20 tysięcy złotych to jedna z tych magicznych granic na rynku samochodów używanych. To kwota, którą bardzo często planują wydać kupujący, dlatego podaż samochodów jest bardzo duża. Dominują modele rodzinne, przestronne kombi i modele z silnikami diesla, które wciąż rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Sprawdź, jakie auto do 20 tys. zł wybrać.
20 tys. zł to budżet, w którym znajdziesz niemal każdy rodzaj nadwozia. Oprócz małych aut miejskich czy kompaktowych, bez trudu kupisz auto sportowe, rodzinne lub limuzynę. Trzeba jednak pamiętać, że niska cena dobrze wyposażonych aut premium nie jest przypadkowa. Wiele egzemplarzy jest mocno wyeksploatowanych, a koszty napraw nierzadko przekraczają kwotę samego zakupu. Jedyną kategorią, która nie mieści się raczej w granicach 20 tys. zł, są SUV-y. Dominują auta stare lub słabo wyposażone.
Jakie auto do 20 tys wybrać? Popularnym błędem jest nazbyt duże przywiązanie do wyposażenia. W pierwszej kolejności warto skupić się na stanie technicznym konkretnego egzemplarza, gdyż różnice wśród kilkunastoletnich aut potrafią być bardzo duże.
Dobrze jest też określić wyposażenie minimalne, które naprawdę się przydaje, np. automatyczna klimatyzacja czy system bezpieczeństwa. Bez podgrzewanych foteli, rozbudowanego systemu audio lub fabrycznej nawigacji można się obejść.
Decydując się na zakup samochodu do 20 tys. zł, wiele osób skupia się na najpopularniejszych modelach, tj. Volkswagenie Passacie, Audi A4, Fordzie Mondeo czy BMW serii 3. To niekoniecznie słuszna droga, okupiona jest bowiem największym ryzykiem.
Duży popyt na te modele sprawia, że zagraniczne rynki są już przetrzebione i do Polski spływają głównie trefne modele – powypadkowe lub liczące spory przebieg. Lepszym wyborem może być wybór mniej popularnego modelu, np. Citroena C5 lub Fiata Bravo.
Sprawdź także nasze propozycje auta do 25 tys.
Toyota to marka słynąca z niezawodności. Nie inaczej jest z niewielkim modelem Toyota Yaris, który zadebiutował w 2005 roku. Wysoka pozycja za kierownicą przypadnie do gustu tym, którzy lubią mieć dobry widok. Przyzwyczajenia wymaga ekran prędkościomierza, zlokalizowany na środku konsoli centralnej.
W cenie do 20 tys. zł znajdziesz dobrze wyposażoną, zadbaną Astrę trzeciej generacji. Wprowadziła ona nowy, bardziej dynamiczny design, który może się podobać. Zaletą modelu jest niski koszt utrzymania i dobra dostępność części zamiennych. Sportowe wrażenia zapewni usportowiona, trzydrzwiowa odmiana GTC.
Volkswagen Passat jest wręcz wyznacznikiem rodzinnego auta do 20 tys. segmentu D. Generacja B6 nie cieszy się już taką popularnością jak B5, ale to wciąż kawał świetnego samochodu. Dominują egzemplarze w nadwoziu kombi z silnikiem 1,9 TDI lub 2.0 TDI. Trudno się temu dziwić.
Jakie auto do 20 tys, kupić? BMW serii 1 dowodzi, że kompakty o podwyższonej jakości mają sens. Znana z doskonałego prowadzenia, dobrego wykończenia i napędu z tyłu seria 1 to doskonały kompromis pomiędzy praktycznością a frajdą z jazdy. Na tylnej kanapie nie ma zbyt wiele miejsca, ale pięciodrzwiowa wersja nada się nawet dla rodzin 2+2.
Ford Fiesta to popularna propozycja w segmencie B. Niezawodne silniki benzynowe i ciekawa stylistyka, nawiązująca do większych modeli w gamie Forda, zdecydowanie zachęcają do zakupu. Podczas zakupu auta zwróć uwagę na ewentualne wycieki oleju – to powszechna przypadłość w tym modelu.
Jakie auto do 20 tys warto wybrać? Audi A4 cieszy się w Polsce dużym zaufaniem. Jedną z największych zalet modelu jest doskonała ochrona antykorozyjna, co w polskich warunkach jest sporą zaletą. Na plus należy zaliczyć również trwałość i bezawaryjność podzespołów. Wady? Wiele egzemplarzy jest mocno wyeksploatowanych lub powypadkowych. To jeden z modeli o podwyższonym ryzyku.
Słyszysz Citroen C5, myślisz – hydropneumatyczne zawieszenie. Jeśli nigdy nie jeździłeś samochodem ze sferami zamiast amortyzatorów i sprężyn, gorąco zachęcamy. To zdecydowanie inna jakość jazdy w dłuższych trasach. Citroen C5 trzeciej generacji jest interesującą alternatywą dla niemieckich aut klasy średniej i dobrym autem do 20 tys.
Model Kia Cee’d był dla Kii przełomowy. Został stworzony z myślą o rynku europejskim, wprowadzał nową stylistykę oraz jakość. Wraz z bliźniaczym modelem, Hyundaiem i30, utorował drogę dla kolejnych modeli południowokoreańskich producentów. Wśród samochodów do 20 tys. zł można znaleźć egzemplarz po faceliftingu, który miał miejsce w 2009 roku.
Szukasz sportowego auta do 20 tys. o niebanalnym wyglądzie? Hyundai Coupe może przypaść ci do gustu. Choć nie znajdziesz wyjątkowo mocnych silników, 140-konny silnik benzynowy 2.0 będzie dobrym kompromisem pomiędzy wrażeniami z jazdy a ekonomią. Jednostka V6 o pojemności 2,7 litra brzmi świetnie, jednak ma problemy z obracającymi się panewkami.
Ostatnie miejsce może dziwić, ponieważ Mazda 6 pierwszej generacji często znajduje się w rankingach samochodów… odradzanych. Jak nie trudno się domyślić, jest to spowodowane fatalnym zabezpieczeniem antykorozyjnym, przez co wiele egzemplarzy jest nie do uratowania.
Nie zmienia to faktu, że zadbany egzemplarz jest doskonałą propozycją dla osoby, która się zastanawia, jakie auto do 20 tys. wybrać. Silniki benzynowe są bardzo trwałe, wielowahaczowe zawieszenie świetnie „klei” samochód do jezdni, a problemy z elektryką praktycznie nie istnieją. W kwocie do 20 tys. zł można znaleźć zadbany egzemplarz.