Wybierając małe auto miejskie, warto skupić uwagę na komforcie jazdy – pozycja za kierownicą, ilość miejsca w kabinie, jakość jego wykończenia. Należy sprawdzić, czy działają wszystkie przełączniki i elementy wyposażenia. Absolutnym minimum powinny być czujniki parkowania lub kamera cofania, poduszki powietrzne czy kontrola trakcji. Znacznie podnosi to poczucie bezpieczeństwa i redukuje typowo miejski stres związany z parkowaniem.
Coraz częściej w małych samochodach segmentu A lub B możemy także spotkać automatyczną skrzynię biegów, nawigację lub rozbudowane systemy multimedialne. Konieczna jest oczywiście klimatyzacja oraz dobry system audio z możliwością sparowania go z telefonem.
Ważnym czynnikiem podczas wyboru małego auta damskiego jest jego niezawodność, szczególnie w odniesieniu do aut używanych. Mnogość nieuczciwych handlarzy sprawia, że zawsze przed zakupem warto oddać auto do przeglądu do wyspecjalizowanego warsztatu. Unikniemy niepotrzebnego ryzyka i mamy pole do negocjacji w przypadku znalezienia ukrytych wad. Zawsze warto zarezerwować pewną część budżetu na ewentualne naprawy, wymianę opon czy płynów eksploatacyjnych. Kupując auto, należy rozeznać się, jakie są koszty podstawowych części do danego modelu, jego serwisu oraz opłat ubezpieczeniowych.
Kolejnym szczególnie ważnym aspektem przy wyborze auta dla kobiety jest jego wygląd i estetyka. Kobiety nie boją się odważnych i agresywnych linii nadwozia oraz ciekawych barw. Podobnie wnętrze, które nie powinno być ciemne i nudne. Modne są kolorowe wstawki i gustowne przeszycia, które nadają charakter. Samochód dla kobiety musi być przede wszystkim zgrabny i komfortowy oraz powinien dawać maksymalne poczucie komfortu. Jakie modele spełniają powyższe kryteria?
Absolutny klasyk, bardzo popularne auto dla kobiety, którego nie mogło zabraknąć na liście. Unikatowy design, będący nowoczesną wersją kultowej pięćsetki z lat 60., wyróżnia auto z tłumu. Fiat oferuje bogate wyposażenie oraz zaskakująco przestronne wnętrze jak na tak małogabarytowe auto.
Do wyboru jest dużo jednostek silnikowych, które nie sprawiają kłopotów. Są oszczędne i tanie w eksploatacji. Silniki benzynowe dobrze współpracują z instalacją gazową, a ich jedną wadą jest zwiększony pobór oleju przy wyższych przebiegach. W dieslach należy uważać na rozciągający się łańcuch rozrządu oraz zużywającą się turbosprężarkę. Samochody te dużo wolniej tracą na wartości w porównaniu do pozostałych Fiatów i nie ma problemu z ich późniejszą odsprzedażą.
Samochód, którego sylwetki nie sposób pomylić z żadnym innym autem. Posiada znakomite własności jezdne, które w połączeniu z wydajnymi silnikami, zwłaszcza w odmianie Cooper S, dają wiele frajdy i sportowych emocji podczas jazdy. We wnętrzu dominują krągłości (nawiewy, klamki, zegary), a całość wyróżnia duży, okrągły prędkościomierz umieszczony w centralnej części kokpitu. Swoją niecodziennością deska rozdzielcza wyróżnia Mini na tle konkurencji.
Niestety, nie można tego powiedzieć o ilości miejsca w kabinie oraz bagażniku, w którym zmieszczą się jedynie zakupy i niewielka walizka. Jeśli chodzi o wady, to zdarza się, że używane Mini mają kłopoty z ogrzewaniem kabiny oraz przełącznikami kierunkowskazów.
Jednostki silnikowe nie są pozbawione wad, jednak ewentualne naprawy nie są zbyt drogie. Większe ryzyko wiąże się z silnikiem 1.6 THP, który napędza odmiany Cooper S. Ma nietrwałą turbosprężarkę i pobiera dużo oleju. Należy także unikać automatycznej skrzyni biegów Aisin. Mini to auto dla indywidualistów, o pięknej stylistyce i unikalnym wnętrzu, warto jednak szukać sprawdzonych egzemplarzy w dobrym stanie, z udokumentowaną historią serwisową.
Mały japończyk posiada sportowy charakter i wyróżnia się ponadprzeciętną niezawodnością i solidnością wykonania. To małe damskie auto jest bezobsługowe, a ewentualne koszty części zamiennych i napraw są niskie. Swift stanowi doskonały wybór dla osób szukających znakomitego stosunku jakości do ceny. Jedyne, do czego można się przyczepić, to dosyć nudne, monotonne wnętrze, które wykonane jest z materiałów o niskiej jakości, oraz bagażnik o małej pojemności i wysokim progu załadunku.
Nowoczesna wersja „garbusa” w dalszym ciągu jest pełna obłości i łagodnych linii w stylu retro, które na pewno przypadną do gustu kobietom. Samochód przeszedł efektowny „lifting” w 2011 roku i oferował wiele możliwości personalizacji wnętrza i nadwozia, stąd wiele egzemplarzy w ciekawej kolorystyce.
Auto oferuje jednostki napędowe o mocy od 105–220 KM, które są sprawdzone i na tyle popularne, że części i ewentualne koszty napraw nie są wygórowane. Auto jest przestronne, wygodne w środku i posiada bardzo dobre właściwości jezdne. Dostępne jest jednak tylko w wersji trzydrzwiowej.