Montaż błotników rowerowych
Wybór błotników rowerowych uzależniony jest w dużej mierze od konstrukcji roweru. Liczy się nie tylko obecność punktów montażowych do przykręcenia błotników, ale i ilość miejsca w widelcu rowerowym, tylnym trójkącie ramy czy pod bagażnikiem. Pełne błotniki rowerowe należy także dobrać do średnicy koła, bowiem ich wyprofilowanie musi odpowiadać średnicy opony. Warto wziąć pod uwagę też szerokość ogumienia. Błotnik powinien być minimum 3-4 mm szerszy od opony po obu stronach.
Przed zakupem błotników należy też wziąć pod uwagę to, czy będą one montowane na stałe, czy jedynie doraźnie. W rowerach trekkingowych i miejskich najczęściej stosuje się pełne błotniki stalowe, zamontowane na stałe. W niektórych rowerach błotniki służą jedynie w konkretnych sytuacjach, np. podczas długich wypraw, deszczowych przejażdżek lub zimą, dlatego warto postawić na zdejmowany model. Mocowane na plastikowej obejmie, opasce czy kilku śrubach błotniki sprawdzą się świetnie w rowerach MTB, crossowych czy gravelach.