są jedynie sposobem na uniknięcie mandatu w wysokości 100 zł i 4 punktów karnych. Tanie kaski można bez trudu rozerwać dłońmi, zaś ich skorupy roztrzaskują się na kawałki nawet podczas upadku z niewielkiej wysokości.
Aby mieć pewność, że kask jest bezpieczny i został poddany testom, zaufaj europejskim normom oraz certyfikatom wystawionym przez niezależne ośrodki badawcze. Podstawowa norma obowiązująca w Europie to ECE 22-05, która informuje, że kask (skorupa, zapięcia, wizjer) zostały poddane szeregowi testów w różnych warunkach temperaturowych i wilgotnościowych. Są to zarówno testy uderzeniowe, jak i próby zerwania kasku z głowy manekina, ocena widoczności przez wizjer czy sprawdzenie odporności na promieniowanie UV.
Jeszcze dokładniejsze są testy wykonywane w ośrodkach Snell i SHARP. Organizacje te poddają kaski motocyklowe testom możliwie najwierniej oddającym warunki drogowe, dlatego opinie wydawane przez ośrodki cieszą się ogromną wiarygodnością i trafnością. Jeżeli twój wymarzony kask zyskał dobrą opinię Snell lub SHARP, możesz być pewien, że jest w pełni bezpieczny.